پاورپوینت بررسی آتش در معماری

پاورپوینت بررسی آتش در معماری

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 82 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بررسی آتش در معماری

پاورپوینت بررسی آتش در معماری ppt در 42 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

در دیدگاه انسان سنتی ، طبیعت با تمامی مظاهر شکوهمند و مهیب اش خود باطنی رمزآلود و مقدس داشت . هر یک از لایه ها ی اسطوره یی ، تشکیل دهنده ی طبیعت (آب، آتش، باد و خاک) در نظام معماری سنتی ، بنابر قواعد معنایی و ساختاریهمنشین یگدیگر شده تا اسطوره ها تولید کننده ی رمزها و نشانه ها گردند .مظاهر این رمز پردازی در کالبد و معنای معماری ایرانی – اسلامی در تزیینات ، مصالح ، فرم ها و حجم ها تجلی می یابد و نیز در عناصری که به ارکان ماده وجود می بخشند ،همچون بادگیرها ، خیشخان ها ، نورگیرها در جداره ها و سقف ها ، حوض ها و جوی ها و در نهایت در کالبدی که سراسرخشت و خاک است و از پس بافت های فرهنگی به مرور زمان به فرم هایی طبیعی در هنر و معماری بدل گشتند ، فرم هایی همچون ، چهار باغ ها ، چهار طاقی ها .برای باز خوانی از رموز این ساختار های نمادین در معماری نیاز به بازشناسی عواملموثر در فرهنگ ایرانی است .

 

اسطوره آتش در ایران باستان

بسته به پیدایش گیاهان و روییدنی ها است. شاید اعتقاد به سرچشمه گیاهی و نباتی آتش در اقوام کهن ایرانی از اینجا ریشه گرفته باشد که چون این اقوام آتش را از سایش دو تکه چوب به یکدیگر ایجاد می کردند و شعله اش را از این مالش و سایش بر می افروختند، این باور در آنان ریشه دوانید که سرچشمه آتش، چوب درختان است.

پس آتش منشاء نباتی دارد و  روح درخت و گیاه است. این باور کم کم پرورش یافت و نضج گرفت و به این صورت تکامل یافت که آتش روح طبیعت و هر آن چیزی است که در طبیعت شکوفا می شود و می بالد، تعمیم این باور چنان گسترش یافت که آتش روح و روان زندگی و حیات شناخته شد و در طی گذشت سده ها و هزاره ها، این استنتاج فلسفی و هستی شناسانه به وجود آمد که آتش روح هستی و آفرینش است. و بر مبنای همین باور ، آتش حرمتی مقدس و آسمانی یافت و پرستش شد، و چنین بود که با گذشت زمان، آتش بنیانی ایزدی و سرشتی مینوی یافت.

 

آتش در ایران باستان

از این رو در ایران باستان آن را مظهر ربانیت، و شعله اش را یادآور فروغی ایزدی می پنداشتند و برای شعله مقدسی که با چوب عود و اتر در آتشکده ها، همیشه فروزان نگاه می داشتند احترام و ارزش خاص و مقدسی قائل بودند.این آتشدان فروزان، در پرستش گاه ها و نیایش گاه ها ، به منزله محراب پیروان آیین مزدایسنا بوده است.

 

فهرست

مقدمه

عناصر در معماری

اسطوره آتش در ایران باستان

آتش

آتش در ایران باستان

انواع آتش در ایران باستان

مقدس ترین آتش های باستانی ایران

آتشکده ی چهارطاقی در نیاسر

معماری

دسترسی به آتشکده ی چهارطاقی

معماری آتشکده یزد

تاریخچه ساخت آتشکده

آتشکده اصفهان

موقعیت آتشکده اصفهان

مشخصات آتشکده اصفهان

بافتِ آتشکده اصفهان

 

عنوان: پاورپوینت بررسی آتش در معماری 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 42 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت بررسی آتش در معماری 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید