پاورپوینت بازاریابی سبز چیست

پاورپوینت بازاریابی سبز چیست

دسته بندی:

قیمت: 33000 تومان

تعداد نمایش: 167 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 دسامبر 2020

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بازاریابی سبز چیست

پاورپوینت بازاریابی سبز چیست شامل 54 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

امروزه تمام جوامع بشری در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیستمحیطی از جمله انواع آلودگیها مثل آلودگی هوا، آلودگی آبها و مواد غذایی و موارد دیگری مثل افزایش حجم زبالههای پلاستیکی و غیرقابل تجزیه، افزایش گرمایش جهانی و همچنین مسائل متعدد و مشابه دیگری میباشند. مسئول بیش از سه چهارم از این آلودگیها، شرکتها و کمپانیهای تجاری دنیا هستند که با تولید محصولات مضر برای طبیعت و محیط زیست، باعث گسترش هرچه بیشتر آلودگیها به نقاط مختلف میشوند.

تولید بیش از حد پلاستیک و عدم استفاده از جایگزینهای ارگانیک به خاطر هزینههای بیشتر و در بعضی موارد سختی بیشتر، باعث میشود تا کمپانیها بدون توجه به وضعیت کره زمین، فقط به تولید انبوه محصولات غیرارگانیک بپردازند تا سود کلان به دست بیاورند. این شرکتها اهمیتی برای سلامت زمین و محیط زیست قائل نیستند و صرفاً کسب درآمد بیشتر برای آنها ملاک اصلی است.

اما در این میان خوشبختانه کمپانیهای دیگری نیز وجود دارند که برخلاف این افراد سودجو فکر میکنند. این کمپانیها از بازاریابی جدیدی با عنوان “بازاریابی سبز” یا “Green Marketing” استفاده میکنند. در چنین تجارتی، تمرکز شرکتها روی تولید و گسترش محصولات ارگانیک و محصولاتی است که به طبیعت و محیط زیست آسیب نمیرسانند.

به همین منظور و در راستای حمایت از سلامت محیط زیست و سیارهی زمین، یک کمپین جهانی به نام “شیوههای زندگی سالم و پایدار” به انگلیسی: Lifestyles of Health and Sustainability که با حروف اختصاری LOHAS شناخته میشود راهاندازی شده است که در آن میلیونها انسان و صدها شرکت تجاری عضو شده و با حمایت از تولید کالای طبیعی و سالم، به ترویج خرید و استفاده از این نوع کالاها میپردازند و دیگران را نیز تشویق به استفاده از این قبیل محصولات میکنند. خوشبختانه روز به روز به تعداد این نوع مشتریان و حامیان آنها افزوده میشود و همین مسئله بسیاری از کسبوکارها را به تغییر رویه و تولید این مدل محصولات ترغیب کرده است.

با اینکه راهاندازی چنین بازاریابیهایی چالشها و هزینههای بیشتری دارد، اما با رشد روزافزون مشتریان این قبیل محصولات، آینده روشنی در انتظار چنین کسبوکارهایی است. از همین جهت، کمپانیهای بسیار زیادی استراتژیهای بلندمدت متعددی برای جذب این گونه مصرفکنندگان تدارک دیدهاند.

 تعریف دقیق بازاریابی سبز چیست؟

در تعریف ساده از این کلمه باید گفت که بازاریابی سبز به فروش محصولات یا سرویسهایی گفته میشود که از لحاظ زیست محیطی مفید بوده و هیچ ضرری برای سیاره زمین ندارند و یا اگر هم ضرری دارند بسیار کم و ناچیز است. این نوع بازاریابی با نامهای دیگری مثل بازاریابی زیستمحیطی، بازاریابی سازگار با محیط زیست، بازاریابی قابل بازیافت و همچنین بازاریابی پایدار نیز معروف است.

درواقع بازاریابی سبز بعد از تأثیرات مخرب اقدامات منفی انسانها روی سیاره زمین به صورت ساده شکل گرفت، اما این نوع بازاریابی به خاطر اینکه تجارتهای زیادی را متهم به تولید محصولات آلودهکننده محیط زیست کرده بود، با تلاشهای سهامداران و رؤسای بسیاری از این کمپانیها سرکوب شد تا همچنان نظام سرمایهداری، بازار اقتصادی جهان را زیر سلطه خود نگه دارد.

کمپینهای پراکنده متعددی در نقاط مختلف جهان برای اعتراض به این کمپانیها راهاندازی شد، اما هیچوقت نتیجهای که باید از این اعتراضها انتظار می‌رفت، عاید هیچ انسانی نشد. همچنان بسیاری از شرکتهای بزرگ جهان با تولید آلایندهها و آلوده کردن منابع طبیعی، در حال تخریب محیط زیست به بدترین شکل ممکن هستند. از طرف دیگر، فعالیتهای شرکتهای جنگلخواری نیز ادامه دارد و متأسفانه شاهد از بین رفتن صدها درخت به صورت روزانه در کشورهای مختلف هستیم.

اما با تلاشهای پیدرپی مردم و حامیان محیط زیست طی سال‌های اخیر، خوشبختانه روند مناسبی در این مسیر شکل گرفته است. مردم با ایجاد یک فرهنگ همگانی و یک کمپین بزرگ، متوجه شدند که نباید از سازمانهای دولتی یا خصوصی انتظار زیادی داشته باشند. آنها تصمیم گرفتند تا خودشان دست به کار شده و با ترویج بازاریابی سبز نه تنها باعث شوند تا مشتریان به سراغ محصولات و سرویسهای باکیفیتتر و کاملاً طبیعی و بدون ضرر بروند، بلکه با این کار در حال ایجاد فشارهای اقتصادی روی خیلی از شرکتهای سودجو هستند تا با انتقال مشتریان آنها به فروشگاهها و تجارتهای ارگانیک، آن شرکتها نیز مجبور شوند در این مسیر قدم بردارند.

دلایل اهمیت داشتن بازاریابی سبز چیست؟

بازاریابی Green Marketing از دو دیدگاه کلی حائز اهمیت است. دیدگاه اول کمک به نگهداری صحیح از منابع طبیعت و کمک به مبارزه با آلودگیهای متعدد که در حال تخریب طبیعت و کره زمین هستند، است. درواقع با این دیدگاه، یک کمپانی تنها در حال تولید یک سری محصول نیست. شرکتهای فعال در این بازاریابی با تولید محصولات سبز نه فقط به روند تولید و فروش محصولات خود میپردازند، بلکه از این طریق رسالت اجتماعی و مسئولیت انسانی خودشان را نیز به اطلاع همه میرسانند.

آنها با این کار هم دیگران را تشویق به این کار می‌کنند و هم باعث می‌شوند تا شرکتهای سودجویی که با تولید انبوه محصولات مضر و آلوده برای طبیعت، به فکر جیبشان هستند کمی به خودشان بیایند. ما به عنوان انسان در هر زمینهای که فعالیت داشته باشیم باید وظیفه خودمان را برای کمک به طبیعت جدی بگیریم.

دیدگاه دوم بحث سودآوری و افزایش محبوبیت برند شماست. اگر شما در حوزه بازاریابی سبز فعالیت داشته باشید، به مخاطبین خود این پیام را میدهید که طبیعت و کره زمین و در نتیجه آن، زندگی بهتر انسانها برای شما اولویت اصلی هستند. این موضوع باعث میشود تا مشتریان و مصرفکنندگان متوجه رویکرد خالصانه شما شده و به سمت شما و محصولاتتان سوق پیدا کنند.

درضمن، تولید محصولات و سرویسهای پاک نمایشدهنده مسئولیتپذیری شما در قبال سیاره زمین است و این دقیقاً یکی از فاکتورهای اصلی مشتریان برای انتخاب فروشگاهها و سرویسدهندگان است؛ چراکه با این کار شما از یک تجارت ساده به یک کسبوکار قابل اعتماد برای مصرفکنندگان تبدیل میشوید.

از طرف دیگر میدانیم که محصولات سازگار با محیط زیست به جز پاک و سالم بودن، کیفیت عالی و طبیعی دارند و مشتریان نیز همیشه عاشق محصولات طبیعی و ارگانیک هستند. مردم از مواد شیمیایی و مواد اولیه مصنوعی بیزار هستند و این فرصتی بینظیر برای کسبوکار شما فراهم میکند تا با تبلیغات هدفمند این افراد را به سمت محصولات خود بکشانید و از همین راه فروش خود را افزایش دهید.

در ادامه به صورت خلاصهوار به مهمترین دلایل این نوع بازاریابی از نگاهی متفاوت اشاره میکنیم:

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف دقیق بازاریابی سبز چیست؟

دلایل اهمیت داشتن بازاریابی سبز چیست؟

اهداف بازاریابی سبز

پایداری و ثبات به چه معناست و چه ارتباطی با بازاریابی سبز دارد؟

بازاریابی سبز برای مصرفکنندگان و مشتریان امروزی به چه اندازه مهم است؟

راهکارهای مناسب برای تجارتهای فعال در بازاریابی سبز چیست؟

مهم‌ترین استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر در بازاریابی سبز

سبزشویی چیست و چه ارتباطی با بازاریابی سبز دارد؟

نمونه فعالیت‌های بازاریابی سبز

ارتباط بازاریابی سبز با بازاریابی اینترنتی در چیست؟

چطور بدون فعالیت در این حوزه می‌توان به این کمپین جهانی کمک کرد؟

نتیجه‌گیری

عنوان : بازاریابی سبز چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 54

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

بازاریابی سبز چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید