پاورپوینت اکوسیستم استارتاپی چیست

پاورپوینت اکوسیستم استارتاپی چیست

دسته بندی:

قیمت: 33000 تومان

تعداد نمایش: 113 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 27 ژانویه 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اکوسیستم استارتاپی چیست

پاورپوینت اکوسیستم استارتاپی چیست شامل 43 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

داستان پیدایش استارتاپ از جایی شروع شد که دولت‌ها متوجه شدند برای تولید علم پول زیادی را وارد دانشگاه‌ها می‌کنند، اما سرعت تولید این علم به قدری افزایش پیدا کرد که نمی‌دانستند با آن چه کنند! پس به فکر ایجاد سازوکاری افتادند که علم را از دانشگاه بگیرند و در زمان کوتاه، به وسیله‌ی این علم، دوباره پول تولید کنند. از سوی دیگر شرکت های بزرگ روز به روز نیاز به نوآوری را برای حفظ جایگاه خود در بازار بیشتر و بیشتر حس می کردند و تلاقی این دو اتفاق به ایجاد پارک علم و فن‌آوری منجر شد. شروع پیدایش این پارک‌ها به دهه ۵۰ میلادی بازمی‌گردد؛ معروف‌ترین پارک، پارک علم و فن‌آوری استنفورد است که به ایجاد دره سیلیکونی یا Sillicon valley انجامید.

در ابتدا مشتریان پارک‌های علم و فن‌آوری، مراکز تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ بودند که در این محیط می‌توانستند از علم دانشگاه‌ها استفاده کنند و محصولاتشان را توسعه دهند. اما به مرور زمان دولت‌ها به این فکر افتادند که برای استفاده از علم در جهت نوآوری پولساز، نیازی به شرکت‌های بزرگ نیست و مراکز رشد از سال ۱۹۵۹ به وجود آمدند. اتفاقاتی نظیر ظهور فیسبوک از خوابگاه دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۴ و موفقیت دیگر مراکز رشد، باعث توجه بیشتر دانشگاه‌ها، دولت‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران و دیگر شرکت‌های بخش خصوصی به این عرصه شد. پس مراکز رشد دانشگاهی و خصوصی نوین تشکیل شد؛ این مراکز سعی  کردند روند رشد را بهینه‌ کنند و به این ترتیب، اولین شتابدهنده در سال ۲۰۰۵ تحت عنوان Ycombinator ایجاد شد.  تا سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۲۵۰ شتابدهنده و مرکز رشد در ایالات متحده به وجود آمد که یک سوم آن‌ها در فضای دانشگاهی قرار گرفته‌اند..

تعریف استارتاپ چیست؟

مفهوم استارت آپ در این فضا شکل گرفت. تیم‌های مستقلی که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، کسب و کارهای نوآورانه‌ای را پیاده سازی می‌کردند. برای تعریف استارتاپ لازم است رجوع کنیم به تعریف نوآوری.

نوآوری در لغت به معنی ایجاد راهکاری جدید برای رفع نیاز گروهی از افراد (مشتری) به گونه ای که آنها حاضر به هزینه (پول، وقت و یا توجه) برای این راهکار جدید باشند. نکته قابل توجه در این تعریف، لغت “راهکار جدید” است و نه صرفا بهبود دادن راهکار قبلی. البته درست است که بین بهبود و ایجاد راه کاملا متفاوت خط مشخص و واضحی وجود ندارد. ولی به عنوان مثال ایجاد یک سوپر مارکت بهتر و مجهزتر، احتمالا نوآوری محسوب نمی‌شود. اما ایجاد راهکاری کاملا متفاوت برای مشتریان که بتوانند از طریق آن مایحتاج روزانه خود را تامین کنند، می‌تواند نوآوری باشد. (نکته قابل توجه: سوپر مارکت آنلاین دیگر نوآوری محسوب نمی‌شود!)

ویژگی قابل توجه دیگری که بعضا در تعریف استارتاپ از آن استفاده می‌شود، مفهوم عدم اطمینان و ریسک است. نوآوری به هر شکلی که انجام شود عدم اطمینان ذاتی دارد. چرا که طبق تعریف قرار است راهکاری ایجاد شود که تاکنون نبوده و داده تاریخی از آن وجود ندارد. البته روش‌های مختلف مطالعه مشتری می‌تواند ریسک آن را به شدت کاهش دهد، اما به هیچ عنوان حذف نمی‌شود. شرکت‌های بزرگ در دنیا با داشتن اطلاعات تاریخی بسیار از مشتریان خود و تیم تحقیق و توسعه مجرب، باز هم در محصولات و خدمات جدیدی که ایجاد می‌کنند با ۸۰-۹۰ درصد شکست روبرو می‌شوند.

ریسک بالای فعالیت استارتاپ‌ها نیاز به موجودیت‌هایی را ایجاب می‌کند که موسسین استارتاپ‌ها بتوانند ریسک کار خود را با آنها تقسیم کنند. در زیر به تعدادی از این موجودیت‌ها اشاره می‌کنیم. اما نکته دیگر آنست که نیاز جذب حمایت توسط استارتاپ، ویژگی دیگری را بهشان دیکته می‌کند. وقتی شرکت یا سرمایه‌گذاری حاضر می‌شود برای یک استارتاپ هزینه کند، به دنبال بازگشت پول خود یا نوعی از منفعت است. با توجه به ریسک بالای کار با استارتاپ‌ها انتظار می‌رود در صورت موفقیت، منفعت بالایی را برای سرمایه گذاران یا شرکایشان ایجاد کنند. از این رو گفته می‌شود استارت آپ باید توانایی رشد سریع (یا به عبارت دیگر: رشد نمایی) داشته باشد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف استارتاپ چیست

موجودیت‌های حمایتی در اکوسیستم استارتاپی

جایگاه و کارکرد شتابدهنده چیست

مهم‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده‌ی یک اکوسیستم

بازیگران کلیدی

مالکیت بهینه و اقتصاد

اصول اولیه

عنوان : اکوسیستم استارتاپی چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 43

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

اکوسیستم استارتاپی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید