پاورپوینت اخلاق کاربردی چیست

پاورپوینت اخلاق کاربردی چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 137 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 1 آگوست 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اخلاق کاربردی چیست

پاورپوینت اخلاق کاربردی چیست شامل 46 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

چکیده

اخلاق کاربردی، از دانش‌های نوپدید است. هر چند در عالم غرب منابع متعددی با عنوان «اخلاق کاربردی» تدوین شده است، اما به نظر می‌رسد هنوز تعریف دقیقی از این شاخه علمی ارائه نشده است. از این‌رو، بسیاری از خوانندگان آن را با موضوعاتی همچون اخلاق عملی، اخلاق حرفه‌ای، اخلاق موضوعی و امثال آن خلط می‌کنند.

در این مبحث سعی شده است، ضمن ارائه تعریفی دقیق از این علم، ابعاد سلبی و ایجابی، حدود و ثغور آن و همچنین ارتباط اخلاق کاربردی با موضوعاتی همچون فرااخلاق و اخلاق هنجاری را روشن نماییم. در مجموع، به نظر می‌رسد این اخلاق کاربردی با دانش‌ها و مسائلی همچون اخلاق هنجاری، علم اخلاق، اخلاق عملی، اخلاق موضوعی و امثال آن متفاوت است. اخلاق کاربردی عبارت است از: کاربست مبانی و معیارهای ارزش‌داوری اخلاقی، که مبانی ارزش‌داوری در فرااخلاق و معیارهای ارزش‌داوری در اخلاق هنجاری مورد بحث قرار می‌گیرند.

مقدمه

هر چند معلوم نیست که نخستین بار اصطلاح «اخلاق کاربردی» را چه کسی به کار برده است، امّا گفته شده پیتر سینگر، از فیلسوفان اخلاق معاصر، جاعل این اصطلاح و نخستین کسی است که این اصطلاح را به معنای امروزی آن به کار برده است. به هر حال، عمر زیادی از اصطلاح «اخلاق کاربردی» در ادبیات علمی نمی‌گذرد و تحقیقات در این زمینه نیز بسیار اندک‌شمارند. هنوز نویسندگان و پژوهش‌گران این عرصه نتوانسته‌اند بر تعریفی واحد از این رشته علمی اجماع کنند.

در کشور ما نیز این ضعف مشهودتر است؛ هر کسی به گونه‌ای آن را تعریف می‌کند: برخی اخلاق کاربردی را در معنای تحت اللفظی و به معنای اخلاقی که کاربرد داشته باشد، تعریف می‌کنند! برخی اخلاق کاربردی را به معنای اخلاق زندگی دانسته‌اند! معلوم نیست نویسندگان چه تصوری از این موضوع داشته و دارند، براستی مگر اخلاق غیر کاربردی و اخلاق غیر زندگی هم وجود دارد که اخلاق کاربردی را اخلاق زندگی یا اخلاق برای کاربرد در زندگی تعریف کنیم.

برخی نیز اخلاق کاربردی را به معنای کاربردی کردن ارزش‌های اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی می‌دانند. به عبارت دیگر، گمان می‌کنند اخلاق کاربردی به معنای نهادینه کردن اخلاق در زندگی است. البته کاربردی کردن ارزش‌ها و نهادینه کردن آنها در زندگی فردی و اجتماعی، امری بسیار مهم و ضروری است، اما رسالت و وظیفه اخلاقِ کاربردی این نیست. برخی نیز اخلاقِ کاربردی را همان اخلاق هنجاری می‌دانند، با این تفاوت که اخلاق هنجاری عام و کلی است و اختصاصی به حوزه و قلمرو خاصی ندارد، اما اخلاق کاربردی تخصصی و موضوعی است و بر یک موضوع و قلمرو خاص از زندگی اجتماعی انسان متمرکز است.

این مبحث در تلاش است در حد توان، حدود و ثغور این دانش یا این شاخه از دانش اخلاق را تبیین کند. امید است که بتواند سهمی در ابهام‌زدایی از این اصطلاح ایفا نماید.

و …

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

ابعاد سلبی اخلاق کاربردی

ابعاد ایجابی اخلاق کاربردی

شرایط لازم برای تخصص در اخلاق کاربردی

رابطه اخلاق کاربردی و اخلاق عملی

رابطه اخلاق کاربردی و اخلاق حرفه‌ای

ارتباط اخلاق کاربردی و فرااخلاق

رابطه اخلاق کاربردی با اخلاق هنجاری

نتیجه‌گیری

عنوان : پاورپوینت اخلاق کاربردی چیست

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 46

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

اخلاق کاربردی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید