پاورپوینت آشنایی با گروه فرقان

پاورپوینت آشنایی با گروه فرقان

دسته بندی:

قیمت: 15000 تومان

تعداد نمایش: 102 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 اکتبر 2021

به روز رسانی در: 21 اکتبر 2021

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آشنایی با گروه فرقان

پاورپوینت آشنایی با گروه فرقان شامل 29 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد.

در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

گروه فرقان توسط طلبه جوانی به نام اکبر گودرزی که در اوج فعالیتش 20ساله بود شکل گرفت. گودرزی در سال56 از لباس طلبه‌گری بیرون آمد و کلاس‌های تفسیر قرآن، در مناطق مختلف تهران(نازی‌آباد، سلسبیل، قلهک، جوادیه، خزانه) برپا کرد و مساجدی که گودرزی جلسات قرآن را در آنها برگزار می‌کرد عبارت بودند از:

مسجدالهادی(خیابان شوش) مسجد فاطمیه(خزانه) مسجد رضوان(خیابان اتابک) مسجد شیخ‌هادی و مسجد خمسه(قلهک) و مسجد اعظم(که کتابخانه قائم در آن بود).

گودرزی گروه فرقان را در درون همین جلسات تفسیر قرآن تأسیس و رهبری کرد و از سال56 به صدور اعلامیه و بیانیه پرداخت و وارد حوزه سیاست و مبارزه شد. البته این را باید افزود که گروه فرقان در آغاز با عنوان”گروه کهفی‌ها” شهرت داشت و بعدها به نام فرقان شناخته شد. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی با اسلحه‌هایی که وی و همراهانش از پادگان‌های فتح شده توسط مردم به دست آوردند از همان نخست وارد فاز نظامی شدند.

اما این‌بار دیگر نظام شاهنشاهی سقوط کرده بود و گروه فرقان که از حال‌وهوای مبارزه خارج نشده بودند و همه هویت‌شان به مفهوم مبارزه ختم می‌شد، به جنگ با نظام اسلامی جدید روی آورد. گودرزی با داشتن شماری از جوانان که همچنان روحیات انقلابی سال55 تا 57 را داشتند، آنان را بر اساس آموزه‌های قرآن نشئت گرفته از برداشت‌های خود، به‌شدت بر ضد روحانیت و آنچه که آن را آخوندیسم می‌نامید تربیت کرده بود.

از اعضای اصلی این گروه که حدود 50 تا 60نفر بودند می‌توان، سعید مرآت، عباس عسگری، علیرضاشاه ‌بابابیک، حسن اقرلو، علی حاتمی، کمال یاسینی، سعید واحد، محسن سیاهپوش، حمید نیکنام، علی اسدی، بهرام تیموری، عبدالرضا رضوانی، امیر قلعه‌نوتاش را نام برد.

تفاسیر، تألیفات و نشریات گروه فرقان

بیشتر نوشته‌ها و نشریات گروه فرقان تا قبل از دستگیری گودرزی، به قلم خود اوست که با نام مستعار منتشر می‌شد.

تفسیرها: گروه فرقان در سال56 و 57 مجلدات زیادی از تفسیر قرآن خود را تحت عنوان پیام قرآن منتشر و پخش کردند که این تفاسیر عبارت بودند از:

تفسیر فاطر، یس، صافات، تفسیر احزاب، سبأ و نجم، تفسیر عنکبوت و روم، تفسیر لقمان و سجده، تفسیر شوری و زخرف، تفسیر محمد، فتح و حجرات، تفسیر دخان، جاثیه و احقاف، تفسیر سوره‌‌ی مومن و فصلت، تفسیر سورهی فرقان و نور(همه‌ی این تفاسیر با نام مستعار نجم‌الدین شکیب آمده است) تفسیر سوره‌ی انبیاء(حسین صادقی) تفسیر سوره‌ی بقره(جواد صابر) تفسیر سوره‌ی مریم، سوره‌ی طه(حسن قائمی)،‌ تفسیر توبه، شعراء، نمل، و قصص(احسان کمالی) تفسیر سوره‌ی یوسف و جزء سی‌ام(محمدحسین آل‌یاسین و نیز به اسم احسان کمالی) تفسیر مزمل، ‌مدثر، قیامت، انسان و مرسلات(نجم‌الدین منتظر)،‌تفسیر سوره‌ی کهف، و تفسیر ذاریات و ق، و همچنین ترجمه‌ی کامل از قرآن نیز از آنان منتشر شده است.

کتاب‌ها: کتابی با عنوان فرازی از نهج‌البلاغه و شرح دعای عرفه(یا پیام حسین) کتاب فروغ نهج‌البلاغه دو جلد؛ همچنین کتاب توحید و ابعاد گوناگون آن(صادق داوودی)؛ فرقانی‌ها در این کتاب معتقد بودند ضعف عمده‌ی تشکل‌ها و سازمان‌های انقلابی، از مشروطه تا زمان آنها، عدم وجود نوعی آگاهی مکتبی بوده است. بحث‌های نخستین این اثر در تعریف اسلام و توحید است و بنا به توضیحی که در آن آمده خلاصه‌ترین تعریف توحید، نمود خارجی جنگ سراسری و دائمی موجودات برای حل تضادها و راه‌یافتن به تکامل برتر و والا است.

توحید اندیشه‌ای است برای تعریف سیر حرکت موجودات در دل این تضادها بسوی ‌الله که نقطه‌ی نهایی تکامل است، این مباحث که در قالب تحمیل برخی از تفکرات ابتدایی با آیات قرآنی طرح می‌شود، تا پایان کتاب ادامه دارد، در این تعریف که بر فرض پذیرش، بیان نوعی حرکت تکاملی برای تمام موجودات است، قیامت با تعبیر “روز تحقق استعدادها” تعریف می‌شود.

کتابی با عنوان دعاء تجلی خداگونگی انسان از سوی همین گروه به اسم محمدحسین آل‌یس چاپ شده که شرح صحیفه‌ی سجادیه است. در اینجا هم به مانند تفاسیری که از قرآن ارائه گشته، تمامی مضامین در ارتباط با انقلاب و ضدانقلاب تحلیل و تفسیر شده است. کتابی دیگر با عنوان اصول تفکر قرآنی(به عنوان کتاب دوم توحید و ابعاد گوناگون آن) به‌نام داوود قاسمی چاپ شده که اصول کلی مستخرج از قرآن دربار‌ه‌ی انسان‌شناسی و ایمان و انقلاب و ضدانقلاب است.

نشریات: نشریات یک ساله‌ی آنان درسال1357 تحت عنوان سالنامه‌ی فرقان چاپ شده است.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

تفاسیر، تألیفات و نشریات گروه فرقان

گروه فرقان و سازمان مجاهدین خلق

گروه فرقان و دیدگاه‌های شریعتی

مواضع گروه فرقان در برابر روحانیت و انقلاب اسلامی

ترورهای گروه فرقان

سرانجام گروه فرقان

عنوان : پاورپوینت آشنایی با گروه فرقان

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 29

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت آشنایی با گروه فرقان

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید