پاورپوینت آشنایی با مکتب اومانیسم

پاورپوینت آشنایی با مکتب اومانیسم

دسته بندی:

قیمت: 15000 تومان

تعداد نمایش: 247 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 1 آگوست 2021

به روز رسانی در: 15 اکتبر 2023

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آشنایی با مکتب اومانیسم

پاورپوینت آشنایی با مکتب اومانیسم شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

به نقل از مجله‌ی بریتانیکا، اومانیسم، انسان‌گرایی یا هیومنیزم، سیستم آموزش و شیوه‌ی تحقیق بود که در شمال ایتالیا و در طول قرن‌های ۱۳ و ۱۴ آغاز شد و بعدا در قاره‌ی اروپا و انگلیس نیز گسترش یافت. این اصطلاح به طور متناوب برای انواع اعتقادات، روش‌ها و فلسفه‌های غربی که تأکید اساسی بر قلمرو انسانی دارند، اعمال می‌شود. این مکتب که به عنوان اومانیسم رنسانس نیز شناخته می‌شود، چنان گسترده و تأثیرگذار بود که رنسانس را به عنوان یک دوره‌ی تاریخی متمایز برجسته کرد. در واقع در رنسانس نویسندگان و شاعران قصد در بازگشت به اصول اولیه‌ در دوره‌ی کلاسیک بودند و ایده‌ی اصلی این دوره‌ی تاریخی، تجدید و احیاء ریشه‌ی انسان‌گرایانه است. در حقیقت اومانیسم از ابتدای تاریخ و با حضور فیلسوف‌هایی مثل ارسطو و افلاطون با اصطلاحات متفاوتی مطرح شده بود و مدت‌ها پس از پایان دوره‌ی رنسانس نیز به اعمال بخشی از قدرت خود ادامه داد.

تاریخچه و معنای اومانیسم

تاریخچه‌ی اصطلاح اومانیسم پیچیده اما واضح است. اصطلاح اومانیسم اولین بار توسط محققان آلمانی قرن نوزدهم و برای تأکید رنسانس بر مطالعات کلاسیک در آموزش و پرورش (به عنوان اومانیسموس) استفاده شد. این مطالعات توسط مربیانی که از اواخر قرن پانزدهم میلادی به عنوان اومانیست شناخته می‌شدند (استادان یا دانشجویان ادبیات کلاسیک) پیگیری و تأیید می‌شدند. کلمه‌ی umanisti از studia humanitatis گرفته شده است. و یک دوره از مطالعات کلاسیک اشاره می‌کند که اوایل قرن ۱۵ آغاز شد. این مطالعات شامل دستور زبان، شعر، بلاغت، تاریخ و فلسفه‌ی اخلاق بود. اومانیسم رنسانس به تفکری دوباره به حیات انسان اشاره دارد، پس هیچ بحثی درمورد انسان‌گرایی، بدون درک درستی از انسانیت نمی‌تواند اعتبار داشته باشد.

Humanitas به معنای رشد فضیلت انسانی و به کمال رسیدن است. بنابراین این اصطلاح با خصوصیات مربوط به بشریت همراه است. برای مثال می‌توان به درک، خیرخواهی، شفقت و رحمت اشاره کرد. علاوه‌بر‌این، ویژگی‌های قاطعانه‌تری مانند قدرت، قضاوت، احتیاط، سخنوری و حتی عشق را نیز در بر می‌گیرد. در نتیجه، یک اومانیست نمی‌توانست صرفاً یک فیلسوف کم تحرک و منزوی یا یک مرد ادیب باشد. بلکه ضرورتاً باید حکیم، خیر و در زندگی فعال باشد. همانگونه که عمل بدون بصیرت، بی‌هدف و وحشیانه تلقی می‌شد، بصیرت بدون عمل نیز به مثابه حرکتی ناقص رد می‌شد. یک اومانیست واقعی خواستار توازنی خوب بین عمل و تفکر بود.

اومانیسم رنسانس نه تنها شامل آموزش جوانان بلکه راهنمایی بزرگسالان (از جمله حاکمان) نیز می‌شد. که آن را معمولا از طریق شعرهای فلسفی و شعارهای استراتژیک انجام می‌دادند. شکسپیر نیز به همین دوره تعلق دارد و اشعار و نمایشنامه‌های مختلفی را در دوره‌ی اومانیسم رنسانس به ثبت رسانده است.

این آموزش‌ها، نه تنها شامل انتقادات واقع‌بینانه و اجتماعی بلکه شامل فرضیه‌های آرمان‌شهرانه نیز می‌شد. این آموزش‌ها نه تنها تاریخ را مجدد ارزیابی می‌کردند بلکه سعی در بازسازی آینده داشتند. به طور خلاصه، اومانیسم خواستار اصلاح همه جانبه‌ی فرهنگ بود. اومانیسم سعی داشت حالت منفعل و بی‌تحرک عصر تاریک (یا همان قرون وسطی) را تغییر دهد و دوره را به دوره‌ای برساند که در آن بزرگترین توانایی‌های انسانی منعکس و تشویق می‌شود.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه و معنای اومانیسم

اومانیسم و ادبیات دوره‌ی رنسانس

رد وجود خدا توسط عقاید اومانیستی

ادبیات اومانیستی

معروف‌ترین اومانیست‌های دنیا

ورود اومانیست به ایران

عنوان : پاورپوینت آشنایی با مکتب اومانیسم

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 27

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

آشنایی با مکتب اومانیسم

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید