پاورپوینت کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست

پاورپوینت کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست

دسته بندی:

قیمت: 33000 تومان

تعداد نمایش: 149 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 5 فوریه 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست

پاورپوینت کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست شامل 39 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

بیگ دیتا یا کلان‌داده (Big Data) مبحثی نسبتاً جدید در بازاریابی‌های مدرن امروزی است که به جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات حجیم در زمانی کوتاه می‌باشد. در این مبحث نگاهی به ویژگی‌های این موضوع انداخته و جوانب آن را بررسی می کنیم.

از سال‌‌ها پیش، تجارت‌‌های مختلف با جمع‌‌آوری اطلاعات متعدد به منظور دستیابی به اهداف متفاوت استفاده می‌‌کردند. یکی از مهم‌‌ترین این اهداف بحث آنالیز و بررسی اطلاعات می‌‌باشد. این مبحث طی دهه‌‌های اخیر سازمان‌‌یافته شده و حالا با عنوان بیگ دیتا یا کلان‌‌داده شناخته می‌‌شود. اگرچه استفاده از این عنوان برای چنین موضوعی در سال‌‌های گذشته رونق بیشتری پیدا کرده، اما پایه و اساس کلی آن چیزی‌‌ست که چندین دهه به اثبات رسیده و حالا با پیشرفت چشم‌‌گیر تکنولوژی و دنیای دیجیتالی ما، تکامل قابل توجهی پیدا کرده است.

بیگ دیتا چیست؟

همانطور که از این نام یا بهتر است بگوئیم اصطلاح مشخص است، مبحث بیگ دیتا به حجم عظیمی از دیتا (اطلاعات) اطلاق می‌‌شود که در زمانی کوتاه و با سرعت و دقت بالایی تجزیه و تحلیل می‌‌شود. این اطلاعات می‌‌تواند ساختاریافته (اطلاعات منظم و دسته‌‌بندی شده) یا غیرساختاریافته (اطلاعات حجمی نامنظم و تصادفی) باشد. اما برخلاف چیزی که به نظر می‌‌رسد، این حجم اطلاعات نیست که اهمیت و اولویت دارد؛ بلکه نوع استفاده و بهره‌‌برداری از یک بخش یا تمام این اطلاعات توسط سازمان‌‌ها و تجارت‌‌ها است که مهم می‌‌باشد. بیگ دیتا در حقیقت عنوان و سیستمی جامع برای کسب‌‌وکارها به ویژه کسب‌‌وکارهای بزرگ است تا بتوانند از طریق اطلاعات حجیم به دست آمده از این سیستم، برای آینده کاری خود تصمیمات بهتری بگیرند.

مبحث بیگ دیتا در اوایل قرن بیست و یکم تأثیر شگفت انگیز خود را روی تجارت‌‌های مدرن امروزی شروع کرد. درست با پیشرفت صنعت‌‌ها و تکنولوژی‌‌ها، جای خالی یک سیستم کارآمد که بتواند اطلاعات زیاد را در زمان کم به مرحله پردازش و تحلیل برساند به شدت محسوس بود. به همین خاطر کمپانی‌‌های بزرگ دست به استفاده از راهکارهای جدید زدند و کم کم سیستم یکپارچه Big Data به مرحله بهره‌‌برداری رسید. البته باید اذعان داشت که این سیستم یک سیستم یکسان و مشابه در تمامی تجارت‌‌ها نیست و صرفاً عنوان و پایه و اساس آن به یک شکل است. این یعنی شاید یک کمپانی از روشی انحصاری برای این مورد استفاده کند که دیگر تجارت‌‌ها آن را در اختیار ندارند.

ویژگی‌‌ها و تعاریف مربوط به مبحث بیگ دیتا

مبحث بیگ دیتا به صورت تعریفی به شکل 3V یا سه حرف V که حرف ابتدایی چهار ویژگی اصلی این موضوع شناخته می‌‌شوند معرفی شده است که در ادامه آن‌‌ها را بازگو خواهیم کرد:

حجم یا Volume: اولین ویژگی بیگ دیتا حجم و مقدار آن است که با کلمه Volume شناخته میشود. سازمانها و نهادهای گوناگون با جمعآوری اطلاعات از منابع متنوع و متفاوت اقدام به ایجاد یک پایگاه داده میکنند. این اطلاعات میتواند شامل مواردی مثل اطلاعات مربوط به حجم معاملات و تبادلات تجاری، اطلاعات دریافت شده از شبکههای اجتماعی یا اطلاعات ماشینی و طبقهبندی شده دیگر باشد. این حجم زیاد از اطلاعات یکی از چالشهای کسبوکارهای قدیمی بود چون نمیدانستند چطور و در چه جایی اقدام به جمعآوری و ذخیرهسازی این اطلاعات کنند؛ اما به یمن ابداع روشهای جدید و بهرهگیری از تکنولوژیهای هوشمند، این مشکل برطرف شده است.

سرعت یا Velocity: دومین ویژگی مهم بیگ دیتا بحث سرعت فرآیندهای آن است. مبادلات اطلاعات باید با سرعت بسیار بالایی انجام شود و این نکته بسیار حائز اهمیت است. فرآیند بیگ دیتا این مسئله را به خوبی هندل میکند و با کمترین ضریب اشتباه (تقریباً نزدیک به صفر) اطلاعات با سرعت بسیار بالایی پردازش و تحلیل میشوند. برخی از تکنولوژیهای به کار رفته برای این مورد تگهای RFID ، سنسورهای ارزیابی و سیستمهای اندازهگیری هوشمند هستند که در زمانی خیلی سریع اطلاعات را دریافت، پردازش و نتیجه آن را اعلام میکنند.

تنوع یا Variety: فرمت و نوع اطلاعات با یکدیگر تفاوت دارند. این اطلاعات میتوانند به صورت متنی، تصویری، صوتی یا حتی کدهای صفر و یک باشند! این تنوع باعث شده تا دستهبندیهای متعددی برای جمعآوری و ذخیرهسازی اطلاعات در نظر گرفته شود.

پیچیدگی یا Complexity: ویژگی آخر به موضوع پیچیدگی بیگ دیتا مربوط میشود. از جایی که اطلاعات از منابع متعدد و گوناگونی به دست میآیند، فرآیند مرتبطسازی، تطابق و هماهنگسازی آنها با یکدیگر پیچیده میشود. این مسئله باعث شده تا خیلی از سازمانها با مشکلات زیادی روبهرو شوند. برای جلوگیری از این مسئله باید سیستمهای جامع و یکپارچهای ترتیب داد که مانع ایجاد این مسائل شود. به همین خاطر است که کمپانیهای موفق از دستهبندیهای مرتب و کاربردی برای کنترل اطلاعات استفاده میکنند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

بیگ دیتا چیست؟

ویژگی‌‌ها و تعاریف مربوط به مبحث بیگ دیتا

چرا بیگ دیتا مهم است؟

چه سازمانهایی از بیگ دیتا استفاده میکنند؟

منابع اصلی دسترسی به اطلاعات بیگ دیتا

بیگ دیتا دقیقاً چطور کار میکند؟

چند مثال از کاربردهای بیگ دیتا طی سالهای اخیر

نتیجه گیری

عنوان : کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 39

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید