پاورپوینت کسب و کار خانوادگی چیست

پاورپوینت کسب و کار خانوادگی چیست

دسته بندی:

قیمت: 30000 تومان

تعداد نمایش: 425 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 ژانویه 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت کسب و کار خانوادگی چیست

پاورپوینت کسب و کار خانوادگی چیست شامل 33 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

خانواده و کارآفرینی

کار آفرینی مفهومی است که همراه با خلقت بشر وجود داشته است. مروری بر ادبیات کارآفرینی نشان می‌دهد که مفهوم کارآفرینی برای اولین بار توسط اقتصاددانان مطرح شد. سپس با توجه به اهمیت و نقش کارآفرینی در شکل‌گیری تحولات اقتصادی در جوامع، دانشمندان علوم اجتماعی نیز به بررسی ویژگیهای فردی و اجتماعی کارآفرینان پرداختند. خانواده، کانونی است که در شکل‌گیری این ویژگیها، می‌تواند نقش حیاتی ایفا کند. در جوامع سنتی که مردان نقش «نان‌آوری» و زنان نقش «خانه‌داری و تربیت فرزندان» را بر عهده داشتند، انتقال ایده کسب و کار بیشتر از طرف مرد صورت می‌گرفت؛ ساختار جدید خانواده درجامعه امروز و به تبع آن خروج زن از خانه، ظهور جلوه‌های تازه‌ای از بروز خلاقیت و نوآوری را در هر دو جنس زن و مرد باعث شد. بدنبال این تغییر نگرش؛ شیوه تولید،‌ سبک زندگی و نقش‌های والدین در درون خانواده نیز دچار دگرگونی شد. به شکلی که هر کدام از والدین با رفتار خود می‌توانند در رشد اعتماد به نفس،‌خلق ایده‌های جدید در خانواده و تعیین مسیر شغلی فرزندان، نقش‌های اساسی را ایفاء کنند.

اگر خانواده را از دیدگاه نهادی مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که که خانواده از نظر کمی و کیفی می‌تواند کانون اصلی اندیشه کار و تلاش و پرورش روحیه خلق ایده و کار در افراد باشد. تحقق این امر مستلزم توجه ویژه والدین به ابعاد و ساحتهای حیات فردی فرزند از هنگام تولد تا زمان تکوین شخصیت اوست. وقتی پدر یا مادر همچون الگویی تلاشگر و مؤثر در عرصه کار و تولید در جامعه ظاهر شوند،‌کارکردهای مثبت ناشی از فعالیت آنها فرزند را به سمت و سویی ترغیب می‌نماید تا ذهن خود را به صورتی منسجم و ثمربخش به ادامه شغل والدین و یا حرفه‌ای جدیدتر سوق دهد. برای چنین فردی دستیابی به منابع اقتصادی ناشی از کار و تسخیر فضاهای جدید، ارزش تلقی می‌شود. چنین طرز تلقی از دنیای پیرامون، ذهن فرد را نسبت به خلق ایده‌ای نو و استقلال اقتصادی و کسب موفقیت، دگرگون می‌سازد. در این مرحله، نوجوان یا جوان ایده‌کاری خود را با خانواده در میان می‌گذارد چه بسا بتواند از تجربیات و رهنمودهای والدین و احتمالاً حمایت مالی و اجتماعی آنها بهره‌مند شود. اینجاست که معیارها و ارزشهای خانواده برای فرزند ملاک عمل و چراغ راه او در مسیر کار و تلاش واقع می‌شود. وظیفه والدین در چنین شرایطی تشریح ابعاد گسترده فعالیت اقتصادی به عنوان ارزش بنیادی برای فرزند و هدایت او در مسیر مطلوب، آغاز توأم با موفقیت را در راه‌اندازی کسب و کار به همراه خواهد داشت.

میزان تحصیلات، نوع شغل والدین، ساخت خانواده، روابط خانوادگی (خصوصاً رابطه والدین با فرزندان)، درآمد خانواده و میزان برخورداری از امکانات رفاهی در شکل‌گیری «فرهنگ کار» در خانواده می‌تواند تأثیر داشته باشد. انسانهای متفاوت، توانمندیهای متفاوتی دارند که اگر از همان دوران نوجوانی در مسیر مشخص هدایت شوند، ‌می‌توانند با خلق ایده‌های جدید خود، تغییر در روند تولید و بالطبع تغییر در فرآیند تکنولوژی را آسان کنند.

تعریف کسب و کار خانوادگی چیست؟

کسب و کار خانوادگی برپایه فامیلی بودن شکل می گیرید و بیشتر اعضای این کسب وکار با هم فامیل هستند.و این افراد در هم جمع شده اند و کنار هم مشغول به کار هستند .

بر اساس آمار اعلام شده آکادمی بین المللی تحقیقات شرکت های خانوادگی IFERA حدود ۶۰ تا ۹۰ درصد شرکت های موجود در اروپا و ایالات متحده از نوع کسب و کار خانوادگی هستند.

این آمار نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد شرکت ها وکسب وکارهای خانوادگی در رشد و توسعه اقتصادی و همچنین اشتغال زیایی است.

بسیاری از کشورها به ایجاد کارآفرینی از طریق این گونه شرکت ها روی آورده اند.

نکته مهم:

یکی از مسائل مهم در این نوع کسب وکارها، بقاء و رشد کسب و کار خانوادگی و نحوه انتقال آن به نسل های بعدی است .بسیاری از شرکت ها در این مسیر با چالش های زیادی روبه رو می شوند .

برای اینکه کسب و کار خانوادگی تداوم داشته باشد و به درستی به نسل های بعد منتقل شود، مالکان و مدیران کسب وکار باید برنامه ریزی کاربردی و دقیقی پیاده سازی کنند و به مواردی مانند فرهنگ و رهبری خانواده نیز توجه داشته باشند.

و …

فهرست مطالب

خانواده و کارآفرینی

تعریف کسب و کار خانوادگی چیست؟

انواع کسب و کار خانوادگی

مراحل توسعه کارآفرینی توسط خانواده

مزایای کسب و کار خانوادگی چیست؟

نتیجه‌گیری

عنوان : کسب و کار خانوادگی چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 33

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

کسب و کار خانوادگی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید