پاورپوینت چگونه خلاقیت را در کودکان پرورش دهیم؟

پاورپوینت چگونه خلاقیت را در کودکان پرورش دهیم؟

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 142 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 مارس 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت چگونه خلاقیت را در کودکان پرورش دهیم؟

پاورپوینت چگونه خلاقیت را در کودکان پرورش دهیم؟ دارای 70 اسلاید می باشد و برای دانشجویان رشته ی روانشناسی مناسب است  در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویری از اسلایدهای آن را برای پیش نمایش قرار داده ایم و میتوانید جزئیات آن را مشاهده نموده و درصورت نیاز به داشتن تمام محتوای فایل این پاورپوینت را دانلود و خریداری  کنید وبه راحتی از آن استفاده کنید.

 

مقدمه

اگر بخواهیم تفکر خلاق را معنا کنیم، باید بگوییم که وقتی از مجموعه اطلاعات و داده ها یک فکر جدید و نو ارائه شود، تفکر خلاق حاصل شده است. در واقع مجموعه ای از افکار رها شده که به تنهایی ثمری ندارد یا کیفیت بالایی ندارد، به اشکال جدیدی تبدیل می شود که نتیجه بخش و مفید است. تمامی اختراعات، حاصل تفکر خلاق است یعنی فکر جدیدی که در یک مجموعه به تولید شیء جدیدی منجر شده است.گاهی تفکر خلاق به نوآوری منجر می شود؛ یعنی از داده ها و مصالح موجود استفاده جدیدی می شود. برای داشتن تفکر خلاق به زمینه هایی نیاز است. طبیعی است که هر کودکی با سطحی از هوش، توانمندی، استعداد و علاقه به دنیا می آید و شیوه  پرورش تفکر خلاق در کودکان متفاوت است اما می توان زمینه های بروز تفکر خلاق را در کودکان فراهم کرد. تا بدین ترتیب یک کودک خلاق پرورش دهیم.

اگر بزرگسالانی خلاق و با قوه تخیل می خواهیم، باید از سال های اولیه زندگی آن ها برای این کار برنامه ریزی کنیم. کودکان را برای زندگی تربیت می کنیم و هر خصوصیتی را که دراین سن در آنان تشویق کنیم با آنان می نماید.

اگر خلاقیت و قوه تخیل آنان را تشویق نکنیم، کودکان به بزرگسالانی خلاق تبدیل نمی شوند.

خلاقیت یعنی برقراری ارتباط بین آن چیزهایی که قبلاً ارتباطی به هم نداشت؛ این خصوصیت به نحوی معنادار در همه سنین و مراحل رشد دیده می شود. فرآیند خلاق دربرگیرنده انتخاب، استدلال و تفکر عمیق است و مستلزم خلاصه کردن اطلاعیه ادراکی و تغییر و تبدیل آن به شکلی تازه است آدم های خلاق منفعل نیستند.

هر چند که ما برای خلاقیت ارزش قایلیم و می خواهیم آن را تشویق کنیم، ولی ممکن است بعضی ها کودکان خلاق را مزاحم بدانند زیرا زیاد سوال می کنند و می خواهند به جای پذیرش دیدگاه بزرگسالان اطرافشان ، امکانات دیگر را بررسی کنند.

خلاقیت، نوآوری است؛ یعنی فرد بتواند افکار و اندیشه ها را با هم ترکیب کند و مفهومی نو خلق کند. تعاریف متفاوتی در مورد خلاقیت وجود دارد اما عمده این تعاریف معتقدند که خلاقیت به تولید چیزی می انجامد که اصیل و ارزشمند و نو است.

منتهی خلاقیت مجموعه به کارگیری چند قوه است؛ هوش، پشتکار و توانایی تفکر متفاوت، مجموعا به خلاقیت  می انجامد. کودکان معمولا همه اینها را در کنار هم دارند اما در مسیر خلاقیت شان ممکن است با موانعی روبه رو شوند که خیلی زود قوه خلاق شان ضعیف شود.

اغلب ما دوست داریم آدم های خلاقی باشیم. وقتی پدر و مادر می شویم هم دلمان می خواهد فرزندان خلاقی تربیت کنیم، عصر حاضر هم چیزی جز این از ما نمی خواهد. ابزاری به نام خلاقیت که نگذارد کودکمان از قافله پرشتاب تکنولوژی عقب بمانند.

خلاقیت کودکان نقش مهمی در آینده آنها خواهد داشت. کودکان خلاق راه حل های جدید برای مشکلات پیش رو پیدا می‌کنند. توجه داشته باشید استعداد تنها بخشی کوچک از خلاقیت است و تمرین، نظم‌بخشی و پرورش آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

هر چه محیط زندگی کودک از تنوع بیشتری برخوردار باشد، امکان رشد خلاقیت در او بیشتر است. قطعاً پرورش خلاقیت کودکان برای شما مهم است. اما قبل از این که بروید سراغ خواندن مقاله، توصیه می‌کنم حتماً به فایل صوتی زیر  کوش دهید. خیلی می‌تواند به شما کمک کند.

 

فهرست :

اوج تفکر خلاق
تخیل و خلاقیت
حل تعارض با تفکر خلاق
زمینه های پرورش تفکر خلاق
یک راهکار عملی

ویژگی های خلاقیت در کودکان خردسال

چند تمرین ساده برای افزایش خلاقیت کودکان
سؤالاتش را بشنوید
به کودکان بخاطر بروز خلاقیتشان جایزه ندهید!
چیزهای نیمه تمام را تمام کند
کودکتان را به یادگیری تشویق کنید:
کاردستی درست کند
کمتر نگران او باشید:
مسیر جدید را به او نشان دهید
تکنیک‌های فوق العاده برای افزایش خلاقیت در کودکان
کنجکاوی در خلاقیت کودکان
هوش و خلاقیت کودکان
راه های افزایش خلاقیت کودکان

 

عنوان : پاورپوینت چگونه خلاقیت را در کودکان پرورش دهیم؟

فرمت: ppt

تعداد صفحات : 70

پیش نمایش اسلاید های این پاورپوینت :

پاورپوینت چگونه خلاقیت را در کودکان پرورش دهیم؟

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید