پاورپوینت موزه آبگینه و سفالینه های تهران

پاورپوینت موزه آبگینه و سفالینه های تهران

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 102 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت موزه آبگینه و سفالینه های تهران

پاورپوینت موزه آبگینه و سفالینه های تهران ppt در 47 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

برای کسانی که اهل موزه‌گردی هستند، شهر تهران با داشتن موزه‌های متعدد و متنوع مقصدی عالی محسوب می‌شود. یکی از موزه‌های مهم و زیبای این شهر، موزه آبگینه و سفالینه‌ است. این موزه اولین و تنها موزه تخصصی شیشه و سفال کشور و یکی از پربازدیدترین موزه‌های پایتخت به شمار می‌رود. موزه آبگینه در خانه قوام السلطنه، یکی از سیاست‌مداران معروف دوره قاجار و پهلوی در خیابان سی تیر دایر است.

اگر اهل تهران‌گردی باشید، بدون شک نام خیابان سی تیر یا قوام السلطنه را شنیده‌‌اید. خیابانی که در تاریخ کشور نقش مهمی ایفا کرده است. گوشه گوشه این خیابان بناهای قدیمی و مکان‌های دیدنی متعددی همچون موزه علوم و فنون، کلیسای پطرس مقدس و آتشکده آدریان تهران به چشم می‌خورد.

یکی از دیدنی‌های این خیابان موزه آبگینه و سفالینه است که اولین موزه شیشه و سفال ایران محسوب می‌شود. این موزه در خانه قوام السلطنه نخست وزیر احمد شاه قاجار و حکومت پهلوی قرار دارد که از خانه‌های تاریخی و تماشایی تهران و از آثار ملی به شمار می‌رود.

 

معماری موزه آبگینه و سفالینه های تهران 

ساختمان موزه ده ضلعی است و در باغی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع قرار دارد. طرح‌های در و پنجره‌های نفیس که بسیار خوب نگه‌داری شده‌اند، یادآور آثار دوره سلجوقی است.

این ساختمان در دو طبقه و پنج تالار ساخته شده‌است. تالار یک و دو در طبقه اول و تالارهای دیگر در طبقه فوقانی قرار دارد. در تالار شماره دو (بلور) قدیمی‌ترین شیشه‌ها و لوله‌های شیشه‌ای و سفال‌ها قرار داده شده‌است. طراح ویترین‌های موزه مهندسی اتریشی به نام هانس هولاین است.

 

درباره ی موزه آبگینه و سفالینه های تهران 

قدیمی ترین آثار شیشه ای زیورآلات مربوط به هزاره سوم است. از دیگر آثار مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، می‌توان شیشه‌ها و سفال‌های طبقه یک نام برد. در این بخش، کهن‌ترین سفال پیکره مربوط به هزاره ششم ق م به نمایش گذارده شده‌است.

 

 

فهرست

مقدمه

موزه آبگینه کجاست؟

دسترسی موزه آبگینه با مترو

موزه آبگینه کجاست؟

قوام السلطنه کیست؟

تاریخچه موزه آبگینه

معماری

طراحی داخلی

درباره ی موزه

تالارهای موزه آبگینه

راهرو طبقه اول

تالار سمعی و بصری در طبقه اول

تالار مینا در طبقه اول

تالار بلور در طبقه اول

تالار صدف در طبقه دوم

تالار زرین‌فام در طبقه دوم

تالار لاجورد در طبقه دوم

دفتر ریاست در طبقه دوم

زیرزمین موزه آبگینه و سفالینه

فروشگاه موزه آبگینه

سایر بخش‌های موزه آبگینه

 

عنوان: پاورپوینت موزه آبگینه و سفالینه های تهران

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت موزه آبگینه و سفالینه های تهران

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید