پاورپوینت مفهوم مه رمب چیست

پاورپوینت مفهوم مه رمب چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 172 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مفهوم مه رمب چیست

پاورپوینت مفهوم مه رمب چیست شامل 38 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

آیا جهان دوباره به تکینگی نخستین باز می‌گردد؟

کیهان‌شناسان همواره درباره آغاز و پایان جهان کنجکاو بوده‌اند. این‌که سرنوشت کیهان چه خواهد بود و آیا جهان اصلا به پایان خواهد رسید و چه چیزی سرنوشت جهان را تعیین می‌کند، همگی سؤالاتی هستند که در این مبحث درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

مه رمب چیست

همه‌ی ما نگران این هستیم که در پایان عمر و بعد از مرگ، چه اتفاقی برایمان خواهد افتاد. همان‌طور که در طول زندگی مرگ موجودات دیگر را نظاره‌گر هستیم، می‌دانیم که این اتفاق اجتناب‌ناپذیر برای ما نیز رخ خواهد داد. و نگران این هستیم که چه زمانی، کجا و چگونه اتفاق بیافتد. بسیاری از ما نیز در مورد سرنوشت زمین کنجکاویم. آیا این گوی آبیِ مهمان‌نواز برای همیشه خواهد ماند، یا در نهایت توسط خورشید و در حالی که از یک ستاره زرد متوسط به یک غول قرمز متورم تبدیل می‌شود، بلعیده خواهد شد؟ یا شاید ما سیاره‌ی خود را مسموم کنیم، و سیاره، سرد و متروک، در فضا شناور شود. اگر بنا به رخ دادن چنین اتفاقاتی باشد، چقدر زمان نیاز است؟ صد سال؟ هزار سال؟ یا یک میلیون سال؟

برخی از ستاره‌شناسان – کسانی که خود را کیهان‌شناس می‌نامند – سوالات مشابهی در مورد جهان می‌پرسند. البته مقیاسی که این دانشمندان در آن کار می‌کنند، بسیار متفاوت است. جهان در مقایسه با یک سیاره، و یا حتی یک کهکشان، بسیار بزرگتر است و جدول زمانی آن بسیار بسیار طولانی‌تر. به همین دلیل، کیهان شناسان نمی‌توانند با قطعیت بدانند که جهان چگونه آغاز شده یا چگونه پایان خواهد یافت. با این حال، آنها می‌توانند شواهد را جمع‌آوری کنند، حدس‌های دقیقی بزنند و نظریه‌هایی را مطرح کنند.

یکی از این نظریه‌ها، در مورد آیندهٔ کیهان، به شکلی شیطنت‌آمیز به عنوان “مه‌رمب” (Big Crunch) شناخته می‌شود. بر اساس این نظریه، جهان روزی از انبساط باز می‌ایستد. سپس، همان‌طور که گرانش ماده را می‌کشد، جهان شروع به انقباض می‌کند و به سمت داخل جمع می‌شود تا زمانی که دوباره به یک تکینگی فوق داغ و فوق متراکم برسد. اگر این نظریه درست باشد، جهان مانند یک سوفله (soufflé) غول پیکر است. از کوچک شروع می‌شود، سپس با گرم شدن منبسط می‌شود. اما در نهایت سوفله سرد می‌شود و شروع به فرو ریختن می‌کند.

هیچ کس سوفله افتاده را دوست ندارد و ما نباید جهانی را دوست داشته باشیم که مانند آن رفتار کند. این به منزله روز مرگ هر کهکشان، ستاره و سیاره‌ای است که در حال حاضر وجود دارد. خوشبختانه، درستی نظریهٔ مه‌رمب تضمینی نیست. کیهان‌شناسان در حال حاضر درگیر بحث داغی در این زمینه هستند. یک گروه می‌گویند در نهایت سوفله می‌افتد. و گروه دیگر می‌گویند سوفله برای همیشه گسترش خواهد یافت. میلیاردها سال طول خواهد کشید تا مطمئن شویم که حرف کدام گروه درست است.

در همین حال، بیایید عمیق‌تر به این نظریه مه‌رمب بپردازیم تا بفهمیم که چیست و چه معنایی برای جهان دارد. از آن‌جایی که مه‌رمب در واقع نتیجه مه‌بانگ است، پس بیایید از همین نقطه شروع کنیم.

مه‌بانگ (بیگ‌بنگ)

اگرچه چگونگی کارکرد نظریه مه‌بانگ (Big Bang)، مراحل نخستین پیدایش جهان را به تفصیل پوشش می‌دهد، اما مختصر توضیحات اصول اولیه‌ آن در این‌جا مفید خواهد بود: حدود ۱۴ میلیارد سال پیش، تمام ماده و انرژی کیهان در منطقهٔ بسیار کوچکی که که به عنوان یک تکینگی (singularity) شناخته می‌شود، جمع شده بود. در یک لحظه، این تک نقطه از مواد فوق متراکم با سرعت شگفت‌انگیزی شروع به انبساط کرد. ستاره‌شناسان به طور کامل نمی‌دانند که چه چیزی باعث شروع این انبساط شده است، اما از اصطلاح “بیگ بنگ” برای توصیف تکینگی و لحظات اولیه پس از آن استفاده می‌کنند.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

مه‌بانگ (بیگ‌بنگ)

شواهدی برای بیگ‌بنگ

فراتر از انفجار بزرگ

گرانش در مقابل انبساط

نقش انرژی تاریک

مرگ و تولد دوباره

عنوان : پاورپوینت مفهوم مه رمب چیست

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 38

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت مفهوم مه رمب چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید