پاورپوینت مفهوم رس چیست

پاورپوینت مفهوم رس چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 73 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 9 فوریه 2022

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مفهوم رس چیست

پاورپوینت مفهوم رس چیست شامل 60 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد.

در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

دکتر ایرج رستگار: پیام‌ها دارای کوچکترین واحد ساختمانی هستند که من نام آن را “رس” گذاشته‌ام.رس کوچکترین واحدی است که معنا را در گیرنده پدید می‌‌آورد. ویژگی‌ها و مشخصه‌های شناسایی رس‌ها عبارتند از: سیستم های تعادلی، رابطه با محیط، انتقال فعال و غیر فعال، مسولیت‌ها، شکست‌ها، می‌دان‌ها، رفتارهای تابشی، جهش، همانندسازی و تکثیر، خاستگاه شکل‌گیری، نظم و بی‌نظمی‌، زنجیره و شبکه، نیروهای درونی، تأثیر متقابل، ضریب تأثیرگذاری، انرژی، حرکتهای موجی، حالتهای بازتابی و پایداری.

دراین مبحث به تبیین و توضیح این موارد می‌‌پردازیم

اگر به سیر تکاملی تاریخ علم نظر کنیم، در می‌‌یابیم که روند جست و جوهای عالمانه، زمانی شتاب گرفت که شناسایی اجزا و واحدهای تشکیل دهنده عناصر، مورد بررسی قرار گرفت. ضمن مثال دانش بیولوژی هنگامی‌‌توانست قد علم کند و پرده از روی رازهای هستی بردارد که دانشمندان به شناسایی سلول و عملکرد آن پرداختند.

با بیان این مقدمه اگر به دنیای ارتباطات پای بگذاریم و به بررسی پیام به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر سیکل‌های ارتباطی بپردازیم، در خواهیم یافت اگر چه بی‌نهایت پیام ارتباطی در داد و دهش میان انسان‌ها وجود دارد و هر لحظه نیز بر تعداد آنها افزوده می‌‌شود، اما پایه ساختمانی و طرح تشکیلاتی واحدی بر همگی آنها حاکم است. همانگونه که کوچکترین واحدساختمانی یک موجود زنده را سلول می‌‌گویند. پیام ها نیز دارای کوچکترین واحد ساختمانی هستند که من نام آن را رس می‌‌گذارم.

اگر چنین فرضیه‌ای را بپذیریم که راس کوچکترین واحد ساختمانی پیام است سوأل اساسی و بسیار مهم این است که چگونه می‌‌توان این واحد را شناسایی کرد. برای اثبات این فرضیه تحلیل محتوا و شناسایی کمی‌‌و کیفی پیام‌ها ضروری به نظر می‌‌رسد. خوشبختانه با پیدایش ارتباطات دیجیتالی شناسایی کمی‌‌پیام‌ها امکان پذیر شد. زیرا کامپیوترها بر مبنای سیگنال‌های دیجیتالی تبادل اطلاعات می‌‌کنند. سیگنال‌های دیجیتالی توسط ولتاژ بیان می‌‌شوند.

یک ولتاژ عدد صفر را در مبنای دو و ولتاژ دیگر عدد یک را در مبنای دو نمایش می‌‌دهد. اعداد دو دویی یا اعداد بر مبنای دو (Binary) توسط تصاویر صفر و یک نمایش داده می‌‌شوند. یک رقم دودویی یک یا صفر، یک بیت (BIT) نامیده می‌‌شود. هر هشت بیت برابر یک بایت (BYTE) است. و دو بایت یا بیشتر را یک کلمه (WORD) نامند. سیستم انتقال داده‌های فوق می‌‌تواند معیاری مناسبی برای انتقال پیام نیز بشمار آید.

با این پیش فرض که رس‌ها با بیت‌ها یک تفاوت بنیادین دارند. و آن این که بیت‌ها به لحاظ حجم اطلاعاتی همیشه یکسان هستند اما رس‌ها زمانی هویت پیدا می‌‌کنند و به عنوان کوچکترین واحد پیام‌های ارتباطی قابل ارائه می‌‌گردند که یک معنای مشخص را در گیرنده پدید آورند. بنابراین گاهی یک بیت حجم اطلاعاتی یک رس است و زمانی چندین و چند بایت و کلمه یک رس را پدید می‌‌آورند. بنابراین رس کوچکترین واحدی است که قابلیت انتقال یک مفهوم در سیکل ارتباطی را داشته باشد. اصولاً رس‌ها سه مشخصه ی اصلی دارند.

1- به لحاظ حجم اطلاعاتی ثابت نیستند بلکه متغیرند

2- بین رس و پیام انتقالی یک وابستگی و ارتباط مستقیم وجود دارد. پس رس‌ها با توجه به نوع پیام‌ها متفاوت هستند

3- کوچکترین واحدی هستند که یک معنا را در گیرنده پدید می‌‌آورند. ضمناً تحلیل پیام‌ها ما را به رهیافت‌هایی می‌‌رساند که واحد دار بودن آنها را اجتناب ناپذیر می‌‌کند. این ویژگی‌ها به‌شرح زیر است:

1رس‌ها و سیستم‌های تعادلی

رس‌ها در محیط های ارتباطی میل به سوی تعادل دارند . تعادل سیستم‌های ارتباطی  بر مبنای دو مولفه ی تراکم و نیاز است. رس‌ها از محیط پر تراکم به محیط کم تراکـم میل می‌‌کنند . انباشـت رس، احساس نیاز به دریافت را کاهش می‌‌دهد ولی اگر در همان محیط انباشتگی به حداقل برسد پذیرندگی بیشتر می‌‌گردد. البته تراکم مورد نظر، تراکم جمعیتی نیست بلکه پیام است.

همانگونه که در تصویر شماره یک ملاحظه می‌‌شود رابطه رس با نیاز و پذیرندگی معکوس است. تعادل در پیام‌های ارتباطی از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار هستند. این ویژگی‌ها به قرار زیر است:

  1. 1. نیروهای داخلی هر رس بر یکدیگر تاثیر می‌‌گذارند و یکدیگررا خنثی می‌‌کنند.
  2. رس‌ها همواره تحت تاثیر نیروی رس‌های دیگر در بیرون محیط‌های ارتباطی هستند. رس‌ها ممکن است نسبت به یک محیط و مختصه در تعادل پایدار باشد و نسبت به محیط و مختصه دیگر در تعادل ناپایدار قرار گیرد. ضمن آنکه می‌‌تواند نسبت به مختصه سومی‌‌ حتی در حالت خنثی قرار بگیرد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

رس‌ها و سیستم‌های تعادلی

رس‌ها همیشه قابل دریافت نیستند

رابطه رس ها با محیط

میدان رس

انتقال فعال و غیر فعال

رس‌ها و رفتارهای تابشی

رس‌ها وظایف، نقش‌ها و مسوولیت‌های مشخصی دارند.

رس‌ها و شکست پیام

رس‌ها و پدیده جهش

رس‌ها همانندسازی می‌‌کنند و تکثیر می‌‌یابند

خاستگاه شکل‌گیری هر رس به رس پیشین باز می‌‌گردد

نظم و بی‌نظمی‌‌

چرخه، زنجیره و شبکه رس

رس‌ها دارای نیروی درونی هستند

رس‌ها بر یک دگر تأثیر گذارند

رس‌ها  و ضریب تأثیرگذاری

رس ها دارای انرژی هستند

رس‌ها و حرکت‌های موجی

رس‌ها و حالت‌های بازتابی

رس‌ها از بین نمی‌‌روند

عنوان : پاورپوینت مفهوم رس چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 60

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت مفهوم رس چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید