پاورپوینت معماری کلیسای وانک

پاورپوینت معماری کلیسای وانک

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 105 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری کلیسای وانک

پاورپوینت معماری کلیسای وانک ppt در 51 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

چکیده

در اصفهان عصر صفوی، کلیساها در بطن شهر حضور یافتند . این کلیساها در سیر تاریخی خود، دچار دگرگونی و تحولاتی شده اند که علاوه بر حفظ اصولی از معماری ارمنستان، با توجه به موقعیت های جدیدشان، شکل ها و نمودهای متفاوتی یافته اند. کلیسای وانک متعلق به دوره صفویان و واقع در منطقه جلفای اصفهان، به عنوان نمونه عالی تطبیق پذیری با محیط، فرهنگ و اقلیم جدید، جهت مطالعه و بررسی انتخاب شده است. این کلیسا، کالبدی نسبتا متفاوت نسبت به کلیساهای ارمنستان یافته وبه ساختارها و الگوهای معماری ایرانی نزدیک تر شده است؛ از دلایل آن می توان به ویژگی های اقلیمی و سرزمینی، فنونمعماری، شرایط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن زمان و مسائلی از این دست اشاره داشت. این مسائل موجب گردیده آنان بتوانند بدون الگو پذیری تام بلکه گزینشی ، به سبک خاص خود در معماری کلیسا دست یابند. پژوهش حاضر، کلیسا وانک رااز نظر ارتباطات با کاربری های متفاوت، نوع ساختار کالبدی، طرح واره پلان ، ارتباط بین فضاهای باز، نیمه باز و بسته، و روابط عملکردی فضاها، مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است.

 

 

تاریخچه کلیسای وانک

محله جلفای اصفهان که کلیسای وانک در آن قرار دارد، از دیرباز محل اسکان ارامنه مهاجر در ایران بود. در زمان صفویه، شاه عباس اول در جنگ با عثمانی‌ها دستور به عقب‌نشینی ایرانیان داد. در طول مسیر بازگشت، سپاه ایران از ارمنستان عبور می‌کرد. به دستور شاه عباس بخش‌های زیادی از مسیر برای جلوگیری از پیشروی عثمانیان ویران می‌شد و در این بین مردم ارمنستان در خطر کشتار دسته‌جمعی قرار داشتند. به همین دلیل شاه عباس تصمیم گرفت ارامنه را با خود به ایران بیاورد و اسکان دهد. در انتهای این کوچ طولانی، شاه عباس و سپاهیان او به‌همراه مردم ارمنستان به اصفهان رسیدند و شاه عباس زمین‌هایی در منطقه جلفا به ارامنه اهدا کرد.

 

معماری کلیسای وانک

کلیسای وانک در محوطه‌ای با مساحت حدودی ۸۷۰۰ متر مربع قرار گرفته است که نزدیک به ۴۰۰۰ متر مربع از این مساحت را ساختمان‌ها و بقیه را باغ وانک و فضای سبز مجموعه تشکیل می‌دهند. نمای بیرونی کلیسا با آجر پوشیده شده است. در معماری بیشتر کلیساها از سنگ برای ساخت بنا استفاده می‌کردند اما در کلیسای وانک آجر به‌جای سنگ استفاده شده است. در میان بافت آجری دیوارها کاشی‌هایی با تصویر فرشته‌های بالدار دیده می‌شوند. خیابان ورودی کلیسای وانک و محوطه داخلی آن سنگ‌فرش است.

 

 

موزه کلیسای وانک

در همه کلیساهای اصفهان بخش قابل توجهی برای حفاظت از آثار تاریخی برجسته وجود دارند. در واقع کاربری کلیساها در طول تاریخ تنها مذهبی نبوده است و نگهداری و نشر فرهنگ ارامنه به نسل‌های بعد، از مهم‌ترین وظایف کلیساها به شمار می‌رود. کلیسای وانک نیز یکی از برجسته‌ترین موزه‌های ارامنه را دارد.

 

 

فهرست

چکیده

درباره کلیسای وانک

تاریخچه کلیسای وانک

نقاشی‌های اطراف محاب کلیسای وانک

معماری کلیسای وانک

نقاشی‌های کلیسای وانک

بخش های کلیسای وانک

موزه کلیسای وانک

کتابخانه کلیسای وانک

چاپخانه کلیسای وانک

نمازخانه کلیسای وانک

ساختمان اداری

پلان ها

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری کلیسای وانک

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 51 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید