پاورپوینت معماری کتابخانه کنگره آمریکا

پاورپوینت معماری کتابخانه کنگره آمریکا

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 116 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری کتابخانه کنگره آمریکا

پاورپوینت معماری کتابخانه کنگره آمریکا ppt در 54 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

امروزه اهمیت معماری ویژه کتابخانه ­ها و تأثیر آن بر روی بهینه­شدن خدمات کتابخانه­ای بر هیچ­کس پوشیده نیست. هر اثر معماری خصوصاً آثار خاصی مانند کتابخانه­ها، فرهنگسراها، سالنهای تئاتر پیش از آنکه صرفاً یک ساختمان باشند نشان­دهنده­ی اندیشه و باورهای سازندگان بنا و افکار حاکم بر آن مقطع زمانی هستند که بنا ساخته­شده­است. با توجه به اینکه فضاهای معماری قابلیت انتقال و انعکاس مفاهیم را در­بر­دارند می­توان با تأکید روی قسمت­های مختلف به طور غیرمستقیم به انتقال مفاهیم پرداخت.

 

مرکز تحقیقاتی برای قانونگذاران کشور

امروزه سرویس تحقیقات کنگره (CRS)‌ کتابخانه، با رسیدگی به بیش از ۵۰۰ هزار درخواست در سال، امکان انجام تحقیقات علمی و هدفمند را برای “اعضای کنگره” فراهم می کند. در سال ۱۹۱۴ ابتدا کنگره مرکز تحقیقاتی قوه مقننه را به عنوان بخشی از کتابخانه تاسیس کرد و با تصویب قانون سازماندهی مجدد این قوه در سال ۱۹۷۰، اختیارات این بخش را افزایش داد و نام آن نیز به مرکز تحقیقات کنگره تغییر یافت.
ضمن بهره گیری گسترده از مجموعه های بی مانند کتابخانه، CRS با فراهم آوردن امکانات به موقع و محرمانه از اعضا و کمیته ها در تمامی حوزه های مورد علاقه ایشان، نقش منحصر بفردی را در کنگره ایفا می کند.

 

کتابخانه کنگره آمریکا 

در ۲۴ آوریل سال ۱۸۰۰م “جان آدامز”، رییس جمهور وقت آمریکا لایحه ای را به کنگره آمریکا فرستاد که بر اساس آن علاوه بر انتقال پایتخت این کشور از فیلادلفیا به شهر جدید واشنگتن،‌ با اختصاص مبلغ ۵۰۰۰ دلار برای تاسیس کتابخانه ای حاوی کتب قابل استفاده و مفید برای اعضای کنگره آمریکا نیز موافقت می گردید. بدین ترتیب با گردآوری یک مجموعه ۳۰۰۰ جلدی در بخشی از کاپیتول – ساختمان جدید کنگره آمریکا- سنگ بنای اولین کتابخانه کنگره امریکا گذاشته شد.

 

گنجینه‌های کتابخانه کنگره آمریکا

 کتابخانه در جریان انباشتن دانش جهانی، بسیاری از نمونه‌های نادر و گرانبهای تلاش‌های فکری انسانی را نیز به‌دست آورد. در واقع سخاوت اهداکنندگان، کتابخانه کنگره را به موزه‌ای در بزرگداشت نبوغ آفرینشگر تبدیل کرده است. اما کتابخانه برخلاف موزه، مجموعه‌هایش را نه برای نمایش صرف، بلکه برای استفاده گرد آورده است تا بررسی، مقایسه، و تجزیه و تحلیل شوند و فهم ما را از خود و میراثمان غنا بخشند.

 

 

فهرست

چکیده

مقدمه

تاریخچه کتابخانه کنگره آمریکا 

مرکز تحقیقاتی برای قانونگذاران کشور

کنگره کتابخانه امریکا

فهرست نویسی مجموعه‌ها

جای‌دهی مجموعه‌ها

گنجینه‌ها

استفاده از کتابخانه کنگره

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری کتابخانه کنگره آمریکا

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 54 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری کتابخانه کنگره آمریکا 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید