پاورپوینت معماری کتابخانه اسکندریه

پاورپوینت معماری کتابخانه اسکندریه

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 195 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری کتابخانه اسکندریه

پاورپوینت معماری کتابخانه اسکندریه ppt در 51 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

شهر اسکندریه بدست اسکندر کبیر(مقدونی) درسال ۳۳۱ قبل از میلاد تاسیس شد.این شهر با این پیشینه و تمدن تا فتح اسلامی بمدت هزارسال پایتخت کشورمصربود. پس ازآن پایتخت مصر به الفسطاط یا قاهره فعلی جابجا گردید .اما کتابخانه قدیم اسکندریه برای قرنها بعنوان مرکزی قرهنگی برای غرب باقی ماند.  کتابخانه قدیم اسنکدریه بیش از ۲۰۰۰ سال قبل توسط جانشینان اسکندر احداث گردید بزرگترین مجموعه ی کتب جهان آن دوران در آن کتابخانه نگهداری می شد بطوریکه موجودی آن از ۷۰۰هزار جلد کتاب بهمراه آثار هومیروس و کتابخانه ارسطو تشکیل می گردید.در این کتابخانه شخصیتهایی مانند ،دمیتریوس ،زنودتوس ،اراتوستن ،آپولونیوس ،اریستوفن ،اریستاخوس ،کالیماخوس ، اقلیدس،ارشمیدس و نیز اپراتونیوس که برای اولین بار قطر کره زمین را محاسبه کرده بود به تحصیل ،تحقیق و مطالعه می پرداختند.کتابخانه به دلایل نامعلومی بواسطه آتش سوزی به خاکسترمبدل گشت.

 

تاریخچه کتابخانه اسکندریه 

یکى از شگفتی‌هاى دنیاى قدیم، کتابخانه اسکندریه در کشور مصر بود. این کتابخانه ۲۲۸ سال قبل از میلاد مسیح، توسط بطلمیوس اول در شهر بندرى اسکندریه بنا شد و به محلى براى تجمع و تبادل نظر محققین و دانشمندان آن زمان درآمد.

البته کتابخانه اسکندریه در گذر زمان گرفتار حوادث و بلایای مختلفی شد که باعث تخریب آن شدند. نخستین بار، ژولیوس سزار، ۴۸ سال قبل از میلاد مسیح، با به آتش کشیدن اسکندریه خساراتى به این محل وارد کرد. سپس حملات متعدد رومیان در سال ۳۰۰ میلادى، سبب نابودى تدریجى آن شد.

 

ایده کتابخانه اسکندریه

ایده ی کتابخانه اسکندریه الهام گرفته از احیای کتابخانه ی باستانی است که در شهرتوسط اسکندر کبیر تاسیس و حدود ۲۳۰۰ سال پیش در این شهر ساخته شده بود واز بین رفت و در تاریخ تمدن بشر ناپدید شد. همچنین ایده ی کتابخانه ی جدیداسکندریه، طرحی معاصر است که اختصاص دارد به دانشجویان، محققان و عموم.طراحی کتابخانه ی جدید بی زمان و جسور است. فرم دایره ای وسیع در امتداد بندردوار اسکندریه معرف ماهیت چرخه دانش و سیالیت در طول زمان است. بام مایلو درخشان یادآور فانوس دریایی و سمبل جدیدی برای یادگیری و فرهنگ است.

 

معماری کتابخانه اسکندریه 

طراحی کتابخانه بنای ده طبقه را شامل می شود چهار طبقه آن زیر زمین بوده و شش طبقه دیگر بخش فوقانی را شامل میشوند. ساختمان از بالاترین نقطه به شکل دایره ای با شیب بسیار تند بسمت پایین طراحی شده است این طراحی یکی ازکارهای منحصر بفردی است که توسط شرکت snohetta ارایه گردید است با توجه به اینکه طراحی ساختمان  ۲۰۰ ساله می باشد. اما به جهت نزدیکی موقعیت کتابخانه به ساحل دریای مدیترانه که فقط ۴۰ مترازآن فاصله دارد تردیدهایی رادرخصوص۲۰۰ سال عمر مفید ساختمان کتابخانه بوجود آورده است. همچنان که محاسبه کمترین حالت تابش نور مستقیم خورشید به داخل کتابخانه درمحاسبه تعیین جهت و موقعیت کتابخانه ملاحظه شده است.

 

 

فهرست

مقدمه

تاریخچه

کتابخانه مدرن اسکندریه

برنامه فیزیکی کتابخانه اسکندریه

دیدگاه مردم

ایده کتابخانه اسکندریه

معماری

موزه‌های کتابخانه‌ی اسکندریه

موزه‌ی آثار باستانی

کتابخانه نسخ خطی

بخش‌های متنوع موزه نسخ خطی

موزه ی تاریخ علم

مرکز علوم گنبد آسمانی

سالن اکتشافات و نمایشگاه علمی برای کودکان

مرکز همایش‌ها

نسخ خطی

ساختمان

کتابخانه های تخصصی

تصویر پلان ها

نتیجه گیری

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری کتابخانه اسکندریه

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 51 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری کتابخانه اسکندریه 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید