پاورپوینت معماری ویلای شماره 30 کرج 

پاورپوینت معماری ویلای شماره 30 کرج 

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 99 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری ویلای شماره 30 کرج 

پاورپوینت معماری ویلای شماره 30 کرج ppt در 41 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

در روزهایی که سرعت زندگی به حدی رسیده‌ است که مشغله‌ها اجازه نمی‌دهد سراغی از نزدیکان و آشنایان خود بگیرید یا از احوال همسایگان خود باخبر شوید، شاید صمیمیت واژه‌ای گم شده باشد. اما ویلای شماره‌ی ۳۰ کرج می‌تواند نمونه‌ای نقض برای این ادعا باشد.

جاده‌ی قدیم کرج قزوین، در شهرک حمیدیه خیابان پنجم، پلاک شماره‌ی ۳۰ ویلایی وجود دارد که مفهوم جدیدی از صمیمیت و نزدیکی را نشان می‌دهد. این ساختمان مسکونی ویلایی که از بهار ۱۳۹۳ شروع و تابستان ۱۳۹۶ به سفارش بخش خصوصی ساخته شده ۱۸۰ مترمربع مساحت دارد. ۱۰۰ متر از زیربنا برای طبقه‌ی اصلی و ۸۰ مترمربع آن در طبقه‌ی بالای این ویلای دوبلکس ساخته شده است.

 

ایده های پروژه ویلای شماره 30

ایده اصلی طراحی ، به یکی از ریشه ای ترین کارکردهای معماری یعنی”سر پناه” و یا” shelter” اشاره دارد . در مراحل آغازین روند طراحی، با توجه به این واقعیت که متراژ کم محدودیت جدی به نظر می رسید به نوعی پروسه طراحی بیش تر مسیر خلق یک سر پناه را به خود گرفته بود که همین موضوع نیز در مراحل تکمیلی طرح راهگشا بود . با پیش بردن ایده “shelter” سقف کارکرد چند گانه ای پیدا کرده و به نوعی بخش عمده ای از پوسته ساختمان را شکل داده است .

 

معماری ویلای شماره 30 کرج 

برای بخشی از نما که زیر این “سر پناه” قرار گرفته است ، شیشه های پشت رنگ شده استفاده شده که ویژگی آینه گون به خود می گیرد. این موضوع باعث می شود که گاه مرز بین پوسته بنا و طبیعت خیلی مرز پررنگ و جدا کننده ای نباشد، به نوعی سعی شده است پوسته بنا امتداد و انعکاسی از طبیعت پیرامون باشد. در سازه بنا، از سازه اسکلت فلزی استفاده شده است. از آن جا که این فرصت را ایجاد کند تا عضوهای سازه ای سقف مقاطعی با سایز محدودتر داشته باشد تا بتوان ضخامت سازه  پوسته سقف را هماهنگ با معماری، طراحی و تنظیم کرد.

 

مساحت ویلای شماره 30 کرج 

باتوجه به ضوابط و قوانین ساخت و ساز در این منطقه ، متراژ ساخت برای زمین مورد نظر حداکثر تا 100 متر مربع سطح اشغال ،مجاز اعلام شد و نهایتا طراحی ویلا نیز بر اساس همین محدودیت انجام گرفت. ایده اصلی طراحی ، به یکی از ریشه ای ترین کارکردهای معماری یعنی”سر پناه” و یا” shelter” اشاره دارد. در مراحل آغازین روند طراحی، با توجه به این واقعیت که متراژ کم محدودیت جدی به نظر می رسید به نوعی پروسه طراحی بیشتر مسیر خلق یک سر پناه را به خود گرفته بود که همین موضوع نیز در مراحل تکمیلی طرح راهگ شا بود. با پیش بردن ایده “shelter” سقف کارکرد چند گانه ای پیدا کرده و به نوعی بخش عمده ای از پوسته ساختمان را شکل داده است.

 

 

فهرست

مقدمه

موقعیت سایت پروژه وبلای شماره 30

ایده های پروژه ویلای شماره 30

معماری

معماری داخلی پروژه ویلا شماره ۳۰

اجزای تشکیل دهنده

مساحت

توضیحات تکمیلی

جوایز

مشخصات عمومی سازه

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری ویلای شماره 30 کرج

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 41 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری ویلای شماره 30 کرج 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید