پاورپوینت معماری ویلای درخت سیب 

پاورپوینت معماری ویلای درخت سیب 

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 181 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری ویلای درخت سیب

پاورپوینت معماری ویلای درخت سیب ppt در 42 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

از دیرباز سبک و سنتی در طراحی خانه‌ها و باغ‌های ایرانی شکل گرفت که تاکنون و همواره از برجسته‌ترین مثال‌های فرهنگ زندگی ایرانی به شمار می‌رود. در این طراحی ها سعی می شود  تا همان فلسفه ی اصیل را به سادگی و بدون تجملات بیان کند. پروژه ویلای درخت سیب به معماری امیرعباس ابوطالبی یکی از همین طراحی های بی نظیر است که هدف اصلی آن، تامین مکانی برای آرامش روحی خارج از هیاهوی زندگی شهری و اوقات فراغت با دوستان و افراد خانواده است.

 

آنالیز ویلای درخت سیب 

آنالیز سطوح سایه‌انداز برای هر چهار فصل انجام گرفت و علاوه بر لحاظ بازی‌های نور و سایه، برای زیبایی‌شناسی سیاه و سفید، روشنایی و گرمایش طبیعی تنظیم شد. این تنظیم، از طریق طراحی ابعاد پنجره‌ها، سلسله‌مراتب، عایق‌کاری جداره‌ها و استفاده از مصالح با جرم حرارتی مناسب صورت گرفت.

 

ویژگی شاخص ویلای درخت سیب 

از آنجا که سایت پروژه و محدوده اطراف آن، فاقد لوله‌کشی آب شهری است و در راستای استفاده بهینه از امکانات موجود در سایت ـ برخلاف روند معمول در پروژه‌های اطراف و احداث چاه و بهره‌برداری از سفره آب زیرزمینی ـ دو منبع سرپوشیده و روباز برای تامین آب مصرفی این بنا تعبیه شده است. نحوه کارکرد به این صورت است که سهمیه آب کشاورزی که به صورت هفتگی به مالک این بنا تعلق می‌گیرد، در منبع روباز که در جبهه شمالی بنا قرار دارد، ذخیره و سپس به آب‌انبار زیرزمینی منتقل می‌شود و آب ذخیره‌شده در آب‌انبار، با استفاده از دستگاه تصفیه، سالم‌سازی و برای استفاده آشامیدنی و غیرآشامیدنی به ساختمان منتقل می‌شود. پس از پر شدن منبع اول، منبع پشتیبان روباز وظیفه ذخیره آب را بر عهده دارد. از آب ذخیره‌شده در این منبع، برای آبیاری قطره‌ای درختان باغ و محوطه استفاده می‌شود.

 

ساختار ویلای درخت سیب 

ساختار اصلی پروژه هم فرمال ( با تاکید روی سازه ) و هم اتفاقی ( با تاکید روی طبیعت ) شکل گرفته است که قوانین ساده طراحی را دنبال می کند. این ساختار اجازه دسترسی حداکثری توامان به عملکردها و احساساتی که قرار است در پروژه اتفاق بیفتد را می دهد.

 

 

فهرست

ویلای درخت سیب، آبسرد دماوند

مشخصات عمومی پروژه ویلای درخت سیب

ویلای درخت سیب خانه باغی ایرانی در دل دماوند

پروژه های برجسته

آنالیز پروژه

ویژگی شاخص پروژه

ساختار ویلا درخت

ایده طراحی

انرژی و اقلیم

تدابیر طراحی انرژی های فعال و غیرفعال

تامین آب مصرفی بنا از طریق سهمیه آب محلی کشاورزی

درباره امیرعباس ابوطالب

جوایز

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری ویلای درخت سیب 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 42 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری ویلای درخت سیب 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید