پاورپوینت معماری ویلای حیاط اصفهان 

پاورپوینت معماری ویلای حیاط اصفهان 

دسته بندی:

قیمت: 30900 تومان

تعداد نمایش: 112 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری ویلای حیاط اصفهان

پاورپوینت معماری ویلای حیاط اصفهان ppt در 27 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

خانه ویلایی حیاط واقع در روستای حیدر آباد اصفهان، با قطعه زمینی به ابعاد تقریبی 5/16 در 30 متر مربع قرار دارد، که توسط ” دفتر معماری حیات” طراحی و اجرا شده است. به دلیل مسافت زمانی کوتاه این روستا تا شهر اصفهان و همچنین تا محل سکونت کارفرما این خانه ویلایی مورد استفاده ی مستمر و دائمی قرار می‌گیرد و به نوعی خانه ویلایی حیاط اصفهان محل سکونت دوم کارفرما تلقی می‌شود.

 

محدودیت خانه ویلای حیاط در اصفهان

محدودیت دید ویلای حیاط نسبت به باغ مجاور به جهت قرارگیری استخر در آن از محدودیت های سایت خانه ویلایی اصفهان بود.

 

ویژگی های مثبت خانه ویلایی حیاط

داشتن نور مناسب و نورگیری از هر چهار جهت جغرافیایی در خانه ویلایی در اصفهان.

دو ورودی مجزا برای خانه دوبلکس حیاط یکی واقع در بر اصلی خیابان و دیگری در کوچه فرعی.

 

نور در خانه ویلایی حیاط

طراحی خانه حیاط آبی یک پروژه مسکونی می باشد که برای یک خانواده اصفهانی به اجرا رسیده است. سایت پروژه در محدوده ای از شهر واقع شده که محور خانه را بر اساس یک الگوی شرقی-غربی فراهم کرده است. با توجه به موقعیت قرارگیری پروژه، زمانی که پروژه در نیمه بالایی زمین ساخته می شود،  قسمت اصلی خانه بیشترین نور از محور غرب را دریافت کرده و خانه را از جذب نور جنوب که بهترین جهت روشنایی در اصفهان می باشد، محروم می کند.

 

بزرگترین چالش ساخت خانه ویلایی حیاط

با وجود اینکه نورگیری خانه بزرگترین چالش طراحی به شمار می رفت، تیم معمار با پاسخی به نام حیاط آبی برای رفع مشکل ارائه کرد، که در گذشته الگوی تاریخی خانه در این منطقه بود. برای اینکه حیاط آبی نسبت به حیاط ورودی دسترسی داشته باشد، و ضلع جنوبی کاملا آزاد شود، حجم خانه از دیوار همسایه ها جدا شده اند. یک شکاف بین جِرم خانه و دیوار همسایه ایجاد شده که در انتهای این حدفاصل، حیاط آبی توسط چند پله تعبیه شده است. بدین ترتیب عرصه های داخلی خانه به واسطه حیاط آبی قابل دسترس خواهند بود و فضای حیاط آبی نقطه عطف پروژه محسوب می شود.

 

معماری خانه ویلایی حیاط

در طبقه همکف زمانی که از حیاط ورودی مشرف به غرب می گذریم، به سالن پذیرایی میرسیم. با گذر از آشپزخانه که مجاور سالن پذیرایی واقع شده، نورگیرهای بزرگی تعبیه شده تا به واسطه عرصه حیاط آبی، نور جنوب و شرق برای نشیمن و اتاق های خواب فراهم گردد. در طبقات بالا، کتابخانه، اتاق مهمان و اتاق کودکان نهایت بهره را از منظره حیاط آبی می برند که به واسطه شکاف ها ایجاد شده است. ارتفاع اتاق نشمین به اندازه یک فضای دوطبقه می باشد که به واسطه حیاط آبی و فضای کوچک و مرتفع نشیمن، کانسپتی مدرن از عرصه مهمی از معماری اصفهانی به نام “اندرونی” را خلق نموده اند.

 

 

فهرست

مقدمه

نیاز های کارفرما خانه ویلایی اصفهان “ویلای حیاط”

محدودیت سایت ویلای حیاط در اصفهان

ویژگی های مثبت سایت خانه ویلایی “ویلای حیاط”

روند طراحی معماری خانه ویلایی حیاط در اصفهان

متریال نما مدرن خانه ویلایی در اصفهان

نور در سازه

بزرگترین چالش

معماری

دفتر معماری حیات

مشخصات عمومی خانه ویلایی بی نظیر حیاط در اصفهان

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری ویلای حیاط اصفهان 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 27 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری ویلای حیاط اصفهان 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید