پاورپوینت معماری موزه خراسان رضوی  

پاورپوینت معماری موزه خراسان رضوی  

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 51 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری موزه خراسان رضوی

پاورپوینت معماری موزه خراسان رضوی ppt در 48 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

موزه بزرگ خراسان، ساختمانی 12 طبقه و بسیار بزرگ است که به عنوان یکی از بزرگترین موزه های ایران و حتی خاورمیانه و مهمتر جزو مهمترین جاذبه های گردشگری مشهد حرف های زیادی برای گفتن دارد.

در این موزه تالارهای تخصصی اشیای تاریخی و مردم‌ شناسی را خواهید دید که آثاری همچون ابزارهای سنگی، اشیای سفالی، شیشه ‌ای، فلزی، قطعات گچبری، نسخ خطی و چرم و… را در خود نگهداری می کند.

 

معرفی موزه بزرگ خراسان

این بنا درست در سال 1393 در مساحتی حدود 18000 متر مربع تاسیس شد و امروزه با داشتن 12 طبقه اشیای گران بها، کتابخانه، سالن نمایشگاه و آزمایشگاه مرمت اشیا مکانی بسیار دیدنی و جالب برای تاریخدانان و اهل فن میباشد و توجه داشته باشید که مخزن نگهداری اشیا مجهز به پیشرفته ‌ترین امکانات ضد حریق، ضد زلزله و آسیب جنگی طراحی و بنا شده است و ضریب ایمنی بسیار بالایی دارد.

 

معماری موزه بزرگ خراسان

پلن اولیه ساخت این موزه درست در سال 1356 مطرح گردید، اما به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی آن زمان، شرایط ساختن آن مهیا نبود و به تعویق افتاد؛ تا این که در سال 1371، و با اتمام جنگ تحمیلی مجددا این ایده در میان مسئولان و علاقه مندان این حوزه مطرح شد.

شهرداری مشهد برای انتخاب طرح و پلن ساختمان موزه مسابقه ای بزرگ ترتیب داد و به گوش معماران بزرگی رسید.در این مسابقه طرح دکتر محمد امین میرفندرسکی که الهام گرفته از بنای عمارت خورشید کلات نادر بود توسط هیئت داوران برگزیده و به مرحله اجرا رسید.

درست بعد از مذاکرات و توافقات اولیه، شهرداری مشهد 4900 متر مربع از اراضی بوستان کوهسنگی را به ساخت این مجموعه اختصاص داد و امروزه به یک جاذبه بزرگ این شهر بدل شده است.

سرانجام بنای موزه بزرگ خراسان در نیمه دوم سال 1382 مراحل اجرایی آن استارت خورد. این موزه که یکی از بزرگترین موزه های خاورمیانه نامیده می شود در 12 طبقه به ارتفاع 53 متر و زیر بنای 18000 متر مربع در بهمن ماه سال 1393 بازگشایی گردید.

 

آثار موزه بزرگ خراسان

بزارهای سنگی، اشیاء سفالی، شیشـه ای، فلزی، قطعات گچبری، نسخ خطی و چرمی از جمله آثاری است که در حال حاضر در این موزه به نمایش درآمده اند. در کل سعی شده در انتخاب آثار به گونه ای عمل شود که عظمت و شکوه استان خراسان به نمایش درآید.

قدمت این آثار به دوران پیش از تاریخ، دوران قبل از اسلام و دوران اسلامی باز می گردد. البته قدیمی ترین آثاری که در این موزه به نمایش درآمده اند، دست افزارهای عصر پارینه سنگی هستند که قدمت آن ها به حدود هشتصد هزار سال قبل باز می گردد.

 

 

فهرست

موزه بزرگ خراسان

بنایی مدرن برای نمایش آثار تاریخی و قدیمی

مقدمه

معرفی موزه بزرگ خراسان

معماری موزه بزرگ خراسان

بخشهای مختلف موزه بزرگ خراسان

آثار موزه

طراحی فضای داخلی موزه خراسان

۵۰ هزار شی تاریخی

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری موزه خراسان رضوی  

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 48 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری موزه خراسان رضوی  

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید