پاورپوینت معماری موزه تماشاگه زمان تهران

پاورپوینت معماری موزه تماشاگه زمان تهران

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 187 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری موزه تماشاگه زمان تهران

پاورپوینت معماری موزه تماشاگه زمان تهران ppt در 53 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

یکی از موزه های معروف تهران ، موزه تماشاگه زمان تهران است. ساختمان آبی رنگ و گچ کاری شده ای در میان یک باغ که در آن می توانید سیر تاریخی سنجش زمان را مرور کنید.

 

اولین موزه ساعت ایران

همه ما تعریف خاصی از موزه در ذهن مان داریم و بیشتر آن را نمایشگاهی از آثار تاریخی می دانیم. شاید این تصور در موزه تماشاگه زمان کمی دگرگون شود چرا که در آن شما با فضایی جذاب مواجهید و حتا اگر اشیای تاریخی را دوست نداشته باشید مجذوب محیط می شوید. ساختمانی آبی رنگ در میان یک باغ زیبا که مزین به گچ بری، آیینه کاری، مقرنس کاری و گره چینی است. در این ساختمان قاجاری که زمانی خانه حسین خداداد بوده، هم می توانید کلکسیونی جذاب از ساعت ها و ابزار سنجش زمان را ببینید و هم شاهد نمایشی بی نظیر از هنر و معماری ایرانی باشید.

 

موزه زمان کجاست؟

عمارت و موزه زمان مربوط به دوره قاجار است و قدمتی 80 ساله دارد و یکی از آن بنا هایی به شمار می رود که در تهران هنوز پا برجاست. خیابان ولیعصر را که به سمت شمال حرکت کنید در نزدیکی میدان تجریش سمت راست خیابان تابلوی موزه زمان شما را، راهنمایی می کند.

این بنا از سه جهت مورد توجه قرار گرفته است و نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است. نخست المان هایی که در ساختمان موزه وجود دارد، دوم سرسبزی و زیبایی باغ و سوم تزیئنات و معماری به کار رفته در ساخت عمارت است که این خانه ی کهن را از سایر هم ردیفان خود متمایز می کند. بدون شک زیبایی این بنا هر مخاطبی را به خود خیره می کند. با ورود به این عمارت زیبا و با اصالت، می توانید برای ساعاتی به چیزی جز هنر و معماری این مرز و بوم فکر نکنید.

 

معمار موزه زمان

بنای عمارت و باغ موزه زمان که امروزه چنین نامی را از آن خود کرده است، زمینی به وسعت 5000 متر مربع بوده است که در سال 1342 شخصی به نام حسین خداداد آن را از یکی از شازده های دربار قاجار به نام منصور شمیرانی خریداری کرده است. باغ و عمارت مربوط به دوره محمد شاه و ناصر الدین شاه قاجار است که در ابتدا این بنا ساختمانی ساده ، خشتی یک طبقه بوده است که باز سازی آن از سال 1342 شروع و تا سال 1356 به طول انجامیده است.

 

دیدنی های موزه تماشاگه زمان

ابزارهای زمان سنجی در این موزه در چند بخش به نمایش درآمده اند که عبارتند از ساعت های ابتدایی، ساعت های مکانیکی وزنه ای و کوکی و ساعت های قابل حمل (جیبی و مچی) و ابزار گاه‌شماری. در موزه تماشاگه زمان می توانید سفری متفاوت در تاریخ داشته باشید. این سفر متفاوت دقیقا از زمانی آغاز می شود که پای تان را به درون باغ موزه زمان می گذارید.

 

 

فهرست

مقدمه

چرا موزه تماشاگه زمان؟

آشنایی با موزه تماشاگه زمان | اولین موزه ساعت ایران

موزه زمان کجاست؟

این بنا به دست چه کسی ساخته شد؟

معماری این بنا در گذشته چگونه بوده است؟

دیدنی های موزه تماشاگه زمان

ساعت آفتابی

ساعت آبی

ساعت آبی مکانیکی

ساعت روغنی

قایق اژدها

ساعت طنابی

ساعت شمعی

ساعت شنی

دیدنی های داخل ساختمان

طبقه اول | نگاهی به ساعت های قدیمی اروپایی

طبقه اول | اتاق اصفهانی ها

طبقه دوم | آثار هوشنگ فروتن

طبقه دوم | ابزار تعمیر ساعت

طبقه دوم | ساعت های مچی، جیبی و سفارشی

ساعت ثبت زمان یا کارت زنی

ساعت های قاجاری

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری موزه تماشاگه زمان تهران

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 53 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت  معماری موزه تماشاگه زمان تهران 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید