پاورپوینت معماری موزه ارتباطات تهران

پاورپوینت معماری موزه ارتباطات تهران

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 135 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 2 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری موزه ارتباطات تهران

پاورپوینت معماری موزه ارتباطات تهران ppt در 50 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

شاید در عصر تکنولوژی که به راحتی می‌توان با یک گوشی هوشمند و در عرض چند ثانیه با سراسر دنیا در ارتباط بود، دیدن یک موزه‌ در حوزه‌ی ارتباطات و مشاهده‌ی سیر تکاملی ابزارهای مختلف و ساده‌ای که در ادوار گوناگون برای برقرای ارتباط مورد استفاده قرار می‌گرفتند، خالی از لطف نباشد.

 

موقعیت جغرافیایی موزه ارتباطات تهران

 موزه‌ ارتباطات یا موزه‌ پست و مخابرات از مکان های دیدنی تهران است و در خیابان امام خمینی، سردرباغ ملی تهران قرار دارد

 

تاریخچه‌ موزه ارتباطات تهران

اولین بار موزه ارتباطات تهران در سال ۱۳۱۱ و با الهام گرفتن از موزه‌های تخصصی اروپایی در قسمتی از ساختمان وزارت پست و تلگراف (تلگرافخانه) که در ضلع جنوبی میدان توپخانه‌ی سابق مقابل ساختمان شهرداری (در سال ۱۳۴۹ ساختمان تلگرافخانه تخریب شد) قرار داشت، افتتاح شد.

اما موزه‌ی فعلی در بنایی قرار دارد که به شیوه‌ی معماری ملی ساخته شده و از ساختمان‌های مهم منطقه‌ی باغ ملی و دوره‌ی پهلوی اول بوده است. این بنا در سال ۱۳۰۷ و در زمان وزرای قدیم پست، صوراسرافیل و نظام الدین حکمت، با مساحت ۱۵،۰۰۰ مترمربع و صرف ۵۰۰ هزار تومان در خیابان سپه (امام خمینی) ساخته شده است.

 

معمار موزه ارتباطات تهران

طراح و معمار ساختمان اداره پست تهران نیکلاس مارکوف، معمار برجسته گرجستانی بوده است. طرح این بنا تلفیقی از معماری ایرانی و اروپای است که بر جذابیت آن افزوده است. در دوره‌ی پهلوی اول گرایش به ساخت بناهای اداری و دولتی بیشتر شد و توجه به معماری آنها به شیوه‌ای که اصطلاحا التقاطی نیز گفته می‌شود، بسیار رواج پیدا کرد.

 

معماری موزه ارتباطات تهران

این بنا میان سال‌های ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۳ خورشیدی با هزینه پانصد هزار تومان و با مساحت ۱۵ هزار متر مربع در خیابان سپه بنا نهاده شد. معمار این بنا نیکلای مارکف  معمار برجسته ایرانی گرجستانی بود.

ساختمان این موزه برای اداره پست و گمرک با شیوه معماری ملی ساخته شده و از جمله بناهای سترگ و باشکوه این شیوه از معماری ایرانی دوره رضاشاه به‌شمار می‌رود.

 

بخش های مختلف موزه ارتباطات تهران

دیدنی های این موزه در بخش های مختلفی به نمایش در آمده اند و شما در هر قسمت می توانید اشیایی خاص را ببینید. در پاورپوینت معماری موزه ارتباطات تهران هر یک از این قسمت ها را به شما معرفی می کنیم تا بدانید در این موزه چه چیزی انتظارتان را می کشد.

 

فهرست

موزه ارتباطات

موقعیت جغرافیایی موزه

تاریخچه‌ موزه

معمار بنا

درمورد موزه و بنای آن

معماری

بخش های مختلف موزه

حیاط مرکزی

سالن پست

سالن هدایا

سالن کنفرانس

سالن تمبر

سالن رادیوها

نگارخانه دایمی چاپار

 

عنوان: پاورپوینت معماری موزه ارتباطات تهران

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری موزه ارتباطات تهران 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید