پاورپوینت معماری مسجد پادشاهی

پاورپوینت معماری مسجد پادشاهی

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 68 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد پادشاهی

پاورپوینت معماری مسجد پادشاهی ppt در 52 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مسجد پادشاهی

مسجد پادشاهی در لاهور، پاکستان. دارای 3 گنبد و 5 مناره. گنجایش 55.000 نفرمسجد پادشاهی یا مسجد عالمگیری، در شهر لاهور پاکستان از بزرگترین مسجدهای جهان به شمار می‌آید.منطقه کرمانشاه، ساخت این مسجد در لاهور به فرمان پادشاه گورکانی اورنگ‌ زیب عالمگیر و با اختصاص سه میلیون روپیه برای آن آغاز شد.

کتیبه فارسی بالای درِ ورودی مسجد به خط ثلث و نستعلیق است خبر می‌دهد که ساخت این مسجد در سال ۱۰۸۴ هجری قمری توسط برادر رضاعی اورنگ‌زیب، مظفرحسین معروف به فدائی خان کوکه، به پایان رسیده‌ است.از این مسجد به عنوان نقطه تحولی در تاریخ و یک جاذبه توریستی بزرگ که همه شکوه و زیبایی دوره مغول در آن متمرکز شده یاد می شود.

معماری مسجد پادشاهی

نقل قولی در پنجاب وجود دارد که می گوید: «اگر لاهور را نبینی انگار که پاکستان را ندیده ای و اگر مسجد پادشاهی را نبینی انگار که لاهور را ندیده ای». در حقیقت می توان گفت که هنگام ورود به شهر تاریخی لاهور امکان ندارد که ساختمانی با رنگ آجری دیده نشود. گردشگران و مسافران هنگام ورود به لاهور چشمشان به  این مسجد زیبا می خورد.

هفت مسجد قدیمی مسلمانان دنیا، به عنوان مفاخر معماری و عجایب مهم جهان معرفی شده اند. مسجد پادشاهی لاهور، در کشور پاکستان یکی از این عجایب هفتگانه جهان اسلام است. حسن و زیبایی این مسجد تاریخی دیدنی و ستودنی است و یکی از آثار تاریخی ماندگار درشبه قاره هند است.کتیبه فارسی بالای درِ ورودی مسجد به خط ثلث و نستعلیق است خبر می‌دهد که ساخت این مسجد در سال ۱۰۸۴ هجری قمری توسط برادر رضاعی اورنگ‌زیب، مظفرحسین معروف به فدائی خان کوکه، به پایان رسیده‌ است. از مسجد پادشاهی به عنوان نقطه تحولی در تاریخ و یک جاذبه توریستی بزرگ که همه شکوه و زیبایی دوره مغول در آن متمرکز شده یاد می شود.

مشخصات مسجد پادشاهی

مسجد پادشاهی گنجایش حدود ۵۰٬۰۰۰ نمازگزار را دارد و معماری آن به سبک معماری دوره گورکانی یا مغولی است که ارتباط زیادی با معماری ایرانی دارد. مسجد پادشاهی یکی از شاهکاری معماری، کاشی‌کاری و نجاری ایرانی است و ظاهر و حالتی شاخص، وسیع و با شکوه دارد.

نمای خارجی مسجد بادشاهی را با سنگ‌های حکاکی شده تزئین کرده‌اند و به‌ویژه از فرم لوتوس بهره گرفته‌اند که شکل عمده آن برجسته است. لبه بالایی دیوارها با کنگره‌های زیبایی آراسته شده است و سنگ مرمر بر زیبایی بنا افزوده است. در تزئینات داخلی از گچ‌کاری‌های زیبا، تزئینات و نقش و نگارهای اسلیمی و منبت‌کاری و نقاشی روی دیوار استفاده شده است.

تخریب مسجد پادشاهی 

در جنگ‌های بین جانشینان مهاراجه رنجیت سنگه، شیر سنگه توپ‌های سبک را بالای منارها نصب کرد تا مخالفان خود را، که در ارگ لاهور محصور بودند، به گلوله بندد. گلوله‌های توپ نیز که از ارگ شلیک می‌شد موجب تخریب بیش‌تر مسجد گردید.

فهرست

مسجد پادشاهی

مشخصات مسجد پادشاهی

تصاویر تاریخی و جدید

بزرگ‌ترین مساجد جهان

احداث مسجد پادشاهی

ساختار مسجد

تصرف مسجد توسط سیک‌ها

تخریب مسجد پادشاهی

تصرف مسجد توسط انگلیس‌ها

واگذاری مسجد به مسلمان‌ها

بازسازی مسجد پادشاهی

پادشاهی مسجد در دست مسلمانان

اقبال لاهوری

نماز جمعه در مسجد پادشاهی

اهمیت مسجد پادشاهی

معماری مسجد پادشاهی

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد پادشاهی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 52 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد پادشاهی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید