پاورپوینت معماری مسجد قل شریف

پاورپوینت معماری مسجد قل شریف

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 106 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد قل شریف

پاورپوینت معماری مسجد قل شریف ppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مقدمه

مسجد« کول شریف» به فارسی« قل شریف» در بخش غربی شهر قازان تاتارستان قرار دارد و مسجد اصلی تاتارستان و دومین و بزرگ ترین مسجد روسیه و اروپا به شمار میرود که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته هست.

اسلام در روسیه

اسلام در روسیه دارای پیشینه تاریخی طولانی است. اولین مسلمانان روسیه را داغستانی‌ها (در ناحیه دربند) تشکیل می‌دادند که پس از فتوحات اعراب در قرن 8 هجری به اسلام گرویدند.ولگا بلغار اولین استان مسلمان‌نشین روسیه بود که تاتار‌ها در آنجا اسلام آوردند. سپس بسیاری از ترک‌های اروپا و قفقاز مسلمان شدند.حضور اسلام در روسیه پس از فتح خان قازان در سال 1552 میلادی گسترش یافت. فتوحات روسیه در سده 18 و 19 میلادی در شمال ناحیه قفقاز سبب شد تا بسیاری از مسلمانان داغستان، چچن، اینگوش و استان‌های دیگر به روسیه بپیوندند.فتح چرکس و آبخاز باعث شد تا مردم این نواحی به مکان‌های دیگر مهاجرت کنند.

معرفی مسجد قل شریف

معرفی مسجد قل شریف مسجد قل شریف در شهر کازان روسیه قرار گرفته و به دلیل سبک معماری منحصر به فردی که دارد یکی از زیباترین و بزرگترین مساجد کشور روسیه تبدیل شده است. این مسجد زیبا واقع در بخش شمالی روسیه بوده و به شکل یک قلعه باشکوه و دیدنی ساخته شده است. شما در سفر با تور کازان و بازدید از مسجد قل شریف کازان تصور خواهد کرد که گویا در مقابل یکی از قصرهای رویایی دیزنی لند قرار گرفته‌اید.

اهمیت این مسجد برای مسلمانان و همچنین تمامی بومیان شهر کازان کشور روسیه بسیار بالا است . مسجد قل شریف علاوه بر اینکه مکانی مقدس برای اقامه نماز و عبادت مسلمانان منطقه است امروزه به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری روسیه تبدیل شده است به طوری که سالانه توریست های بسیاری برای بازی در این مسیر مسیر آن را پیشه رو میگیرند.

تاریخچه مسجد قل شریف

مسجد قل شریف روسیه برای اولین بار در قرن در قرن ۱۶ میلادی در شهر کازان روسیه بنا شد. محله ای به منظور ساخت بنای مسجد انتخاب شد در منطقه مسلمان نشین شهر بود و از لحاظ فرهنگ و زبان با سایر مناطق کازان تفاوت داشت. به طوری که مردمان آن به زبان تاتاری صحبت می‌کردند. .در آن سال‌ها این مسجد لقب بزرگترین مسجد اروپا را از خود کرده و به نماد قدرت تاتارها تبدیل شده بود.

 علت نامگذاری این مسجد زنده نگه داشتن نام امام جماعت آن گل شریف بود. افراد نیکوکار و خیر در شهر کازان که در طول زندگی خود با احداث کتابخانه و مدرسه توانست محبوبیت بالایی در بین مردم شهر پیدا کند. ناگفته نماند که برای مسجد کنونی به طور کلی با سبک معماری مسجد اولیه متفاوت است چرا که در سال ۱۵۵۶ و در حمله به شهر کازان شد مورد تحقیق و آسیب های بسیاری واقع شد.

معماری مسجد قل شریف

مسجد ۲ طبقه ای قل شریف، یک طبقه را به نیایش و یک طبقه را به موزه اسلامی خود اختصاص داده هست. گنبد مرکزی این مسجد ۳۹ متر و ۴ مناره اصلی آن ۵۷ متر ارتفاع دارند. بخش عمده ای از هزینه ساخت مسجد به وسیله مسلمانان تاتار اهدا شده هست.

تعدادی معتقدند سبک معماری این مسجد وام دار سبک های بلغاری هست ولی مولفه های آن به سبک عثمانی و دوره رنسانس شباهت دارد. مسجد قدیمی که در همین مکان ساخته شده بود در سال ۱۵۵۲ به وسیله روس ها خراب شد و دارای مناره های ۸ متری بود که در ساخت آن سنگ های سفید رنگ نقش اصلی را برعهده داشت. در این مسجد یک مدرسه اسلامی و یک کتاب خانه هم قرار داشت.

مسجد قل شریف جدید

همانطور که گفته شد مسجد قل شریف در سال ۱۹۹۶ به صورت کلی مورد بازسازی قرار گرفت و ساخت آن در سال ۲۰۰۵ به اتمام رسید قبل از رونمایی از مسجد جدید جشن به مناسبت هزار سالگی شهر غازان روسیه برگزار گردید و در آن روز درهای مسجد جدید بر روی مسلمانان و توریست‌ها باز شد سبک معماری باشکوه و وسعت این مسجد خیلی زود آن را به نماد شهر کازان تبدیل کرد. همچنین مسجد موفق شده تا نام خود را در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت برساند.

فهرست

مقدمه

اسلام در روسیه

معرفی مسجد قل شریف

تاریخچه

مسجد قل شریف جدید

قل شریف کیست؟

اطلاعات مسجد قل شریف

معماری

سبک معماری مسجد قل شریف جدید

موزه مسجد قل شریف:

آلبوم

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد قل شریف

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد قل شریف

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید