پاورپوینت معماری مسجد جمکران

پاورپوینت معماری مسجد جمکران

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 261 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد جمکران

پاورپوینت معماری مسجد جمکران ppt در 52 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مسجد جمکران 

مسجد جمکران ، مسجدی منسوب به امام زمان(عج)، دوازدهمین امام شیعیان، در حاشیه شهر قم در ایران که گفته شده در قرن چهارم قمری به‌دستور وی ساخته شده است. بنا به گفته میرزا حسین نوری، محدث شیعه قرن چهاردهم، مسجد جمکران به دستور امام زمان(عج) و به‌دست شخصی به نام ابوالحسن از علمای قم بنا شده است. محدث نوری از دیداری سخن گفته است که حسن بن مثله جمکرانی با حضرت مهدی(عج) داشته و امام زمان(عج) دستور ساخت مسجد جمکران را داده است.

میرزا حسین نوری، سال وقوع این رخداد را ۳۷۳ یا ۳۹۳ق دانسته و نقل روایت مذکور را به کتاب مونس الحزین شیخ صدوق نسبت داده است. با این حال برخی از محققان در انتساب مسجد جمکران به امام زمان تردید کرده‌اند و به دلایلی استناد جسته‌اند؛ از جمله نام نبردن کتب رجالی شیعه از کتاب مذکور و اشاره نشدن به این ماجرا در دیگر آثار شیخ صدوق.

 

 

تاریخچه مسجد جمکران

ساخت این بنا به نقل محدث نوری به فردی به نام شیخ حسن بن مثله جمکرانی مربوط می‌شود، به گفته او که در بیداری با امام دوازدهم شیعیان، مهدی دیدار کرده‌است و حجت ابن الحسن دستور ساخت مسجد را به وی داده‌است.

در میان شیعیان بحث‌های زیادی در خصوص ملاقات با امام زمان مطرح است. عده‌ای با استناد به روایاتی، آن را در خواب ممکن می‌دانند. دریافت نامه از امام زمان پس از غیبت کبری نیز مورد قبول بسیاری از شیعیان است، آن‌چنان‌که نامه و توقیع رسیده به شیخ مفید -حدود یک قرن پس از غیبت کبری- از نظر شیعیان مورد تردید واقع نشده‌است.

 

 

مسجد قدیم جمکران

بر پایه حکایتی که میرزا حسین نوری نقل کرده، ساخت مسجد جمکران به قرن چهارم قمری برمی‌گردد. سید حسین مدرسی طباطبایی احتمال داده که مسجد جمکران همان مسجد خطّاب اسدی باشد که به گفته تاریخ قم در اوایل قرن دوم قمری در روستای جمکران ساخته شد. برخی دیگر از محققان، مسجد جمکران را غیر از مسجد مذکور دانسته‌ و بر پایه نقل محدث نوری، ساخت آن را در قرن چهارم می‌دانند.

با این حال، در منابع تاریخی، درباره مسجد جمکران اطلاعاتی وجود ندارد. تنها در کتاب خلاصه التواریخ، ضمن بیان وقایع سال ۹۸۶ق، در شرح حال میرغیاث الدین محمد میرمیران آمده است که او به هنگام توقف در روستای لَنجَرودِ قم، گاهی در مکانی که مَقامِ امام زمان خوانده شده، در جمکران اعتکاف می‌کرد. به گفته علی‌اصغر فقیهی، تاریخ‌پژوه معاصر، منظور او از آن مقام، مسجد جمکران بوده است.

 

 

فهرست

مَسجِد جَمْکَران

موقعیت و نامگذاری

انتساب به امام زمان(عج(

منابع ذکر ماجرا

تردیدها

اعمال عبادی مسجد جمکران

شب‌های چهارشنبه و مراسمات

تاریخچه مسجد جمکران

دور نمایی از مسجد جمکران در شب

دو روحانی در صحن مسجد

تصویری از مسجد قدیم جمکران

توسعه بنا در جمهوری اسلامی

ماکت طرح جامع مسجد جمکران

معماری و ساختمان

مسجد مقام

صحن اصلی

شبستان‌ها

چاه عریضه

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد جمکران

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 52 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد جمکران

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید