پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری 

پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری 

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 67 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری 

پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری ppt در 41 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

معماری سبز برخاسته از معماری پایدار و توسعه یایدار بوده که این نیز ناشی از نیاز انسان امروز در مقابل ییامدهای سوء جهان صنعتی و مصرفی عصر حاضر است، معماری پایدار یک ترکیب چند ارزرشی است و این ارزش ها شامل زیبایی شناسی، محیط، اجتماع، هماهنگی با محیط مصالح مناسب و … است که باعث می شود تمام اصول معماری پایدار در یک پروسه کامل که منجر به ساخته شدن محیط زیست سالم، هم از لحاظ دیداری و روانی و هم از لحاظ پاکی می شود، تجسم یابند.

 

فلسفه معماری فضای سبز

شهروندان و کارمندان شادتر و سلامت‌ترند وقتی که به زندگی و کار در ساختمان‌هایی مشغولند که در پیرامون آن‌ها فضاهای سبز و محوطه‌سازی در نظر گرفته شده است. مزایای روانی تقابل با معماری فضای سبز عبارت است از سایه‌ی مناسب، آب و هوای سالم و این نکته که با وجود فضاهای سبز امکان تمرینات ورزشی سالم‌تر امکان‌پذیر است.محیط‌های سبز افراد را ترغیب کرده تا زمان بیشتری را در فضاهای خارج از منزل سپری کنند و در نتیجه به میزان ارتباطات و تعاملات اجتماعی افزوده شده است. چنین شرایطی به خصوص در جوامع چندفرهنگی با اهمیت است زیرا عدم اطمینان و غفلت سبب دشواری‌های جدی شده و شرکت در فضاهای سبز سبب بهبود روابط اجتماعی میان افراد شده است.

 

انواع فضای سبز

فضای سبز شهری و غیرشهری با هم فرق می کنند. به طور کلی فضاهای سبز را می تونیم به دو دسته تقسیم کنیم: 1- فضاهای سبز برون شهری  2- فضاهای سبز درون شهری.

 

عملکرد فضای سبز

فضای سبز در شهرها، دارای عملکردهای مختلفی است. از یک طرف باعث بهبود زیست محیطی شهرها و از طرف دیگر، شرایط مناسب برای گذراندن اوقات فراغت همشهریان ایجاد می کند. از دیدگاه محیط زیست، باعث کم شدن انواع آلودگی ها، افزایش نفوذپذیری خاک، تأثیر مثبت بر چرخه آب و خیلی چیزهای دیگر می شه. فضای سبز به عنوان بخش جاندار یک شهر مکمل بخش بی جان شهرست. در کل می تونیم بگیم فضای سبز می تونه به عنوان لبه شهر، آرایش دهنده شبکه راه ها و تفکیک کننده فضاهای شهری ایفای نقش کند.

 

 استاندارد فضای سبز

استفاده از فضای سبز در ایران عمدتا با استانداردهای کشورهای دیگر بوده. تعیین سرانه فضای سبز بستگی به خصوصیات منطقه و شهر دارد. مثلا سرانه فضای سبز یک شهر کویری یا یک شهر بزرگ مثل تهران نمی تونه مثل یک شهر ساحلی در استان مازندران باشه. اطلاع از استانداردها می تونه فقط یک مسیر باشه. بر اساس مطالعات وزارت مسکن و شهرسازی سرانه قابل قبول فضاهای سبز در شهرهای ایران، بین 7 تا 12 متر مربع برای هر نفر است، که در مقایسه با شاخص تعیین شده از سوی سازمان بین المللی محیط زیست که بین 20 تا 25 متر مربع برای هر نفر است، رقم کمتریه.

 

اصول معماری سبز در شهر

توجه معماران به ایجاد زمینه‌هایی که معماری‌ها در زیباترین و سودمندترین شکل طراحی شوند و در عین حال کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند به یکی از مباحث عمده در طراحی معماری تبدیل شده است.

معماری سبز به عنوان یکی از شاخصه‌های معماری پایدار است و شش اصل کلی، اصول معماری سبز را تشکیل می‌دهد:

حفاظت از منابع انرژی

کار با اقلیم

کاهش استفاده از منابع مصالح جدید

لزوم  احترام به کاربران

احترام به سایت

کل گرایی

 

مبانی معماری فضای سبز شهری

رشد شهرنشینی در سال‌های اخیر نیاز کمی و کیفی به توسعه‌ی فضاهای سبز و باز شهری را افزایش بخشیده است. اغلب خلق فضاهای سبز در مناطق متراکم شهری بسیار دشوار است، در نتیجه معماری فضای سبز چندمنظوره نظیر فضاهای باز عمومی و خصوصی، تسهیلات ورزشی در مدارس، نماهای سبز، حیاط‌خلوت‌ها، بام‌های سبز، امکانات جمع‌آوری آب باران، دیوارهای سبز و غیره در خلق ایده‌هایی برای حفظ منابع و فضاهای عمومی سبز شهری تاثیرگذارند.فضاهای وسیع باز شهری:ایجاد رویکردهای خلاقانه برای کاربری‌های جدید فضاهای باز شهری.حفظ و ایجاد دستورالعمل‌های جدید برای پارک‌ها و طراحی فضاهای سبز.اطمینان بخشی از ایجاد فضاهای باز و سبز شهری در سایت‌های ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها از طریق طراحی منظر و محوطه‌‌سازی.

 

فهرست

مقدمه

طراحی فضای سبز: فضای سبز چیست؟

در مورد معماری سبز

انواع فضای سبز

عملکرد فضای سبز

استاندارد فضای سبز

اهمیت و جایگاه فضای سبز در جامعه

تقسیم بندی

اصول معماری سبز در شهر

معایب و محدودیت‌های اجرایی بام‌های سبز

اجرای معماری فضای سبز ویلا

نکات

آموزش معماری فضای سبز حیاط

مبانی معماری فضای سبز شهری

معماری فضای سبز خانگی

فلسفه معماری فضای سبز

گیاهان در معماری فضای سبز

شرکت معماری فضای سبز

نتیجه گیری

منابع

 

عنوان: پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 41 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری سبز فضاهای شهری

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید