پاورپوینت معماری زنبور عسل

پاورپوینت معماری زنبور عسل

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 258 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری زنبور عسل

پاورپوینت معماری زنبور عسل ppt در 58 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

معماری زنبور عسل

زنبور عسل یکی ازحشرات مفید برای انسان است که متعلق به رده دوبالان می‌باشد معماری زنبور عسل خیلی پیش از انسان در روی زمین بوجود آمده و زندگی می‌کرده است. زنبور عسل حدود ۱۵۰ میلیون سال قبل وجود داشته و مشغول زاد و ولد بوده است. منتها با این تفاوت که در آن فاقد یک زندگی اجتماعی بوده و مثل خیلی از زنبورهای غیر عسلی امروزی، زندگی انفرادی داشته و هر زنبور لانه مخصوص بخود را داشته و در آن زندگی می‌کرده است کندو محلی است که زنبورها در آن تولد یافته ، کار کرده ، خواهران و برادران خود را پرورش داده و مواد غذایی لازمه را در آن انبار و ذخیره می‌کنند. زنبور عسل دارای نژادهای مختلف است و ساختمان بدنی پیچیده‌ای دارند.

 

زنبور عسل در قرآن

زنبور عسل از خبره ترین معماران طبیعت است. زنبورهای عسل اجتماعی زندگی می کنند طراحی ویلا و عسل را در شبکه‌های شش ضلعی که خود می‌سازند ذخیره می‌کنند. اما چرا شش ضلعی؟! قرآن کریم در آیات (۶۸ و ۶۹) سوره نحل به مسئله خلقت و زندگی آنها اشاره می‌کند. در این تحقیق با بررسی شکل‌های هندسی مختلف (دایره- مربع- شش ضلعی) برای ساخت لانه زنبور عسل دو رابطه ریاضی نسبت عسل به موم و تعداد حجره‌ها در یک کندو برای هرشکل هندسی بیان شده است. با مقایسه جبری و عددی این روابط نسبت ایده طراحی ویلا به هم مشاهده می‌شود که رابطه ریاضی نسبت عسل به موم در شش‌ضلعی به مراتب بیشتر از حالت دایروی و مربعی است. همچنین رابطه ریاضی تعداد حجره‌ها نیز در حالت شش‌ضلعی مستقل از ابعاد کندو به میزان ۴/۱۵ درصد از حالات دیگر بیشتر است.

 

معماری کندو

پس از استقرار بچه زنبوران و تشکیل خوشه (Cluster ) زمانی که زنبوران کاشف ، پس از شناسایی به سمت بازگشته هر کدام با زبان مکالمه ای خود (رقص ) مشخصات آشیانه جدید را به دیگر زنبوران می شناسانند . بالاخره توافق بین زنبوران برقرار می شود و پرواز خوشه بچه دسته جمعی به سمت محل مورد نظر صورت می پذیرد . پس از رسیدن به این محل زنبوران کارگر در حالی که عسل دانهایشان مملو از عسل می باشند به مدت ۲۴ ساعت به یکدیگر چسبیده و به صورت معلق در آن محیط باقی می مانند . پس از سپری کردن این مدت تمام توان کلنی صرف ساختن آشیانه جدید خواهد شد .

طراحی داخلی ویلا کلاسیک آشیانه ای که در آن زنبوران عسل اکثر فعالیت های حیاتی خود مانند توالد نسل ، ذخیره شهد و گرده ، زمستان و شب گذرانی را در آن انجام می پذیرد .ساخت شانها توسط زنبوران کارگر شاهکاری عجیب است که معمارانی کوچک آنرا خلق کرده اند . اگر چه این ساختمان ها ابهت اهرام ثلاثه یا آسمان خراش های امروزی را ندارند اما سازه ها و شیوه معماری آنها مجهولات بزرگتری را دارند که هنوز برای انسان ها نا شناخته مانده است .

 

استحکام خانه زنبوران عسل

اولین خانه‌ هایی که در سقف کندو ساخته می‌شوند، طوری است که تا جای ممکن بیشتر با سقف در تماس باشد و همه نقاط آن به سقف بچسبد که استحکام بیشتری بوجود آید. خیابان‌های بزرگو فرعی که بین ردیف‌ها ساخته می‌شوند، طوری مهندسی می گردنند که هوا را براحتی به همه‌جا برسانند و مانع ازدحام عبور و مرور شوند.

 

الهام از زنبور عسل در معماری

خانه زنبورعسل از لحاظ هندسی به‌قدری منظم و مرتب است که وقتی می‌خواستند در فرانسه مقیاس ثابتی برای واحد طول پیدا کنند، رئومور(Reaumur)، دانشمند علوم طبیعی پیشنهاد کرد که ضلع خانه زنبور عسل را مقیاس طول قرار دهند زیرا با مرور زمان هرگز تغییر نمی کند.

 

 

فهرست

معماری زنبور عسل

پروژه زنبور عسل

زنبور عسل در قرآن

انتخاب الگو زنبور عسل

انواع زنبور کندو

زنبور ملکه

کندوها معجزه های معماری و زنبور عسل

ساختار کندو

معماری کندو

ظرافت لانه زنبور

هندسه کندو زنبور

ساختار هندسه کندو عسل

از زبان معمار پروژه

زنبوران عسل و خانه‌سازی

تشابه خانه سازی زنبور عسل با انسان

تقسیم فضای کندو

استحکام خانه زنبوران عسل

الهام از معماری زنبور عسل در معماری انسان/ پیدایش علم بیونیک

نتیجه‌گیری

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری زنبور عسل

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 58 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری زنبور عسل 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید