پاورپوینت معماری خانه های ایرانی  

پاورپوینت معماری خانه های ایرانی  

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 159 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 17 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری خانه های ایرانی

پاورپوینت معماری خانه های ایرانی ppt در 42 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

معماری خانه های سنتی ایران از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده، زیرا با طراحی منحصر به فرد خود علاوه بر ایجاد زیبایی و تنوع در عرصه معماری توانسته است که زیبایی غیر قابل وصفی را نیز در تمامی نقاط این کشور بوجود آورد.خانه محل آرامش و آسایش اهالی ساکن در آن است و وجود بستری برای ایجاد آرامش جز یکی از ویژگیهای معماری خانه های ایرانی است و وجود قسمت های مختلف خانه های قدیمی برای ایجاد محلی امن و آرام علت دیگری بر وجود ذوق و قریحه و تبحر معماران ایرانی در طراحی و ساخت این ابنیه هاست. این خانه ها دارای فضاهای بسیار وسیعی همچون سکوی جلوی در ورودی، سردرهای خاص، هشتی، دالان یا راهرو، ایوان، حیاط های مختلف، حوض، مطبخ و بسیاری دیگر بوده است.

 

سبک  معماری پارسی

سبک پارسی به دوره هخامنشیان برمی گردد. این سبک ادامه دهنده معماری قرون هفتم و هشتم پیش از میلاد در ایران بود که در دوره هخامنشیان به اوج شکوه و عظمت خود رسید. از مهم ترین نمونه بناهای سبک پارسی می توان به تخت جمشید، مجموعه پاسارگاد و مجموعه شوش اشاره کرد.

 

سبک معماری پارتی

سبک معماری پارتی بعد از حمله اسکندر به ایران شکل گرفت. سبک پارتی طی دوران اشکانیان، ساسانیان، صدر اسلام و در بعضی مناطق حتی بعد از اسلام ، تا قرون سوم و چهارم هجری ادامه داشت. البته از دوره اولیه این سبک، آثار انگشت شماری به جا مانده است.

 

سبک معماری خراسانی

سبک معماری خراسانی در قرن اول هجری و با طلوع اسلام در ایران ، آغاز شد. بنابراین می توان گفت متاثر از سبک معماری اسلامی است. این سبک معماری تا قرن چهارم هجری ادامه داشت. اما چرا این سبک معماری خراسانی نام گرفت؟ چون پس از آمدن اسلام ، ساخت بناهای مذهبی و مساجد آغاز شد. اولین بناها هم در خراسان ساخته شدند؛ بنابراین این سبک به خراسانی معروف شد.

 

سبک معماری اصفهانی

این سبک از زمان قره قویونلوها و پیش از روی کار آمدن صفویان آغاز شد. با پایان یافتن سلطنت محمدشاه، این سبک معماری هم رو به افول گذاشت. دوره حکومت شاه عباس، عصر طلایی سبک اصفهانی محسوب می شود.

 

 

فهرست

مقدمه

سبک های معماری خانه های ایرانی از گذشته تا امروز

سبک پارسی و ویژگی های این سبک

سبک پارتی و ویژگی های این سبک

سبک خراسانی و ویژگی های این سبک

سبک رازی و ویژگی های این سبک

سبک آذری و ویژگی های این سبک

سبک اصفهانی و ویژگی های این سبک

سبک پارسی و ویژگی های این سبک

سکو

سردر ورودی

درب ورودی

هشتی

دالان

ایوان

حیاط

حوض و باغچه

تالار

نشیمن

آشپزخانه

خانه طباطبایی

تزیینات به روایت پرتره‌های ایرانی

استفاده از نور و رنگ طبیعی در فضاهای خصوصی و عمومی معماری سنتی ایران

نتیجه‌گیری

منابع

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری خانه های ایرانی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 42 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری خانه های ایرانی  

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید