پاورپوینت معماری برج پیزا

پاورپوینت معماری برج پیزا

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 261 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 29 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری برج پیزا

پاورپوینت معماری برج پیزا ppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

آشنایی با برج پیزا

برج پیزا که در ایتالیایی (Torre pendente di Pisa) خوانده می‌شود از جاذبه‌های مهم اروپاست که در شهر پیزا و در ناحیه توسکانی ایتالیا قرار دارد. این برج به نام برج کج پیزا (Leaning Tower of Pisa) برج ناقوس، برج ساعت و برج کلیسای پیزا نیز شهرت دارد و به عنوان نماد اصلی شهر شناخته می‌شود. مهم ترین دلیل مشهور شدن این برج 8 طبقه، حدود 4 درجه کج بودن آن است؛ البته برج پیزا تنها برج کج در جهان نیست؛ اما معروف‌ترین آنها به شمار می‌آید.

این سازه در میدان کلیسای جامع شهر (Piazza del Duomo) قرار دارد و به عنوان برج ناقوس کلیسای جامع شهر پیزا، درست در پشت این کلیسا واقع شده است. برج پیزا سومین بنای کهن این میدان پس از کلیسای جامع و تعمیدگاه پیزا (Pisa Baptistry) محسوب می‌شود. بد نیست بدانید پیزا نام خود را سال 600 قبل از میلاد از یک کلمه یونانی به معنی “سرزمین باتلاق” گرفته است.

 

 

چرا برج کج پیزا ؟

این برج با 56.7 متر ارتفاع و 14500 تن جرم در شهر توسکانی کشور ایتالیا واقع شده است . دوره ساخت این برج مربوط به زمان رنسانس در سال 1173 می باشد که گفته ها حاکی از آن است کخه ثروتمندان کشور ایتالیا برای رقابت با یکدیکر مشهورترین هنرمندان و معماران جهان مامور ساختن انواع مختلف شاهکار های معماری می کردند که در قرن 12 اهالی شهر پیزا تصمیم گرفتند کلیسای آنها برجی باشد که برج سینت مارک را تحت تاثیر قرار دهد که این کار را به معماری مهار و کار آزموده بنام دیوتیسالوی سپردن که اولین سنگ این برج را بنا نهاده است . اما بعد از گذشت چند سال  زمانی که فقط سه طبقه از این برج به پایان رسیده بود و قبل از آنکه ارتفاع این برج به 12 متر برسد برج به سمت جنوب شرقی خم گردید و بعد از آن ساخت برج پیزا تا 100 سال متوقف شد

 

 

تاریخچه برج پیزا

ساخت برج پیزا در 3 مرحله و در مجموع طی 199 سال اتفاق افتاد. برای پرداختن به داستان ساخت این برج، باید بدانید که شهر پیزا در آغاز یک بندر ساده اما مهم ایتالیا بود و اهالی آن مشغول درگیری‌های مختلف نظامی و توافق‌های تجاری بودند. آنها برای نشان دادن میزان اهمیت شهرشان تصمیم به ساختن یک کلیسای جامع بزرگ گرفتند که این طرح شامل کلیسای جامع، تعمیدگاه، یک برج ناقوس (برج پیزا) و یک گورستان بود. در آن دوره، ثروتمندان و طبقه اشراف در تلاش بودند تا با احداث شاهکارهای معماری توسط هنرمندان و معماران بنام، به رقابت با یکدیگر بپردازند. در قرن دوازدهم میلادی مردم شهر پیزا تصمیم گرفتند برج ناقوس را به گونه‌ای بسازند که با برج کلیسای سنت مارک ونیز رقابت کند.

 

 

فهرست

چرا برج پیزا ؟

آشنایی با برج پیزا

چرا برج کج پیزا ؟

تاریخچه برج پیزا

تلاش برای اصلاح انحراف برج پیزا

ثبت جهانی

حقایقی جالب درباره برج کج پیزا

زنگ‌های برج

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری برج پیزا

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید