پاورپوینت معماری برج العرب 

پاورپوینت معماری برج العرب 

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 95 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری برج العرب

پاورپوینت معماری برج العرب ppt در 54 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

برج العرب

یکی از مهمترین نمادهای دبی ، برج‌ العرب است. هتلی در دبی که با 321 متر ارتفاع ، یکی از بلندترین برج‌ های جهان و همچنین سومین هتل بلند در دنیا به حساب می آید که  حتما باید از این ساختمان زیبا دیدن نمایید ، جالب است که 39% بلندی آن ، در فضایی غیر قابل استفاده است ، این برج در جایی ساخته شده که آن را می توان در هر جای دبی که باشید ، ببینید ، خوب است بدانید که برج‌ العرب بر روی یک جزیره مصنوعی بنا شده که از ساحل کمی فاصله گرفته است ، این ابر سازه که در جهان مشهور است ، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می رود و در ضمن مهم است در خصوص این برج آسمان خراش به شما بگوییم که تام رایت که یک آرشیتکت آمریکایی است ، طراحی این برج را بر عهده داشته و بر این اساس که این برج نماد دبی باشد ، طراحی شده است و ساخت آن 5 سال طول کشید و همان طور که می بینید در حال حاضر این برج ، از لوکس ترین و گران ‌ترین هتل‌ های دنیا به شمار می رود و امکانات تجملی و همچنین باکیفیت دارد که به تنها هتل ۷ ستاره جهان معروف است ولی با این وجود تعداد ستاره های آن همیشه مورد بحث قرا گرفته است ، جالب است شما افراد علاقه مند بدانید کوچک‌ ترین اتاق این هتل 169 متر مربع با اجاره شبی 6 هزار درهم و بزرگ ‌ترین اتاق آن 780 متر مربع می باشند و سرو یک وعده غذا در این هتل کمتر از 1000 درهم نمی باشد.

 

نام گداری برج العرب

منطقه روبروی ساحلی که برج العرب و همینطور هتل ساحلی جمیرا در آن بنا شده است ، در گذشته به نام ساحل شیکاگو شهرت داشته است. این نام برگرفته از نام محلی از پل شیکاگو و شرکت آهنی بود که در ایام گذشته تانک‌ های ذخیره نفت شناور را جوش می‌داده است. بعد از تخریب هتل قدیمی در سال 1997 نیز این نام همچنان مورد استفاده قرار می گرفته است. سپس نام هتل ساحلی شیکاگوی دبی توسط شیخ محمد بن رشید المکتوم به برج العرب تغییر پیدا کرد.

 

طراحی و معماری برج العرب

طراحی برج العرب را مشاوران چند رشته‌ ای ” اتکینز ” به رهبری تام رایت ، موسس معماران ” WKK  ” ، انجام داده اند ، البته طراحی و ساخت‌ و ساز را مهندس کانادایی ” ریک گریگوری ” که عضوی از ” WS ”  اتکینز انجام داد ، شروع ساخت‌ جزیره مصنوعی که هتل بر روی آن بنا شده است ، سال 1994 بوده که بالغ بر 2000 کارگر در هر فاز مشغول بوده اند.

 

خصوصیات برج العرب دبی

جالب است علاقه مندان به شهر دبی بدانند که در ساخت این هتل و به این شکل در آوردنش از مهندسی‌ های بسیار پیچیده استفاده شده است ، همین طور که گفته شد ، این هتل بر روی جزیره‌ مصنوعی بنا شده که 280 متر دورتر از ساحل می باشد که برای ایمن‌ سازی فونداسیون آن ، از 230 ستون 40 متری سیمانی در ماسه استفاده شده است و مهندسین از یک تکنولوزی برای محافظت از پی در برابر فرسایش استفاده کرده به صورتی که ، یک ‌لایه سطحی از سنگ‌ های بزرگ را که به وسیله سیمان به شکل کندوی زنبور عسل پیچیده شده است ، درست کردند ، از ابتدا تا انتهای ساخت جزیره سه سال طول کشید و این در حالی‌ بود که  ساختمان هتل در کمتر از سه سال ساخته شد ، جالب است بدانید که کل این ساختمان از بیش از 70000 متر مکعب سیمان و 9000 تن فولاد تشکیل شده است و طول دهلیز داخلی ساختمان 180 متر می باشد و عنوان سومین هتل بلند جهان را دارد.

 

برج العرب تنها هتل هفت ستاره در جهان

یکی از عواملی که برج اعرب را جزو شگفتی های سازه قرار داده اشت ، ستون بندی این هتل می باشد که تا 40 متر زیر دریا است ، شاید ندانید که برج العرب بلندتر از برج ایفل می باشد و فقط 60 متر از ساختمان ” امپایر استیتز ” در آمریکا کوتاه ‌تراست ، این برج تمام اتوماتیک است و بهکار افتادن پرده‌ها ، چراغها و سیستم تهویه هوا تنها نیازمند فشار دادن یک دکمه می باشد ، تمام کانال‌ها متصل به دوربین مدار بسته می باشند و می‌توانید ببینید چه کسی پشت در اتاقتان است و در هر سوییت یک لب تاپ و پرینتر موجود است.

 

 سبک معماری برج العرب 

یکی از حقایق برج العرب که بسیار جالب توجه است سبک معماری آن می باشد که در قبل به آن اشاره شد. همانطور که گفته شد این برج نماد دبی بوده است و طبق بررسی های انجام شده هنوز هم اثر آن در پلاک‌های قدیم دبی به چشم می خورد.اما طبق اظهارات برخی افراد به دلیل شباهت شکل ظاهری این هتل از زاویه پشت به صلیب این نماد از شهر دبی تغییر کرد.

 

 

فهرست

برج العرب

سرگذشت نام گذاری برج العرب

برج العرب به عنوان نماد دبی

طراحی و معماری برج العرب

سبک معماری

فضای داخلی برج العرب

رستوران ها و امکانات برج العرب

برج العرب تنها هتل هفت ستاره در جهان

حقایقی جالب در باره برج العرب

نتیجه گیری

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری برج العرب 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 54 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری برج العرب 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید