پاورپوینت معماری با طبیعت در گذر زمان 

پاورپوینت معماری با طبیعت در گذر زمان 

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 84 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری با طبیعت در گذر زمان

پاورپوینت معماری با طبیعت در گذر زمان ppt در 42 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مقدمه

طبیعت و آثار طبیعت در طول تاریخ همیشه منبع الهام و سرمشق خلاقیت های انسان بوده است. طبیعت این معلم بزرگ تاریخ، در زمینه های مختلف منشا خدماتی برای انسان جست و جوگر و کنجکاو بوده که زمان آن به قدمت خود تاریخ می رسد و در این روند، انسان بعداز گذر از قهر طبیعت، توانسته است چیرگی های خود رابه او نشان دهد. اما طبیعت به عنوان منبع و نیروی ارزنده در خدمت انسان بیش از آنکه به انسان عقل گرا در امور کمی و تکنیکی کمک کند، نیاز روحی و احساسی او را برآورده ساخته است.

طبیعت در آثار پیشینیان

آثاری که از هزاره های پیش و عهد باستان به جا مانده است ، عموماً بناهایی هستند که کمتر مشخصه ای از معماری مردمی و یا بومی دارند و غالباً بناها ، قصرها و کاخ های حاکمان ، پادشاهان و امپراطوران است، بنابراین اولین جنبه دیداری این آثار با عظمت ، بزرگی و وسعت بناهای مذکور است، اما نقش طبیعت در این آثار و از دید فرمال ، بیشتر نقش و اشکال درختان،حیوانات و … است.

معماری و طبیعت در گذر زمان

برگی بر روی درختی تازه می‌شکوفد اجزای آن تشکیل شده از مواد غذایی و طبق برنامه‌ی کاری رمزگذاری شده‌ای است که در سطح مولکولی پراکنده و فتوسنتز شده است، همچنین معماری و طبیعت دارای تنظیم حرارتی، مقاومت در برابر آفت و سطوح دفع کننده است. حتی بزرگ‌ترین دستاوردهای بشری در مقابل چنین فرایند ساده‌ای طبیعی کم می‌آورند. بنا بر یک مثل از آرتور کلارک هر فنآوری جدید و پیشرفته‌ای غیر قابل تفکیک از زندگی است. زندگی که قدمت میلیون‌ها سال را دارد و شامل مکانیزم‌های بسیار ظریف و ساختارهایی است(همانند فتوسنتز، تارهای عنکبوت) بهتر از فنآوری‌های امروزی است به این سبب که نیازمند صرف انرژی کم‌تر و مواد زاید کم‌تری است که برای محیط زیست نامساعدتر است.

تعریف تلفیق معماری و طبیعت

ساختمان‌هایی که از علم تقلید حیاتی الهام گرفته‌اند آن‌هایی هستند که از تناسبات عملکردی برگرفته شده از طبیعت آموخته‌اند. ساختمان مارپیچ نوک‌تیز کالاتراوا، هشتاد سال پس از فرانک لوید رایت ساخته شده است که معماری و طبیعت از ایده‌ی ریشه عمودی و قایم درخت برای طراحی ساختمان‌های بلندمرتبه الهام گرفته است به نحوی که پی عمیق، پایه‌ی اصلی مرکزی را نگاه می‌دارد و طبقات همانند شاخه‌های درختان کنسول و بیرون زده شده‌اند. نمونه‌ای از سیستم تهویه مطبوع انفعالی در کشور زیمباوه ساختمان Eastgate Center است که تقلیدی از نحوه‌ی تنطیم حرارتی لانه‌های موریانه علی‌رغم تغییر و نوسان دماست.

فهرست

مقدمه

نقش اثر گذاری طبیعت در آثار معماران

نقش سمبل های طبیعت و جهان هستی در نگاه فرمال معماران

طبیعت در آثار پیشینیان

معماری و طبیعت در گذر زمان

معماری و طبیعت در ایران

رابطه معماری و طبیعت چیست؟

تعریف تلفیق معماری و طبیعت

ترکیب الهام بخش معماری و طبیعت

مقاله معماری و طبیعت حوزه گیاه‌شناسی

معماری سنتی و طبیعت بکر

معماری انسان و طبیعت وحشی

چهارسوی معماری و طبیعت جوامع پویا

اهرام سه گانه مصر

باغ ایرانی

خانه ساحلی

عنوان: پاورپوینت معماری با طبیعت در گذر زمان

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 42 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

 

پاورپوینت معماری با طبیعت در گذر زمان 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید