پاورپوینت معماری با خاک

پاورپوینت معماری با خاک

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 73 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 17 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری با خاک

پاورپوینت معماری با خاک ppt در 41 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

از بدو پیدایش حیات بر روی کره خاکی، هموار ه رفتار غریزی انسان او را واداشته تا برای حمایت از خود، همچون حیوانات، از پناهگاه های طبیعی بهره جوید و با استفاده از مصالح اطرافش به ساخت بناها بپردازد.خاک بکار رفته در ساختمان یادر هوای آزاد و یا زیر تابش آفتاب خشک می شده وبه نام هایی چون بانکو ، چینه و یا خشت استفاده می شده است.خشت خام در انواع آب و هوا کاربرد داشته و با بهره گیری در صنعت سدسازی به نوعی اعاده حیثیت همت گماشته است.خانه های گلی در تبادل حرارتی با محیط اطراف خود عایق خوب و مناسبی محسوب می گردد و با ترکیب آن با مواد دیگر عایق ضد رطوبت مفیدی حاصل می شود.نبوغ خاک در ابتدا فقط خاک بوده ولی اکنون بعنوان ماده ای هوشمند در صنعت ساختمان مورد توجه قرار می گیرد و دانشمندان در حال مطالعات گسترده در کشف کاربردهای علمی تر آن هستند.

 

دیرینگی معماری با خاک

ریشه‌ی سنت‌های مردمی معماری با خاک به مبدا ساخت شهرهای بشری باز می‌گردد. اولین اجتماعات شهری در حدود ده هزار سال پیش در بین‌النهرین با خشت خام ساخته شد: شهر ژریشو از قدیمی‌ترین آنها به شمار می‌‌رود. دیرینگی شهر خاکی معروف بابل و برج معروفش که مرکز آن نیز محسوب می‌شد، به بیست و هفت قرن پیش می‌رسد. از آن زمان به بعد این مهارت ساخت در بیشتر شهرهای دنیا رواج یافت. از این روست که امروزه حداقل یک– سوم مردم این عصر در ساختمان‌های گلی زندگی می‌کنند. برای اینکه این سنت‌های هزار ساله به دست ما برسد تمدن‌های شهری و روستایی متعددی فنون ساخت را همانند سازی، بازسازی و اصلاح کرده‌اند. بدین صورت این فنون توانسته‌اند مزیت‌ها،  قابلیت‌های بالقوه‌ی تطبیق با شرایط جغرافیایی،  فرهنگی و موقعیت‌های گوناگون را به اثبات برسانند.

 

استحکام و پایداری معماری با خاک

هر چند که همگان نیز در بازشناسی سنن تاریخی و مردمی معماری خاکی اذعان به دیرینگی داشته باشند باز برخی عقاید واهی بر این باور وجود دارد که بناهای گلی سست و در برابر گذر ایام مانایی و پایداری چندانی ندارد. با مطالعه‌ی دقیق بر روی باقیمانده‌های میراث کهن در سراسر دنیا، خلاف این مساله ثابت شده می‌شود. تنها در چنین شرایطی است که هما می‌توانیم امروزه در جنوب شرقی ایالات متحده، کلیساها و صومعه‌های بیشماری را ببینیم که در قرن شانزدهم از گل ساخته شده است؛ در افریقای سیاه نیز مساجد بزرگی وجود دارد که تاریخ ساخت آنها تقریبا به همان زمان می‌رسد .

 

نقش گنبد در معماری با خاک

قوس قوی‌ترین شکل در معماری است که هزاران سال است که در معماری با خاک از آن بهره‌برداری شده است. گنبد قوسی است که ۳۶۰ درجه چرخیده است. سوپرادوبی انتخاب مناسب و مطلوبی برای ساخت و ساز گنبدها، طاق‌ها و چهارطاقی است و سوپرادوبی سازه بسیار مقاومی است که کد زلزله کالیفرنیا را گذرانده و حتی در کشور نپال در برابر زلزله ۷.۳ ریشتری مقاوم بوده است. با استفاده از هندسه و ابزار ساده پرگاری سارندگان قادر به ساخت سازه‌های گنبدی با ارتفاع متفاوت و قطری بیشتر و تا حدود ۲۲ فوت است.

 

 

فهرست

مقدمه

دیرینگی معماری با خاک

معماری با خاک چیست؟

معماری با خاک چگونه کار می‌کند ؟

نقش گنبد در معماری با خاک

استانداردهای ایمنی معماری با خاک

استحکام و پایداری معماری با خاک

معماری با خاک در کشورها

مزایای معماری با خاک

تاریخچه معماری با خاک

روش های استفاده از خاک

انواع ساخت و سازه های خاکی معاصر

روش رابرت وینت

پروژه های اجرا شده به وسیله روش خاک کوبیده

سخن پایانی

منابع

 

عنوان: پاورپوینت معماری با خاک

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 41 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری با خاک 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید