پاورپوینت معماری بازار کرمانشاه

پاورپوینت معماری بازار کرمانشاه

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 183 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 27 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار کرمانشاه

پاورپوینت معماری بازار کرمانشاه ppt در 45 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

بازار سنتی کرمانشاه به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های بافت سنتی شهر، بازگو کننده تاریخ، خاطرات و اندیشه های شهر کرمانشاه در طول زمان می باشد و همواره مورد توجه گردشگران بویژه در ایام نوروز بوده است.
این بازار که ترکیب دلپذیری از فعالیت های تولیدی، بازرگانی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را در خود جای داده است در زمره آثار برجسته معماری کشورمان به حساب می آید.
وجود عمارتهای بدیع و جاودانی همچون مساجد، حمامها، زورخانه ها ، کاروانسراها ، سراها و انبارها موجب شده که زندگی در این بازار همواره جریان یابد و براستی هنگام عبور از این بازار که می توان آن را گنجینه زنده و پویای مردم شناسی نامید.

به گفته کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کرمانشاه، بازار کرمانشاه را در سه دوره تاریخی می توان مورد بررسی قرار داد که شامل دوره های زندیه، قاجاریه و پهلوی است.

 

بازار کرمانشاه در دوره زندیه

بررسی روند شکل گیری بازار بزرگ کرمانشاه جدای از چگونگی شکل گیری بافت تاریخی شهر کرمانشاه نیست که این بافت تاریخی به دوره زندیه بر می گردد.
اهالی شهر کرمانشاه پس از تحمل مصیبت های بسیار در دوره زندیه به ناچار از کنار رودخانه قره سو مهاجرت کرده و در کنار رودخانه آبشوران در محله فیض آباد، کرمانشاه کنونی را از نو بنا نهادند، با هجوم جمعیت آواره شهر به دو روستای فیض آباد و برزه دماغ، روستای چنانی در پیوند با محله فیض آباد در دوره زندیه شکل می گیرد.

 

 

فهرست

بازار کرمانشاه

بازار سنتی کرمانشاه

بازار کرمانشاه دردوره زندیه

بازار کرمانشاه دردوره قاجاریه

بازار کرمانشاه  در دوره پهلوی

عناصر و فضاهای بازار کرمانشاه

راسته های بازار کرمانشاه

دالان های بازار کرمانشاه

حجره یا دکان های بازار کرمانشاه

چهارسوق های بازار کرمانشاه

قیصریه

تیمچه های بازار کرمانشاه

سرا و کاروانسرا (خان)

خانبار

میدان

بازارچه های بازار کرمانشاه

گذر

مساجد و تکایای بازار کرمانشاه

قهوه خانه

انواع فضاهای خدماتی

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار کرمانشاه 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 45 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار کرمانشاه 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید