پاورپوینت معماری بازار میناب

پاورپوینت معماری بازار میناب

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 74 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 24 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار میناب

پاورپوینت معماری بازار میناب  ppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

بازار سنتی میناب در استان هرمزگان بازار شناخته شده ای است اما نه تنها برای محلی‌ها و مردم شهرستان میناب بلکه برای مردم استان هرمزگان و کشور ایران نیز شناخته شده است بازاری که معروف است به این جمله که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن خرید و فروش می‌شود در این بازار واقعا همه چیز فروختی و خریدنی است.

 

موقعیت بازار میناب  

پنج‌شنبه بازار در مرکز شهر میناب قرار دارد. از یک سو به بازار می‌رسد و از سوی دیگر به میدان اصلی شهر متصل می‌شود. این بازار از گذشته‌های دور باهدف عرضه صنایع دستی و تولیدات سنتی و خانگی به راه افتاد. در قدیم راسته و قسمت‌های مختلف مجموعه پنج‌شنبه بازار میناب عبارت بودند از: راسته سلمانی‌ها، راسته هیزم فروش‌ها، راسته علوفه فروش‌ها، راسته سبدباف‌ها یا سبد فروشان و راسته میدان مسابقه که ویژه فروش حیواناتی نظیر اسب و الاغ بود. این بازار محل عرضه صنایع دستی و تولیدات سنتی و خانگی است.

 

محصولات بازار میناب  

 از جمله محصولاتی که در گذشته در پنج‌شنبه بازار میناب عرضه می‌شد می‌توان به کوزه، کوار، گراشی، سبد، حصیر، دم کش، اشترگلی(اشترکو)، گشته سوز، قفس مرغ و ده‌ها نوع صنایع دستی دیگر اشاره کرد که هر کدام حاصل دسترنج زنان و مردانی پر تلاش و خستگی‌ناپذیر است. این محصولات اغلب از مرغوبیت خاصی برخوردار بوده است و انواع آنها به بیش از ۱۶۰ قلم می‌رسد بیشتر حاصل دست زنان هنرمند منطقه است. به جرأت می‌توان گفت در ۹۵ درصد صنایع دستی شهرستان میناب زنان نقش‌آفرینی می‌کنند؛ به گونه‌ای که در محل استقرار جدید بازار که در بلوار ساحلی واقع شده، چیزی حدود ۱۰۰ غرفه به‌صورت کاملاً سنتی از برگ و چوب نخل ساخته شده و بخشی از آن به صنایع دستی زنان این شهرستان شامل انواع نوارهای تزئینی اختصاص دارد.

 

تاریخچه  بازار میناب  

پنج‌شنبه بازار میناب با قدمت چند صد ساله خود هنوز یکی از بازارهای مهم محلی است که از دوران گذشته به جا مانده است. این بازار نمایشگاهی است از انواع کارهای دستی، هنری و فرهنگی شرق هرمزگان. کمتر جای در ایران شما می‌توانید چنین تنوعی را در یک روز و در یک جا پیدا کنید.

 

 

فهرست

مقدمه

موقعیت بازار

محصولات این بازار

پیشینه

سخن گابریل آلفونس

زمان پیدایش بازار

مزایای این بازار

نکات

وضعیت حال بازار

معایب این بازار

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار میناب

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار میناب

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید