پاورپوینت معماری بازار قیصریه لار

پاورپوینت معماری بازار قیصریه لار

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 173 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار قیصریه لار

پاورپوینت معماری بازار قیصریه لار ppt در 45 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

بازار قیصریه لار با آوازه‌ای بلند، گنبدهای سرخ و خاکستری‌اش و نماها و نمادهای پرصلابت دیروزش، قدمتی دیرینه در تاریخ دارد؛ این بازار با اینکه طی قرن‌ها، استحکام و قوام خود را در برابر هجوم‌ها و تازیانه های خشن طبیعت و حتی زلزله های مهیب حفظ کرده اما تنها و با دخالت‌های انسانی و از سر برخی بی مهری ها و البته سوء تدبیرها اکنون تلخ ترین دوران خود را در گذر زمان سپری می کند.

وقتی تاریخ این سرزمین را برایت بازگو می کنند که نمادهای برافراشته از گنبدهای طلایی و خاکستری این بنای تاریخی که حکایت از  اقتدار و فرهنگ و تمدن ان روز این سامان وحتی ایران باستان را داشته و روزگاری مردمان این دیار از وجود این کاخ ها و نماها فخرفروشی می کردند ، بازاری که شاهراه مبادلات اقتصادی و تجاری بازرگانان و تجار از ممالک مختلف بود و حتی بسیاری از مورخان و گردشگران خارجی در توصیفش سخن رانده اند، اما اکنون با تماشای وضع امروز این بنای تاریخی احساس می کنی همه این توصیف ها و واقعیت ها، شاید یک افسانه بود.

 

تاریخچه بازار قیصریه لار

دن گارسیا سیلوا فیگوئرا که سفیر اسپانیا در دوران شاه عباس اول بود، در سال ۱۰۲۶ قمری و در سفر به ایران بازار لار را چنین توصیف می‌کند: «این بازار بدون شک یکی از زیباترین و فاخرترین بناهای سراسر قاره آسیاست و می‌تواند با مجلل‌ترین فروشگاه‌های اروپا برابری کند»
سفر دن گارسیا به هند و ایران ۱۰ سال به طول انجامید که دقیقا دو سال و هفت روز آن را در ایران گذرانیده، از شهرهای لار، شیراز، اصفهان، کاشان، قم، قزوین و ده‌ها شهرک و دهکده دیگر در این مسیر دیدار کرده است. وی سیاستمداری پخته و مردی عالم و دقیق النظر است که در سفرنامه خویش، وضع جغرافیایی – سیاسی و اجتماعی بخشی بزرگ از ایران دوران شاه عباس اول را مورد مطالعه قرار داده است.

 

ویژگی‌های بازار قیصریه لار 

بازار قیصریه شامل دو شبکه شمالی و جنوبی است که مدخل ورودی جنوبی آن از میدان جدیدالاحداث لار شروع و به محل‌های شمالی قدیمی بازار ختم می‌شود.
رشته دیگر شرقی و غربی است که در تقاطع بازار شمالی‌جنوبی دارای یک چهارسوق وسیع است. چهارسوق به صورت هشت گوش است و در چهار گوش آن چهار باب مغازه در هر سمت احداث شده ‌است.
بازار قیصریه لار سرمشقی برای ساختن سایر بازارهای قدیمی ایران بود و از روی طرح این بازار، بازارچه بلند اصفهان و سپس بازار وکیل شیراز در دوره زندیه بنا شد.

 

 

فهرست

مقدمه

بازار لار در برگ‌های تاریخ

بازاری به قدمت تاریخ

ویژگی‌های بازار

بخش‌های بازار قیصریه

راسته‌های بازار قیصریه لار

ساماندهی بازار تاریخی قیصریه

بازار قیصریه در حال حاضر

تصویر پلان های بازار قیصریه

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار قیصریه لار 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 45 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار قیصریه لار 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید