پاورپوینت معماری بازار قزوین

پاورپوینت معماری بازار قزوین

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 115 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار قزوین

پاورپوینت معماری بازار قزوین  ppt در 47 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مقدمه

امروز به شهر قزوین سفر کرده ایم. شهری که فاصله زیادی از پایتخت ایران ندارد و از نظر تعداد جاذبه های تاریخی، جزو 5 شهر نخست ایران می باشد.

قصد داریم سری به قلب تپنده اقتصادی شهر، یعنی بازار قزوین بزنیم. بازاری که دارای قدمتی چند سده ای است و بنای کنونی آن یادگاری از دوره های صفویه و قاجاریه می باشد.

بازار قزوین مجموعه ای بی نظیر از معماری ایرانی در بین بازارهای سنتی ایران است، بازاری که جای جای آن چشمان شما را به خود خیره خواهد کرد و از تنوع کالا و خرید در این فضای زیبا لذت خواهید برد.

بازاری که شاهدی گویا از تاریخ شهر قزوین و توسعه و پیشرفت معماری ایرانی در گذر زمان است.

تاریخچه بازار قزوین

 قزوین فاصله ای حدودی 140 کیلومتری از شمال غرب تهران دارد و در شمال دشت قزوین در حصار کوه هایی در شمال، غرب و جنوب خود واقع شده است. قزوین بر سر راه های شرقی و غربی ایران قرار دارد و از نظر ارتباطی چه در گذشته و چه در حال از شهرهای مهم به حساب می آید.
پیش از توسعه های گسترده ی دوره صفویه، قزوین از 9 محله که گرداگرد مسجد جامع قزوین ( از کهن ترین و بزرگ ترین مساجد ایران )  قرار داشتند، تشکیل شده بود. بازار اول قزوین در راسته ای طولانی که محله های 9 گانه در اطراف آن قرار داشتند، تا مسجد جامع ادامه داشت. در دوره صوفیه هنگامی که شاه طهماسب این شهر را به عنوان پایتخت برگزید، در طی 50 سال ساخت و سازهای عظیمی در قزوین صورت گرفت.

در آن دوران در قزوین میدان بزرگی به نام بازار ساخته شد که اکنون اثری از آن باقی نیست اما میدان نقش جهان بر اساس الگوی این میدان در قزوین ساخته شده است. در این میدان اجزای مختلف بازار قزوین همچون کاروانسراها، راسته ها و . . . شکل گرفت.

یکی از بخش های مهم بازار در آن دوران کاروانسرای بزرگ عباسی بود که بعدها تخریب و جای خود را به مسجدی به نام النبی، داد که در بخش های بعدی با این مسجد آشنا خواهیم شد. با ساخت این مسجد جدید، اهمیت مسجد جامع کاهش یافت و این باعث شد که گذرگاه های جدیدی از مسجد النبی که مسجد جامع جدید خوانده می شود به بازار ایجاد شود.  همچنین در گذشته در بازار قزوین بخش هایی همچون، مراکز فرهنگی – مذهبی مانند مدارس،  فضاهای خدماتی نظیر گرمابه و آب انبار داشته است.

 

فهرست

بازار قزوین | شاهکاری از معماری ایرانی

تاریخچه بازار قزوین

عکسی تاریخی از بازار قزوین ، دوره قاجار

طرحی قدیمی از مسجد النبی قزوین

خریدهای منحصر به فرد در بازار قزوین

معماری و ساختار درونی بازار قزوین

بازارچه های مشهور مجموعه بازار قزوین 

 سراهای مشهور مجموعه بازار قزوین

نقشه و پلان مجموعه بازار قزوین در سال ۱۳۵۳

تیمچه های بازار قزوین

تیمچه سرباز

تیمچه سرپوشیده

سرای وزیر

سرای رضوی

سرای حاج رضا

تیمچه حاج‌سیدکاظم

تیمچه درویش‌مهدی

تیمچه حاج‌محمدتقی

مسجد النبی قزوین

سرای قیصریه

سرای وزیر

سرای رضوی

مسجد النبی قزوین

سرای سعدالسلطنه | یکی از زیباترین مجموعه های بازارهای سنتی ایران

نحوه دسترسی به بازار قزوین

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار قزوین  

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار قزوین  

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید