پاورپوینت معماری بازار شهر ری

پاورپوینت معماری بازار شهر ری

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 129 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار شهر ری

 پاورپوینت معماری بازار شهر ری ppt در 40 اسلاید زیبا تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مقدمه

ری در لغت معنی شهر سلطنتی را می‌دهد. از کهنه‌ترین شهرهای دنیا و با توجه به تقسیمات شهر تهران منطقه بیست تهران امروز است.

این شهر محل به دنیا آمدن زرتشت، پیامبر ایران و مرکز مهم سیاسی دینی و اقتصادی در طول تاریخ ایران تا به امروز است. ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد، تاریخ سکونت در این شهر است. در دوره اقوام آریایی ری پیدا شده و بزرگ‌تر از همه شهرهای ماد بوده است.

به کسی که ساکن و اهل ری باشد، رازی می‌گویند. در دوره‌ای از تاریخ ری پایتخت ایران محسوب می‌شده است. نام‌های مختلفی در مناسبت‌های مختلف برای این شهر در طول تاریخ در نظر گرفته شده است که عبارتند از : راکس (رکس)، راگز، راگا، رغه، ارشکیه، رام اردشیر، ام‌البلاد، ری‌شهر، شیخ‌البلاد و محمدیه.

با توجه با کتاب اوستا شهر ری سیزدهمین شهری است که در دنیا درست شده است.

بازار تاریخی ری

این بازار از بازارهای تاریخی دوره صفویه است که به فرمان امیرکبیر بازسازی شد. بازار ری از جاهای دیدنی تهران است و در امتداد شمالی جنوبی صحن حضرت عبدالعظیم (ع) قرار دارد. بازار از دو راسته بازار تشکیل شده است که چهار سوقی را در محل تلاقی خود شکل می‌دهد. آجر، خشت و گل مصالح به کار برده شده در ساخت این بازار تاریخی است.

بازار جدید ری

بازار جدیدی که «بازار بزرگ ری» نام دارد، مجاور این بازار قرار دارد و دارای کالاهای به روز و جدیدی است که باعث جبران نقص بازار قدیم شده است. این بازار در ضلع غربی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ مترمربع و در سه طبقه ساخته شده و یک طبقه از آن در زیرزمین قرار دارد.

فهرست

شهر ری

بازار ری، بازمانده گرانبهای عصر صفوی

بازار تاریخی ری

بازار جدید ری

پارکینگ بازار

درباره بازار شهر ری

جاذبه های اطراف بازار ری

بازار ری، یادآور دورانی کهن

خیابانی برای خرید

عنوان: پاورپوینت معماری بازار شهر ری

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار شهر ری

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید