پاورپوینت معماری بازار رشت

پاورپوینت معماری بازار رشت

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 107 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 27 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار رشت

پاورپوینت معماری بازار رشت ppt در 51 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

بازار رشت (گیلکی:رشتˇ بازار) بازاری است قدیمی واقع در مرکز شهر رشت در منطقه ۲ رشت و مرکز کلیه فعالیت‌های بازرگانی استان گیلان به حساب می‌آید. روزانه هزاران نفر از ساکنین شهرها و روستاهای استان گیلان و استان‌های مجاور، برای داد و ستد در این بازار حضور می یابند.بازار رشت برای گردشگران نیز همواره جذاب و دیدنی بوده‌است. بازار رشت بزرگ‌ترین بازار روباز کشور است.

 

معماری بازار رشت 

بازار شهر رشت برخلاف دیگر بازارهای شهرهای کشور، سرپوشیده نیست. و همچون دیگر بازارهای ایران سقف‌های گنبدی و نورگیرهای بلند بر قوس مرکزی گنبد ندارد. در این میان تنها بخشی از راسته زرگرها پوشیده از حلب است. کاروانسراهای بازار رشت با سکوها و طاقی‌های بلند، کاروانسراهایی که بخش مرکزی آن هم روباز است. این امر به جهت استفاده از آفتاب در اندک روزهای آفتابی شهرباران(رشت) است.

 

تاریخچه بازار رشت 

در گذشته در کاروانسراهای بازار رشت شترهایی که طاقه‌های ابریشم و سایر محصولات را بر گرده‌شان می‌گذاشتند، راهی بندر پیربازار رشت میشدند تا به آن سوی آب‌های دریای خزر صادرات صورت گیرد. بازار شهر رشت، حوادث زیادی به خود دیده، یکبار لشکریان کریم خان زند بازار را به آتش کشیدند و یکبار سربازارن آقا محمد خان قاجار، غارتش کردند. بلایای طبیعی و سهل انگاری‌های بشری هم چندین بار بازار رشت را به آتش کشید و دکان و مسجد و کلیسایش را با خاک یکسان کرده‌است.

 

 

فهرست

بازار رشت

گردشگری

معماری

تاریخچه

بازار بزرگ رشت و ویژگی های منحصر به فرد آن

بازارگردی ایده آل در بازار بزرگ رشت:

نقش مالی، تجاری و فرهنگی بازار بزرگ رشت:

مغازه ها و دست فروش های بازار بزرگ:

معماری بخش های بازار بزرگ رشت:

بازار بزرگ رشت

بازارگردی ایده آل در بازار

نقش مالی، تجاری و فرهنگی بازار بزرگ رشت

مغازه ها و دست فروش های بازار بزرگ

معماری بخش های بازار بزرگ رشت

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار رشت 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 51 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار رشت 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید