پاورپوینت معرفی سیاره پلوتون

پاورپوینت معرفی سیاره پلوتون

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 248 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 22 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معرفی سیاره پلوتون

پاورپوینت معرفی سیاره پلوتون شامل 24 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

کوچکترین و دورترین سیاره در منظومه شمسی پلوتون می باشد که در سال ۱۹۳۰ کلاید تومباو آن را کشف کرد. تا سال ۲۰۰۶ پلوتون یک سیاره معمول بود ولی امروزه آن را در زمره سیارات کوتوله قرار می دهند. اطلاعات کمی درباره این سیاره وجود دارد که اگر دانستنی ها درباره پلوتون زیاد شود، به درک منظومه شمسی کمک زیادی خواهد شد. برای درک کشفیات در مورد پلوتون با این مبحث  ما را همراهی کنید.

۱کشف سیاره پلوتون :

پرسیوال لوول اولین کسی بود که در سال ۱۸۹۴ محل پلوتون را توانست با جاذبه ای که سیارات نپتون و اورانوس را تحت تاثیر قرار می دهد، تعیین کند. بعد از مرگ وی کلاید تومباو در رصدخانه لوول در سال ۱۹۳۰ این سیاره را کشف کرد. نام این سیاره خدای دنیای اموات در اساطیر یونانی است که توسط یک دختر ۱۱ ساله نام گذاری شده است. بعدها عکس های بیشتری توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شد و خصوصیات وقمرهای آن شناسایی شدند.

۲ویژگی ها و خواص پلوتون :

پلوتون بزرگی به اندازه دو سوم ماه زمین دارد. در ابتدا پلوتون به عنوان نهمین سیاره منظومه شمسی معرفی شد ولی به دلیل همین اندازه کوچک رسما در دسته سیارات کوتوله رده بندی شد و اکنون منظومه شمسی دارای ۸ سیاره می باشد. به دلیل داشتن اندازه کوچک و چرخش آهسته، پلوتون میدان مغناطیسی ندارد. این سیاره هیجدهمین سیاره از لحاظ جرم و حجم و منزوی ترین سیاره در منظومه شمسی است.

پلوتون در مدت ۱۵۳ ساعت زمینی به دور محو خود چرخیده و یک شبانه روز را رقم می زند که روزهای آن تاریک می باشد. چون گازهای تشکیل دهنده آن متراکم و مایع می شود و با توجه به فاصله دوری که از خورشید دارد، روشنایی روز آن در حد روشنایی زمین نیست.

۳منشاء پلوتون :

شباهت های زیادی بین بزرگترین قمر نپتون به نام تراتیون و سیاره پلوتون در ترکیبات و همچنین مدار چرخشی آن ها وجود دارد. این تشابهات بازگو کننده این است که هر دو آن ها قبلا به دور خورشید در چرخش بودند. پلوتون در مداری که مدار نپتون را قطع می کند حرکت کرده ولی نزدیکی آن به این همسایه به حدی نیست که توسط نیروی گرانش نپتون اسیر آن شود. ولی قمر تراتیون نپتون با نیروی جاذبه این سیاره به دام افتاده است. بر این اساس اعتقاد دانشمندان بر این است که پلوتون ممکن است یک قمر از برای سیارات منظومه شمسی بوده است. اما گروه دیگری عقیده دارند که قمر تراتیون و پلوتون در هنگام شکل گیری منظومه شمسی، ۴,۵ میلیارد سال قبل، از کمربند کوئیپر خارج شده اند.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

کشف سیاره پلوتون

ویژگی ها و خواص پلوتون

منشاء پلوتون

ساختار درونی و سطح پلوتون

اتمسفر پلوتون

مدار پلوتون

قمرهای سیاره پلوتون

کاوشگرهای پلوتون

عنوان : پاورپوینت معرفی سیاره پلوتون

تعداد صفحات : 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت معرفی سیاره پلوتون

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید