پاورپوینت معرفی سیاره نپتون

پاورپوینت معرفی سیاره نپتون

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 116 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 22 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معرفی سیاره نپتون

پاورپوینت معرفی سیاره نپتون شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

دورترین سیاره منظومه شمسی (بدون در نظر گرفتن پلوتون) سیاره نپتون با اندازه و ساختاری شبیه همسایه خود اورانوس است. وجود متان در جو این سیاره آن را به رنگ آبی و درخشان در آورده است. در این مبحث اطلاعاتی راجع به نپتون، ساختار و ویژگی های آن ارائه خواهد شد.

۱کشف سیاره نپتون :

در اواخر قرن هیجدهم ژان باتیست دالامبر اهل فرانسه کسی بود که برای اولین بار وجود نپتون را مطرح کرد. بعد از او یکی از هم وطنان دالامبر به نام آلکسی بووار ناسازگاری های را در حرکت اورانوس مشاهده کرد. لووریه کسی بود که بیان کرد شاید این حرکات ناسازگار اورانوس مربوط به همسایه های آن مشتری و زحل باشد. اما  محاسبه نشان داد که چنین نیست و باید سیاره ای وجود داشته باشد. در واقع نیروی گرانش سیاره ای دیگر باعث حرکت ناسازگار اوررانوس می شد. بنابراین طی نامه ای به گاله از او خواست این قسمت آسمان را با دستگاه های خود ببیند. یوهان گوتفری گاله ستاره شناس آلمانی در سال ۱۸۴۶ سیاره نپتون را در همان محلی که لووریه محاسبه کرده بود با اختلاف یک درجه ای مشاهده کرد.

۲ویژگی های نپتون :

نپتون را به نام خدای رومی دریاها نام گذاری کردند چون رنگ این سیاره آبی است. این رنگ که نپتون را بسیار زیبا کرده نتیجه جذب رنگ قرمز و بازتاب رنگ آبی از نور خورشید توسط متان می باشد. نپتون از نظر اندازه چهارمین سیاره در منظومه شمسی است که بعد از سیارات مشتری، زحل و اورانوس بزرگترین است. نپتون کوچکترین اما چگال ترین سیاره گازی می باشد. از لحاظ فاصله تا خورشید هشتمین سیاره می باشد که فاصله ای معادل سی برابر فاصله زمین تا خورشید دارد. نپتون به اندازه کمی از اورانوس کوچکتر بوده و جرم ۱۷ برابری زمین دارد. نپتون در مدت ۱۶ ساعت و ۷ دقیقه به دور خود و به مدت ۱۶۵ سال زمینی به دور خورشید می چرخد. با این حساب فقط یک بار از زمان کشف (۱۸۴۶) تا الان دور خورشید چرخیده است.

توجه :

فاصله نپتون تا خورشید ۴,۵ میلیارد کیلومتر است که برابر با ۳۰ واحد نجومی می باشد. بر طبق این فاصله نور خورشید ۴ ساعت طول می کشد تا به سیاره نپتون برسد.

۳ساختار و تشکیل نپتون :

نپتون دارای یک هسته سنگی از جنس سیلیس و گوشته ای از آب یخ زده، متان و آمونیاک است. این ساختار توسط جوی از هیدروژن، هلیم و متان احاطه شده است. به نپتون نیز مانند اورانوس سیاره یخی می گویند. دانشمندان فرض می کنند که در زیر جو سرد نپتون یک اقیانوس آب گرم وجود دارد. دمای مرکز نپتون به ۵۱۰۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد. گرمای زیاد خارج شده از نپتون آن را همیشه فعال نگه می دارد. این سیاره سطح جامدی ندارد و تشکیل آن به به ۴,۵ میلیارد سال پیش برمی گردد. زمانی که منظومه شمسی در حال ساخته شدن بود در نزدیکی خورشید از جمع شدن گرد و غبار حاصل شده و سپس در محل کنونی خود قرار گرفته است.

توجه :

در منظومه شمسی ۹ سیاره شناسایی شده است و عقیده برخی دانشمندان بر این است که چون مدار نپتون دارای ناسازگاری هایی است، پس تشکیل آن توسط یک سیاره دیگر (سیاره دهم) با جرم زیاد و خارج از پلوتو بوده، ولی افراد دیگری عقیده دارند منظومه شمسی فقط می تواند ۹ سیاره را تشکیل دهد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

کشف سیاره نپتون

ویژگی های نپتون

ساختار و تشکیل نپتون

جو یا اتمسفر سیاره نپتون

میدان مغناطیسی نپتون

لکه سیاه نپتون

حلقه های نپتون

قمرهای نپتون

بارش در نپتون

عنوان : پاورپوینت معرفی سیاره نپتون

تعداد صفحات : 27

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت معرفی سیاره نپتون

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید