پاورپوینت معرفی سیاره مشتری

پاورپوینت معرفی سیاره مشتری

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 244 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معرفی سیاره مشتری

پاورپوینت معرفی سیاره مشتری شامل 26 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

پنجمین سیاره از نظر فاصله با خورشید و بزرگترین سیاره منظومه شمسی سیاره مشتری (سیاره هرمز یا برجیس) نام دارد. این سیاره ی گازی که سطح جامد ندارد بعد از عطارد، زهره، زمین و مریخ قرار گرفته است. نام مشتری از پادشاه خدایان در روم گرفته و نام گذاری شده است.در این مبحث درباره این سیاره و ویژگی های آن توضیحاتی ارایه خواهد شد.

ویژگی ها و اندازه ی سیاره مشتری (سیاره هرمز یا برجیس)

یکی از چهار غول گازی شکل و بزرگترین سیاره در منظومه شمسی با جرمی دو و نیم برابر جرم تمام سیارات این منظومه سیاره مشتری است. همچنین جرم این سیاره در مقایسه با خورشید یک هزارم آن می باشد و شعاع یک دهمی شعاع خورشید دارد. سیاره مشتری (سیاره هرمز یا برجیس) به دلیل جرم بزرگش در هنگام ظاهر شدن در آسمان از تمام سیارات به غیر از زهره نورانی تر و قابل روئیت می باشد. این سیاره با تلسکوپ های کوچک نیز قابل مشاهده است. مشتری قطرو حجمی برابر زمین اما جرمی با ۳۱۸ بار بزرگتر از زمین دارد. در فرض این موضوع اگر زمین به اندازه سکه تصور شود مشتری به اندازه توپ بسکتبال خواهد بود. نوارهای چرخان روی مشتری ابرهای سردی هستند که شناور در هیدروژن و هلیم هستند.

ساختار و سطح سیاره مشتری

سیاره مشتری مانند خورشید بیشتر از هیدروژن و هلیم تشکیل شده که با افزایش فشار در اعماق جو و مایع کردن هیدروژن، اقیانوس مایعی از هیدروژن به جای آب تشکیل می شود که در منظومه شمسی بزرگترین اقیانوس است. حتی بالا بودن فشار در این ناحیه جدا شدن الکترون ها از هیدروژن را سبب شده و به آن خاصیت هدایت الکتریکی فلزات را می دهد. ترکیبات هسته مشتری که بیشتر از آهن و سیلیکات است هنوز معلوم نیست که جامدند یا به شکل مواد مذاب هستند. مشتری سطح جامدی ندارد و به عنوان یک غول گازی است که از گازها و مایعات تشکیل شده و فضاپیماها جایی برای فرود ندارند. سفینه ها در فضای این سیاره نمی توانند پرواز کنند و توسط فشار و دمای بالا ذوب و بخار می شوند.

مدار و چرخش سیاره مشتری (سیاره هرمز یا برجیس)

سیاره مشتری در ۹ ساعت و ۵۶ دقیقه یکبار دور محور خود می چرخد که این سرعت چرخش، از تمام سیارات دیگر بیشتر است. همچنین چرخش مشتری به دور خورشید بیضی شکل و ۱۲ سال زمینی به طول می کشد که برابر با یک سال (به نام جووین) مشتری است. انحراف سه درجه ای خط استوای مشتری از مسیر مداری خود باعث چرخش آن به شکل عمودی شده و تغییرات شدید آب و هوایی فصل ندارد. چون اطراف مشتری جوی غلیظ وجود دارد از روش های غیرمستقیم برای اندازه گیری سرعت چرخش آن استفاده می شود.

لکه بزرگ سرخ

یک توده گازی که در حال چرخش است و شبیه گردباد بوده و در ابرهای بالای مشتری دیده می شود لکه بزرگ سرخ می باشد. رنگ آن از قرمز آجری تا قهوه ای کم رنگ بوده و تا به امروز افزایش قطر آن تا سه برابر قطر زمین نیز بوده است. چرخش جریان های گاز در این لکه باعث انتقال فسفر به سمت ابرهای بالایی شده و رنگ قرمز را به آن می دهد. لکه سرخ هر ۱۲ روز زمینی یک چرخش به به دور خود در خلاف جهت عقربه های ساعت دارد. چرخش این لکه در یک فاصله از استوا و از سمت مشرق به مغرب است. ۳۰۰ سال است که لکه سرخ در سیاره مشتری است. در سال های اخیر لکه سرخ دیگری از ترکیب سه لکه کوچک بیضوی شکل گرفته که نصف لکه بزرگ است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

ویژگی ها و اندازه ی سیاره مشتری ساختار و سطح سیاره مشتری :

مدار و چرخش سیاره مشتری (سیاره هرمز یا برجیس)

لکه بزرگ سرخ

میدان مغناطیسی در سیاره مشتری جو و اتمسفر سیاره مشتری

حلقه های سیاره مشتری

قمرهای سیاره مشتری

عنوان : پاورپوینت معرفی سیاره مشتری

تعداد صفحات : 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت معرفی سیاره مشتری

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید