پاورپوینت معرفی سیاره مریخ

پاورپوینت معرفی سیاره مریخ

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 234 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معرفی سیاره مریخ

پاورپوینت معرفی سیاره مریخ شامل 24 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

یکی از سیارات منظومه شمسی که همواره به دلیل شباهت های زیاد با سیاره زمین موضوع تحقیق بسیاری فضانوردان بوده است، سیاره مریخ (سیاره بهرام) است. قطر این سیاره سرخ گون نصف قطر زمین است و دارای کوه و دره می باشد. در این مبحث به معرفی سیاره مریخ و خواص آن پرداخته می شود.

خصوصیات سیاره مریخ

سیاره مریخ چهارمین سیاره در منظومه شمسی و با نصف قطر زمین است که به آن سیاره سرخ می گویند. سیاره مریخ (سیاره بهرام) دارای جرم ۱۱٪ ی جرم زمین و حجم ۱۵٪ی حجم زمین می باشد. در مقایسه اندازه این دوسیاره فرض بر این است که اگر زمین اندازه گردو باشد مریخ به اندازه یک کشمش خواهد بود. به دلیل جرم و چگالی بیشتری که نسبت به عطارد دارد نیروی گرانشی بیشتری دارد. در این سیاره وجود کوه، دره های عمیق، طوفان و آتشفشان، یخ های قطبی و فصل، آن را شبیه زمین کرده است. اندازه مساحت سطحی آن با مساحت خشکی های زمین برابر است. فاصله مریخ تا خورشید ۲۲۸ میلیون کیلومتر یا ۵̸۱ واحد نجومی است و نور خورشید در عرض ۱۳ دقیقه به مریخ می رسد.

نکته :

نیروی گرانشی در مریخ کمتر از زمین بوده و وزن اجسام در این سیاره کمتر خواهد بود. وزن جسم ۴۵ کیلوگرمی در زمین، ۱۷ کیلوگرم در مریخ است. اگر سنگی در مریخ سقوط کند سرعت سقوط آن کمتر از زمین خواهد بود.

ساختار سیاره مریخ (سیاره بهرام) و ترکیبات آن

در مرکز این سیاره هسته ای جامد با شعاع ۱۵۰۰ تا ۲۱۰۰ کیلومتر و متشکل از آهن، نیکل و گوگرد موجود است. لایه بعدی گوشته با ۱۲۴۰ تا ۱۸۸۰ کیلومتر و ساخته شده از پریدوتیت و متشکل از اکسیژن، آهن، منیزیم و به مقدار بیشتر دارای سیلیکون است. لایه سطحی مریخ، پوسته با ضخامت ۱۰ تا ۵۰ کیلومتر و متشکل از آهن، آلومینیم، کلسیم، منیزیم و پتاسیم می باشد. سنگ های آتشفشانی بازالت بیشترین سنگ ها (مانند زمین و ماه) و سنگ های آتشفشانی آندزیت (به مقدار کمتر)، تشکیل دهنده پوسته مریخ هستند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

خصوصیات سیاره مریخ (سیاره بهرام)

ساختار سیاره مریخ (سیاره بهرام) و ترکیبات آن

اتمسفر سیاره مریخ (سیاره بهرام)

شکل سطح سیاره مریخ

خواص و ترکیبات خاک سیاره مریخ

مناطق قطبی در سیاره مریخ

چرخش و مدار سیاره مریخ (سیاره بهرام)

قمرهای سیاره مریخ

زندگی و حیات در سیاره مریخ

تحقیقات در سیاره مریخ (سیاره بهرام)

عنوان: پاورپوینت معرفی سیاره مریخ

تعداد صفحات : 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت معرفی سیاره مریخ

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید