پاورپوینت معرفی جغرافیای سیاسی

پاورپوینت معرفی جغرافیای سیاسی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 124 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 مارس 2022

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معرفی جغرافیای سیاسی

پاورپوینت معرفی جغرافیای سیاسی شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

در مرز‌بندى علوم و تعریف آن، علومى که از چند علم پدید آمده و یا با چند علم مرتبط باشند از تعریف دشوارى برخوردارند و نمى‌توان به سهولت تعریفى‌ جامع‌ و‌ مانع‌ ارائه نمود تا تمامى مسائل علم مورد نظر را فراگیرد بخصوص اگر علم مزبور از تاریخ طولانى برخوردار نباشد، جغرافیاى سیاسى‌ نمونه‌اى خوب براى این مطلب به‌شمار مى‌رود. ارتباط آن با جغرافیاى عمومى و طبیعى ‌از یک‌سو و پیوستگى آن با مسائل سیاسى از سوى دیگر، موجب مى‌شود که تعاریف گوناگون پیرامون آن طرح شود و صاحب‌نظران این فن از وحدت در نظر برخوردار نباشند.

جغرافیاى سیاسى، شاخه‌اى از علم جغرافیا است که تأثیرپذیرى و‌ ‌تأثیرگذارى سیاست و قدرت در محیط جغرافیایى و ‌به بیان دیگر، تأثیر تصمیم‌های سیاسى بر‌ ‌محیط جغرافیایى را مورد کاوش و بررسى قرار مى‌دهد. نقش ویژه‌ی ‌جغرافیاى سیاسى،‌ ‌سازماندهی سیاسى فضا در سطح محلی، ملی و منطقه‌ای است.

در این میان برخی ژئوپولتیک ‌را مترادف‌ جغرافیای سیاسی ‌‌معنا کرده‌اند، اما در حقیقت؛ معنی اصلی یا بین‌المللی آن؛ رقابت بین دولت‌های قدرتمند یا همان ابرقدرت‌ها برای کسب برتری‌‌ در بعدی کوچک‌تر است؛ ‌‌ولی در بحث استراتژیک؛ ژئوپولتیک‌ به حفظ تمامیت ارضی کشورها اطلاق می‌شود.

ژئوپلیتیک که به‌طور سنتی‌ ‌بر ‌اساس اطلاعات، دیدگاه‌ها و تکنیک‌های جغرافیایی به مسائل سیاست خارجی کشورها‌ ‌می‌پردازد، یک نوع جغرافیای ‌سیاسی کاربردی قلمداد می‌شود. ‌در مجموع جغرافیای‌ ‌سیاسی، پدیده‌های سیاسی را در فضای درونی یک کشور مورد بحث قرار می‌دهد که به‌طور‌ ‌سنتی شامل ‌مفاهیمی مانند مرز، ملت‌، حکومت و سرزمین است.

نظر به این‌که یک کشور در مرکز مطالعات جغرافیای سیاسی ‌جای دارد و از پیوند سه عامل ملت، حکومت و سرزمین، کشور‌ ‌تشکیل می‌شود؛ بنابراین همه‌ی موضوعات مرتبط با ‌این مفاهیم، مانند ریشه‌یابی مسائل‌ ‌قومی‌، جریانات مهاجرت‌، تحلیل قدرت سیاسی نواحی شهری، تحلیل فضایی ‌قدرت سیاسی در سطح‌ ‌کشور، تقسیمات کشوری و رقابت‌های مکانی، دولت محلی‌، تمرکز و عدم تمرکز قدرت ‌سیاسی ‌جغرافیای انتخابات‌، از ‌ مسائلی ‌ هستند که امروزه در جغرافیای سیاسی‌‌ ‌مورد ‌بررسی قرار می‌گیرند.‌ از طرف دیگر، در حوزه‌ی مسائل جهانی نیز که قلمرو‌ ‌مطالعات ژئوپلیتیک است، به‌طور ‌سنتی درباره‌ی مناسبات قدرت در سطح جهان و راه‌های‌ ‌دست‌یابی به قدرت جهانی و افزایش آن بحث و بررسی ‌می‌شود.

سیر تکوین جغرافیای‌ ‌سیاسی در جهان‌‌

ظهور جغرافیای سیاسی به‌صورت یک شاخه‌ی منسجم جغرافیای انسانی از پدید‌ه‌های قرن حاضر است ولی این بدان معنا نیست که در گذشته فیلسوفان و نویسندگان بزرگ به تاثیرات متقابل سیاست و محیط فیزیکی توجهی نداشته‌اند، تاریخ جغرافیای سیاسی به‌عنوان یک رشته‌ی علمی را می‌توان به‌ ‌سه دوره تقسیم کرد: دوره‌ی پیشرفت از ‌اواخر قرن نوزدهم تا جنگ جهانی دوم، دوره‌ی‌ ‌انزوا از دهه‌ی ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ و دوره‌ی احیاء از دهه ۱۹۷۰ به بعد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

سیر تکوین جغرافیای‌ ‌سیاسی در جهان‌‌

مسائل جغرافیاى سیاسى

ویژگی‌های جغرافیای سیاسی

عنوان : پاورپوینت معرفی جغرافیای سیاسی

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 27

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت معرفی جغرافیای سیاسی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید