پاورپوینت مذاکره برد برد

پاورپوینت مذاکره برد برد

دسته بندی:

قیمت: 11000 تومان

تعداد نمایش: 92 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 23 اکتبر 2020

به روز رسانی در: 23 اکتبر 2020

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

11000 تومان – خرید

پاورپوینت مذاکره برد برد

پاورپوینت مذاکره برد برد شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

همه ما معنی مذاکره را می‌دانیم اما آیا روش‌های برنده شدن در این امر را هم می‌دانیم؟ فرض کنید قصد فروش ماشین خود را دارید، قیمت پیشنهادی شما سیصد میلیون است و قیمت خریدار دویست و پنجاه میلیون، هیچ کدام از طرفین راضی به کوتاه آمدن نیست!  چاره چیست؟ در این مبحث سعی کردیم اصول مذاکره و پیروز شدن در آن را به شما توضیح دهیم.

 

انواع مذاکره

روش‌های مختلفی برای طبقه‌بندی و بررسی انواع مذاکره‌ها وجود دارد. که روش پایه تقسیم بندی مذاکره به صورت زیر است:

• مذاکره توزیعی

• مذاکره تلفیقی

در ادامه برای آشنایی بهتر با انواع مذاکره، ابتدا به مذاکره توزیعی می‌پردازیم و سپس مذاکره تلفیقی را تعریف و بررسی خواهیم کرد.

 

مذاکره توزیعی

فرض کنید می‌خواهید یک کفش بخرید، به فروشگاهی سر می‌زنید و کفش مورد نظر را انتخاب می‌کنید.

فروشنده، قیمت کفش را چهارصد هزار تومان اعلام می‌کند (البته در ذهنش آمادگی دارد که پنجاه هزارتومان هم تخفیف بدهد. این حداکثر تخفیف قابل تصور برای اوست).

شما پیشنهاد می‌کنید که برای کفش سیصد و بیست هزار تومان پرداخت کنید (البته در ذهن‌تان هم آمادگی دارید تا سیصد و هفتاد  هزارتومان پول بدهید. چون همان قیمت چهارصد هزار تومان هم به نسبت فروشگاه‌های دیگر کمی ارزان‌تر بوده و امیدی به تخفیف زیاد ندارید؛ اما به هر حال تلاش می‌کنید.

در چنین شرایطی، مشتری نمی‌داند آخرین نقطه‌ قابل قبول برای فروشنده چقدر است. فروشنده هم، آخرین نقطه‌ رضایت مشتری را نمی‌داند.

اما هر دو می‌دانند چنین نقطه‌ای وجود دارد. بنابراین، می‌توانند حدس بزنند که یک محدود‌ی احتمالی توافق وجود دارد. چیزی که به آن اصطلاحاً ZOPA (مخفف Zone of Possible Agreement) می‌گویند.

ما که اطلاعات هر دو طرف را داریم، می‌دانیم که زمین بازی این مذاکره در واقع به تقسیم پنجاه هزار تومان محدود است.

بسته به این‌که طرفین چقدر و چگونه چانه‌زنی کنند، این سی‌هزار تومان بین‌شان تقسیم خواهد شد (اگر یکی از طرفین تا آخرین نقطه‌ مقاومت خود عقب‌نشینی کند، تمام سی هزار تومان به طرف دیگر خو اهد رسید).

به عبارت کلی زمانی که مذاکره بر سر یک موضوع است و دو طرف صرفا بر سر مواضع خود مذاکره می‌کنند، مذاکره توزیعی بوجود می‌آید. در این مذاکره، حجم کیک مذاکره ثابت است و شاید بتوان گفت بهترین حالت زمانی است که کیک به دو قسمت مساوی تقسیم شود.

در این مذاکره ها هر کدام از طرفین تلاش می‌کنند سهم بیشتری را از حجم کیک مذاکره برداشت کنند. این مذاکره ها معمولاً بر سر یک موضوع و در اکثر مواقع بر سر پول است.

 

مذاکره تلفیقی

به مذاکره تلفیقی، مذاکره یکپارچه نیز می‌گویند. زمانی که در مذاکره موضوعات مختلفی وجود داشته باشد که بتوان با آن‌ها معامله کرد، این مذاکره به سمت مذاکره تلفیقی می‌رود. به‌ عنوان مثال یک مذاکره حقوق و دستمزد را تصور نمایید:

این مذاکره اگر با سبک  توزیعی باشد، چانه زنی صرفا بر روی رقم حقوق است و طبیعتا مدیر تلاش می‌کند حقوق کمتری بدهد و کارمند تلاش می‌کند حقوق بیشتری بگیرد. اما اگر این مذاکره به سمت مذاکره تلفیقی برود، طرفین مذاکره می‌توانند بر روی گزینه های دیگری نیز مذاکره کنند. مثلا ممکن است کارمند بگوید رقم حقوقی کمتری را می‌گیرم اما در ماه یک روز مرخصی اضافه داشته باشم.

در مذاکره تلفیقی گزینه‌های مختلفی برای مذاکره وجود دارد که هر کدام از این گزینه‌ها برای یک طرف با ارزش و برای طرف دیگر کم ارزش است و می‌توان بر سر این موارد مذاکره کرد. من گزینه‌ای که برایم ارزش کمتری دارد را می‌دهم تا گزینه که برایم ارزشمند است را از مخاطب دریافت کنم و عکس این موضوع.

ممکن است برای کارمندی زمان بیشتر گذاشتن در شرکت مهم نباشد اما برایش مبلغ حقوق مهم است. (اولی کم‌ارزش و دومی پرارزش). از طرفی برای مدیر، انجام کارهای به تعویق افتاده و یا کارهای بیشتر مهم است و این نیازمند صرف زمان بیشتری است و در عین حال برایش هزینه کردن در این قسمت دشوار نیست.

این کارمند می‌تواند گزینه کم‌ارزش، یعنی زمانش را با گزینه کم ارزش مدیر، مذاکره کند. یعنی زمان بیشتری را در شرکت بماند و در عوض رقم حقوق بهتری را دریافت نماید.

نکاتی که باید در هر دوی این مذاکره‌ها در نظر داشته باشید موارد زیر است:

•   نکته ۱: مذاکره‌ها می‌توانند ترکیبی از این دو سبک مذاکره باشند.

ن نکته ۲: نمی‌توان گفت که کدام سبک خوب است و کدام بد، مذاکره‌کننده باید هر دو این سبک‌ها و اصول آنها را بداند.

•   نکته ۳: معمولا مذاکره‌های روزمره و شخصی که برای خرید و فروش است از نوع توزیعی است و شاید کمتر کسی به دنبال این باشد که موضوعات بیشتری را برای مذاکره بیابد.

• نکته ۴: در مذاکره توزیعی یک موضوع مورد مذاکره قرار می‌گیرد که معمولا پول است.

•   نکته ۵: معمولا گفته می‌شود در مذاکره توزیعی ارتباط با مخاطب مهم نیست و ما معمولا مخاطب مذاکره را نمی‌شناسیم و احتمالا با او ملاقات دیگری نخواهیم داشت.

• نکته ۶: سعی کنید در مذاکره‌ با یافتن گزینه‌های مختلف، به سمت مذاکره تلفیقی بروید.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

انواع مذاکره

روش‌های مذاکره

7 راه به توافق رسیدن در مذاکره برد-برد

4 ترفند در مذاکره برد – باخت که باید بدانید

مدل ذهنی مذاکره کننده باورها، ارزش‌ها و قضاوت‌ها

مدل ذهنی مذاکره کننده چیست؟

کلام آخر

عنوان : مذاکره برد برد

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 27

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت مذاکره برد برد

پاسخ دهید