پاورپوینت مدل فرهنگی هافستد

پاورپوینت مدل فرهنگی هافستد

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 286 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مدل فرهنگی هافستد

پاورپوینت مدل فرهنگی هافستد شامل 39 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

«مدل فرهنگی هافستد» یا «تئوریِ ابعاد فرهنگی هافستد» از چارچوبی با محوریت ارتباطات میان‌فرهنگی تشکیل شده که گیرت هافستد (Geert Hofstede) آن را ابداع کرده است. این ابعاد به‌طور کلی تأثیر فرهنگ موجود در جامعه را بر ارزش‌های اعضای آن جامعه به تصویر می‌کشند. این ابعاد، رابطه‌ی بین این ارزش‌ها و رفتار را نیز به کمک ساختاری مبتنی بر تحلیل عاملی توصیف می‌کند. به عبارت دیگر، این نظریه جنبه‌های قابل توجهی از فرهنگ را مورد مطالعه قرار داده و بر مبنای سنجشی قیاسی به آنها امتیاز می‌دهد.

تا جایی که به کسب‌وکارهای بین‌المللی مربوط می‌شود، ابعاد فرهنگی جنبه‌ی مهمی را تشکیل می‌دهند. آگاهی از شیوه‌ی نگرش به ویژگی‌های مختلف کسب‌وکار در فرهنگ‌های مختلف، می‌تواند در درک و حرکت موفق در بازار بین‌المللی کسب‌وکار به مدیر کمک کند. با ما باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

 

در این مبحث «مدل فرهنگی هافستد» را از طریق بررسی موارد زیر مورد بحث قرار می‌دهیم:

1. مقدمه

2. شش بعد فرهنگی چارچوب هافستد و استفاده از آن ابعاد برای درک بهتر فرهنگ‌ها و مردم

3. مطالعه‌ی موردی تفاوت‌های فرهنگی

4. ضرورت مدیریت تفاوت‌های فرهنگی به‌عنوان بخشی از مدیریت منابع انسانی

5. نتیجه‌گیری

 

 

مقدمه‌ای بر مدل فرهنگی هافستد

مدل اصلی هافستد، نتیجه‌ی تحلیل عاملیِ انجام شده بر روی یک نظرسنجی جهانی درباره‌ی سیستم ارزش کارکنان در IBM بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۳ بود. این نظریه یکی از نظریه‌های اولیه‌ای بود که توانست تفاوت‌های فرهنگی را مورد سنجش قرار بدهد.

نظریه‌‌ی اصلی‌ای که هافستد مطرح کرد از چهار بعد صحبت می‌کرد؛ فاصله‌ی قدرت، اجتناب از عدم قطعیت، فردگرایی در مقابل جمع‌گرایی و مردانگی در مقابل زنانگی. هافستد پس از انجام مطالعات مستقل در هنگ‌کنگ، بعد پنجمی را هم که به‌عنوان جهت‌گیری‌های طولانی‌مدت در مقابل جهت‌گیری‌های کوتاه‌مدتِ شناخته شده، برای توصیف جنبه‌های ارزشی دخیل کرد که جزو نظریه‌ی اصلی او نبودند. هافستد مجددا در سال ۲۰۱۰ بعد دیگری ابداع کرد، بعد ششم، با عنوان افراط در مقابل خویشتن‌داری. این بعد در نسخه‌ای از Cultures and Organizations: Software of the Mind، با همکاری مایکل مینکوف (Michael Minkov)، به‌عنوان نویسنده، معرفی شد.

اثر هافستد مبنایی برای دیگر تحقیقات در روان‌شناسی میان‌فرهنگی بوده و تعدادی از پژوهشگران را به مطالعه‌ی جنبه‌های مختلف کسب‌وکار بین‌المللی و ارتباطات فراخوانده است. این ابعاد ارزش‌هایی را نشان می‌دهند که عمیقا درون فرهنگ‌های گوناگون تعبیه شده‌اند. این ارزش‌ها نه تنها بر چگونگی رفتار انسان‌ها با زمینه‌های مختلف فرهنگی، بلکه بر شیوه‌ی رفتار بالقوه‌ی آنها در زمینه‌ی مرتبط با کار نیز تأثیر دارند.

 

در اینجا بررسی اجمالی شش بعد فرهنگی مطرح می‌شود:

۱. فاصله‌ی قدرت: نشان‌دهنده‌ی این است که اعضایی از جامعه که قدرت کمتری دارند تا چه حد توزیع نابرابر قدرت را پذیرفته‌اند و حتی آن را محتمل هم می‌دانند.

۲. اجتناب از عدم قطعیت: میزان ناراحتی افراد را در مقابل ابهام و عدم قطعیت توصیف می‌کند.

۳. فردگرایی در مقابل جمع‌گرایی: تمرکز این بعد روی این پرسش است که آیا مردم ترجیح می‌دهند به حال خود رها شوند یا درونِ شبکه‌ای با ارتباطات نزدیک قرار بگیرند.

۴. مردسالاری در مقابل زن‌سالاری: مردسالاری بر اولویت جامعه برای ابراز وجود، قهرمانی، موفقیت و پاداش مادی برای دستیابی به موفقیت دلالت دارد. در مقابل، زن‌سالاری نشان‌دهنده‌ی اولویت فروتنی، همکاری، کیفیت زندگی و مراقبت از ضُعفاست.

۵. جهت‌گیری بلندمدت در مقابل کوتاه‌مدت: جهت‌گیری بلند‌مدت تمایل جامعه را به سمت جست‌وجوی فضیلت توصیف می‌کند. جهت‌گیری کوتاه‌مدت متعلق به جوامعی است که شدیدا به سوی استقرار حقیقت مطلق تمایل دارند.

۶. افراط در مقابل خویشتن‌داری: این بعد حول محور درجه‌ی کنترل جوامع بر تکانه‌ها و خواسته‌های خود می‌چرخد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

مقدمه‌ای بر مدل فرهنگی هافستد

مدل فرهنگی هافستد و درک کشورها، فرهنگ‌ها و مردم

قیاس بین‌المللی فرهنگ بر مبنای مدل فرهنگی هافستد

مطالعه‌ی موردی تفاوت‌های فرهنگی در پروژه‌ی ساخت‌وساز در غنا

تفسیر مسائل بر مبنای مدل فرهنگی هافستد

ضرورت مدیریت تفاوت‌های فرهنگی به‌عنوان بخشی از مدیریت منابع انسانی

نتیجه‌گیری

عنوان : پاورپوینت مدل فرهنگی هافستد

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 39

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت مدل فرهنگی هافستد

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

4 نظر

  1. پاور پوینت مدل هافستد رو خریداری کردم ساعت 17/15 دقیقه ولی لینک فعال نشد

  2. سلام من هزینه را پرداهت کردم اما لینک به ایمیڵ ارساڵ نشد .

    • با سلام
      لینک دانلود مجددا به ایمیل شما ارسال شد.
      موفق باشید

پاسخ دهید