پاورپوینت مدل اسکور در زنجیره تامین چیست

پاورپوینت مدل اسکور در زنجیره تامین چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 89 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 جولای 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مدل اسکور در زنجیره تامین چیست

پاورپوینت مدل اسکور در زنجیره تامین چیست شامل 25 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

امروزه رویکرد غالب در تجارت جهانی، رویکرد مشتری مداری است. به این معنی که تولید کنندگان و ارائه دهندگان کالاها و خدمات، در کنار توجه به کیفیت محصولات، کلیه فعالیت‌هایی را که نوعی ارزش افزوده برای مشتری ایجاد می‌کند، در نظر می‌گیرند. نهادهای تولیدی و اقتصادی نیز به مدیریت منابع داخلی و خارجی سازمان می‌پردازند. بر این اساس، کلیه فعالیت‌های مربوط به عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید محصول، ارائه خدمات، نگهداری کالاها، کنترل موجودی و… که در گذشته در سطح یک سازمان انجام می‌شد، اکنون به زنجیره تامین انتقال پیدا کرده است. برای زنجیره تامین مدل‌های متنوعی ارائه شده است که معروف‌ترین، موثرترین و مهم‌ترین آن‌ها مدل اسکور در زنجیره تامین است. یک زنجیره تامین، مدیریت و هماهنگی تمامی فعالیت‌های ذکر شده را به شکلی انجام می‌دهد که مشتریان بتوانند محصولات و خدمات را با کیفیت و سرعت مناسب و حداقل هزینه دریافت کنند.

عملکرد مناسب زنجیره تامین، نقش اساسی در موفقیت سازمان دارد. بنابراین به کارگیری یک سیستم مناسب و کارآمد ارزیابی عملکرد برای بهبود مداوم و مستمر زنجیره تامین، ضروری است. امروز می‌خواهیم با مدل اسکور در زنجیره تامین بیشتر آشنا شویم.

 

مدل اسکور در زنجیره تامین چیست؟

مدل SCOR مخفف عبارت Supply-Chain Operations Reference Model و به معنای مدل مرجع عملیات زنجیره تامین است که به عنوان اولین چارچوب کلی برای ارزیابی و بهبود مدیریت عملکرد زنجیره تامین به شمار می‌رود.

این مدل مرجع در ساختاری مشخص، به منظور طراحی، ارزیابی و مقایسه ویژگی‌های خاص فرآیندهای زنجیره تامین در سازمان‌های مختلف شکل گرفته است. وجود این ساختار مشخص باعث شده سازمان‌ها بتوانند برای بهبود عملکرد انواع مدلهای زنجیره تامین، از تکنیک‌های بهتر و برتر استفاده کنند. شما می‌توانید از مدل SCOR برای پیکربندی زنجیره تامین بر اساس استراتژی‌های تجاری خود استفاده کنید.

مدل اسکور در زنجیره تامین، مفاهیم شناخته شده مهندسی مجدد (bpr)، مطالعات تطبیقی و ارزیابی عملکرد را در یک قالب کاربردی و یکپارچه ارائه می‌کند. ورودی این مدل، وضعیت موجود (AS-IS) و خروجی آن، وضعیت مطلوب (To-Be) است. این مدل، برای کمی کردن عملکرد سازمان‌های مشابه، راهکارهای مختلف ارائه کرده و اهداف داخلی سازمان را بر اساس بهترین نتایج تعیین می‌کند. علاوه‌ براین، تکنیک‌ها و راه حل‌های نرم افزاری لازم برای رسیدن به این اهداف را نیز ارائه و مدیریت می‌کند.

خوب است بدانید مدل اسکور در زنجیره تامین، 6 معیار اصلی دارد که عبارتند از:

• قابلیت

• اطمینان

• انعطاف پذیری

• پاسخگویی

• هزینه

• دارایی

• چابکی

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

مدل اسکور در زنجیره تامین چیست؟

تاریخچه مدل اسکور چیست؟

مدل اسکور از چه اجزایی تشکیل شده است؟

روش‌های بهبود مدل اسکور در زنجیره تامین چیست؟

کاربرد مدل اسکور در زنجیره تامین چیست؟

مدل اسکور چگونه کارایی زنجیره تامین را افزایش می‌دهد؟

عنوان : مدل اسکور در زنجیره تامین چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 25

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

مدل اسکور در زنجیره تامین چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید