پاورپوینت قرارداد کنسرسیوم

پاورپوینت قرارداد کنسرسیوم

دسته بندی:

قیمت: 15000 تومان

تعداد نمایش: 156 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 اکتبر 2021

به روز رسانی در: 16 اکتبر 2021

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت قرارداد کنسرسیوم

پاورپوینت قرارداد کنسرسیوم شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

با هم‌کاری و تلاش نیروهای مذهبی به ‌رهبری آیت‌الله کاشانی و نیروهای ملی به ‌رهبری دکتر مصدق بالاخره صنعت نفت ایران ملی شد که باعث واکنش‌های کشورهای استعمارگر به‌خصوص انگلیس که منافعش به خطر افتاده بود، شد. ولی متاسفانه این هم‌کاری بین آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق خیلی دوام نیافت و بین آنها اختلافاتی ایجاد شد که با دخالت‌های امریکا و انگلیس منجر به کودتای 28 مرداد 1332ش و سقوط دولت دکتر مصدق شد و در ادامه قراردادی بسته شد که مانع به ثمر نشستن عملی اهداف ملی شدن صنعت نفت شد.

زمینه‌های شکل گیری قرارداد کنسرسیوم

با سقوط دولت مصدق به‌علت کودتای 28 مرداد 1332ش و روی کار آمدن سرلشکر زاهدی (که اینک به درجه‌ی سپهبدی ارتقاء یافته بود) و بروز بحران‌های اقتصادی بر اثر فشارهای اقتصادی ناشی از قطع جریان نفت و فشارهای سیاسی بین‌المللی، دولت ایران درصدد برآمد تا زمینه‌های لازم و مناسب را برای استقرار روابط مجدد با بریتانیا فراهم آورد و برای حل معضل نفت راه چاره‌ای بیاندیشد.

دولت جدید برای صدور نفت به بازارهای بین‌المللی با دو مشکل مواجه بود: یکی احساسات عمومی در داخل ایران بود که هر نوع راه حلی فقط در چارچوب قانون ملی شدن نفت قابل قبول بود. دومین مشکل یافتن بازارهای فروش نفت در سطح بین‌المللی بود.

دولت فضل‌الله زاهدی به‌منظور فراهم کردن زمینه برای عقد یک قرارداد جدید، تصمیم گرفت اذهان عمومی را آماده کند. بدین منظور به اطلاع مردم رساند که دولت مصدق در حدود 210 میلیون دلار قرض بر جای گذاشته و مبلغی هم در همین حدود از عایدات نفت از دست رفته است و اصلاحات اقتصادی کشور به وجود درآمد حاصل از تولید نفت بستگی دارد. فضل‌الله زاهدی در تاریخ 13 مهر 1332ش هیأتی به منظور مطالعه و اظهارنظر درباره‌‌ی مسأله‌ی نفت تشکیل داد. هیأت بعد از مطالعه و تحقیق پیشنهاد کرد که دولت ایران باید حتی‌المقدور طرف معامله با یک شرکت از شرکت‌های بزرگ و فقط یک ملیت دنیا نباشد بلکه شرکت‌های متعددی ولی بزرگ و معتبر از ملیت‌های مختلف باشد.

امریکا و انگلیس نیز هم از بابت جریانات سیاسی و هم از بابت وضع اقتصادی ایران شدیدا نگران بودند. امریکایی‌ها برای بهره‌برداری از وضعیت پیش‌ آمده هربرت هوور مشاور عالی‌رتبه‌ی نفتی، جان فاستر دالس وزیر امورخارجه‌ی امریکا را روانه‌ی ایران ساختند. هوور با مهارت مذاکرات مربوط به موضوع نفت را با کمک لوئی هندرسون سفیر امریکا در ایران با دولت فضل‌الله زاهدی، بسوی تشکیل یک کنسرسیوم بین‌المللی که کمپانی‌های نفتی امریکا در آن نقش عمده‌ای داشته‌ باشند، رهبری کرد.

هدف تشکیل کنسرسیوم و یک چنین راه حلی این مزیت را داشت که:

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

زمینه‌های شکل گیری قرارداد کنسرسیوم

هدف تشکیل کنسرسیوم

مفاد قرارداد کنسرسیوم

معایب قرارداد

واکنش‌ها به قرارداد کنسرسیوم

عنوان : پاورپوینت قرارداد کنسرسیوم

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 27

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت قرارداد کنسرسیوم

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید