پاورپوینت فلسفه برای کودکان

پاورپوینت فلسفه برای کودکان

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 152 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 جولای 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت فلسفه برای کودکان

پاورپوینت فلسفه برای کودکان شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

امروزه توجه به موضوع تعلیم و تربیت بیش از گذشته مورد توجه متفکران قرارگرفته است. آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای ایجاد و توسعه آموزش ثمربخش هستند. از آنجا که کودکان به طور طبیعی آمادگی زیادی برای یادگیری داشته و از طرفی رشد تفکر منطقی در آنها ضروری است، ارائه الگوی آموزشی صحیح برای ایجاد توانایی تشخیص و داوری در آنها با تاکید بیشتری قابل پی‌گیری است.

فلسفه برای کودکان تلاشی است برای توسعه فلسفه با این هدف که استدلال و داوری منطقی در قالب فلسفه به کودکان آموخته شود. این برنامه درصدد پرورش تفکر انتقادی، تقویت قدرت استدلال، داوری، کمک به رشد مهارت‌های مربوط به تفکر سالم در کودکان و نوجوانان و برانگیختن سطوح بالای تفکر در کندوکاو مشترک میان اعضای گروه است. عموماً تعریف این برنامه با ارائه هدف آن همراه است؛ به همین دلیل به‌کارگیری تفکر و جستجوی معنا و کاربرد حقیقی امور در موقعیت‌های تجربی، استدلالی و منطقی کردن اندیشه‌ها، احترام به افکار دیگران و برقراری رابطه سالم فکری از طریق گفتگو و مباحثه با دیگران به منظور کشف حقیقت، استقلال فکری و ایجاد خودباوری در کودک، آموزش و تقویت مهارتهای شناختی، تحکیم پایه‌های اخلاقی و چالش درباره لزوم اخلاق، افزایش ظرفیت افراد در مواجهه با افکار و موقعیت‌های متعارض، قضاوت بر اساس ملاکهای تعیین شده و پایبندی به ملاک‌ها جزء اهداف برنامه فلسفه برای کودکان به‌شمار می‌آید. فلسفه برای کودکان با تأکید بر ایجاد و افزایش این مهارت‌ها در کودکان و نوجوانان در پی تربیت افرادی با قدرت تحلیل معقول است. برخی معتقدند که اجرای این برنامه در سیستم آموزشی کودکان و نوجوانان در جهت تحقق سه مفهوم اساسی است و آن خود اصلاح‌گری، حساسیت معقول نسبت به زمینه و داوری بر پایه اعتماد بر ملاکهای عینی است.

یکی از مهارت‌هایی که برنامه فلسفه برای کودکان به دنبال ایجاد و تقویت آن است رهایی افراد از قضاوت‌هایی است که عموماً برخواسته از ذهنیات و تعصبات است. برای خلاصی از این وضعیت باید به فطرت رجوع کرد. در اینجا مقصود آن فطرت پاکی است که آغشته به پیش داوری‌ها نیست و می‌تواند امکان آموختن حقایق زندگی را بر اساس ملاک‌های عقلانی ایجاد ‌کند. تمایل افراد به خوش قولی، راست‌گویی وصداقت، کمک کردن و محبّت داشتن نسبت به دیگران از فطرت سرچشمه می‌گیرد. فطرت پاک، کودک را وا می‌دارد از چیستی و حقیقت امور بپرسد. ذهن او از پیش‌پنداشته‌هایی که دکارت به آن اشاره می‌کند و آنها را مانع تفکر صحیح و بدون شایبه می‌داند، خالی است و تا زمانی که به پیش پنداشته‌های غلط آلوده نشده می‌توان آن را پرورش داد تا سالم بار آید. در بسیاری از مواقع دانسته‌های غلط ما اجازه آزاد اندیشی به ما نمی‌دهند آنها به قول بیکن همچون بتی ما را در برگرفته و اسیر خود می‌کنند. فلسفه برای کودکان تلاش می‌کند ارتباط ما با محیط و افراد مختلف، از آغاز شکل‌گیری‌اش از پیش‌داوری‌های غلط به دور باشد.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه

ماهیت فلسفی «فلسفه برای کودکان»

روش اجرای برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان : پاورپوینت فلسفه برای کودکان

تعداد صفحات : 28

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت فلسفه برای کودکان

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید