پاورپوینت سرسختی ذهنی چیست

پاورپوینت سرسختی ذهنی چیست

دسته بندی:

قیمت: 33000 تومان

تعداد نمایش: 242 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 نوامبر 2020

به روز رسانی در: 27 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت سرسختی ذهنی چیست

پاورپوینت سرسختی ذهنی چیست شامل 26 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

استحکام ذهنی و عملکرد موفقیت آمیز با هم توأم شده و از ویژگی‌های قهرمانان ورزشی ذکر شده است. سرسختی ذهنی مهم‌ترین سرمایه یک ورزشکار است، حتی اگر ساعات طولانی تمرینات عالی و طاقت فرسا انجام شود باز هم داشتن استحکام ذهنی مهم است.

بلاولت (۲۰۰۶) در مقاله‌ای در مورد تایگر وودز (جوان‌ترین گلف باز آمریکایی که در مسابقات آماتوری قهرمان شد) گفته است که از میان همه مهارتهای فیزیکی، این سرسختی ذهنی تایگر وودز بود که او را موفق می‌کرد نمونه خاصی که بلاولت برای نشان سرسختی ذهنی وودز مثال می زند مسابقات بای میل اورلاندو در سال ۲۰۰۳ است. وودز از مسمومیت شدید غذایی در شنبه شب قبل از مسابقه رنج می‌برد اما در فینال روز یکشنبه حضور داشت. او علی رغم علایم فیزیکی نگران کننده بازی را ادامه داد و تورنمنت را با ۱۱ ضربه و برای چهارمین سال پیاپی از آن خود کرد.

به ادعای مفسران ورزشی مسابقه نهایی تنیس ویمبلدون زنان در سال ۲۰۰۶ نیز یکی از مسابقاتی بود که نشان دهنده اهمیت سرسختی ذهنی در رسیدن به پیروزی است. تریسی اوستین گزارشگر NBC در مورد مسابقه نهایی بین ماریا شراپوآ و سرنا ویلیامز گفت: «سرسختی ذهنی و توان فیزیکی ماریا شراپوا عامل پیروزی او در مسابقات ویمبلدون زنان شد، من در تفسیر قبل از مسابقه خود نوشتم که این روس ۱۷ ساله از لحاظ ذهنی کاملاً مستحکم است و از هیچ چیز هراسی ندارد، این دو ویژگی عامل برتری او بر سرنا ویلیامز خواهد بود.»

سرسختی ذهنی یکی از عبارت‌هایی است که همه افراد از آن استفاده می‌کنند، اما هر کس منظور خاصی از بیان آن دارد. در این مطلب می‌خواهیم بگویم که منظور جامعه روانشناسی ورزش از سرسختی ذهنی چیست و سرسختی ذهنی را به عنوان یک صفت شخصیتی توضیح می‌دهیم. در ادامه اهمیت سر سختی ذهنی در موفقیت ورزشی را بررسی می‌کنیم و در آخر تعدادی روش برای تقویت سر سختی ذهنی می‌گوییم.

سر سختی ذهنی چیست؟

تعاریف بسیاری از سر سختی ذهنی وجود دارد و بسیار دشوار است که مبحثی به گستردگی سرسختی ذهنی را با یک تعریف ساده بیان کرد زیرا این ایده بسیار گسترده است. در ابتدا یک تعریف ساده از آن بیان می‌کنیم تا بعد این تعریف را بسط و گسترش دهیم.

سر سختی ذهنی توانایی است که سریع و محکم، بتوانید شکست خود را جبران کنید. باید توجه داشته باشید که نگفتمیم سر سختی ذهنی یک توانایی است که روی شکست تأثیر ندارد. این امر بسیار ساده لوحانه و بچگانه است اگر تصور کنیم که اصلاً روی آن اثر نمی‌گذارد. حقیقت این است که همه از شکست متأثر می‌شوند، اما نکته غیر قابل

انتظار این است که ورزشکاران دارای سرسختی ذهنی، می‌توانند سریع‌تر خود را بازسازی کنند و سخت‌تر برای پیروزی بجنگند. ما باید درک کنیم که تجربه این تلخی‌ها اجتناب ناپذیر است. این امر (شکست) بخش مهمی از زندگی و ورزش ما است. ما نمی‌توانیم شیرینی واقعی پیروزی را بدون تجربه تلخی‌های مسیر بچشیم.

سرسختی ذهنی، انعطاف پذیری است، ورزشکاری که به امری بسیار تاکید می‌کند و به شرایطی وابسته است، اگر یک اتفاق غیر قابل پیش بینی بیفتد او نمی‌تواند با آن شرایط روبرو شود. بعداً این مرحله باعث تسلیم شدن ورزشکار می‌شود. شما باید انعطاف پذیر باشید اگر حریفتان، و یا زندگی شما مسائلی را ایجاد کند که در برنامه ریزی شما نبوده، باید بتوانید برای رهایی از این شرایط برنامه بازی خود را تغییر دهید.

ورزشکاری که سرسختی ذهنی دارد می‌تواند همواره عملکردی بالاتر از سطح استعدادش داشته باشد. این امر به این معنا نیست که او همیشه بهترین عملکردش را در بازی ارائه می‌دهد، بلکه بیشتر اوقات، نزدیک به بهترین عملکردش را اجرا می‌کند. چرا او این کار را انجام می‌دهد؟ چون او می‌تواند با مشکلاتش مقابله کند و به مبارزه ادامه بدهد.

سرسختی ذهنی هرگز به شما اجازه تسلیم شدن در مقابل هیچ مسئله‌ای را نمی‌دهد. ممکن است برد و باخت باشد، روزهای بد و خوب داشته باشید، سالم و یا مصدوم باشید، اما ورزشکار قوی و پرتوان هرگز دست از تلاش برنمی دارد. او تا انتهای بازی، تا آخرین ثانیه، آخرین سانتی متر و آخرین نفس بازی می‌کند. این روحیه سخت کوشی یکی از اصول لازم برای جنگجویان باستان بوده و هم اکنون یکی از اصول اساسی در توان ذهنی ورزشکاران امروزه است. سرسختی ذهنی یک نوع توانایی است که هیجانات شما را کنترل می‌کند.

در بسیاری از اوقات، ما به جای دیگر مسائل به هیجانات اجازه می‌دهیم تا ما را کنترل کنند. ورزشکارانی که ذهن توانمندی دارند، می‌توانند هیجانات منفی مانند نفرت، خشم و انتقام را از بین ببرند. در مقابل، می‌توانند هیجاناتی مانند تفریح، نشاط، شوخی، عشق به ورزش و روحیه مبارزه گری را بر انگیخته کنند. ورزشکار می‌تواند از این هیجانات به عنوان سوخت استفاده کند. او می‌تواند این هیجانات را برای مدت مسابقه نگه دارد.

سرسختی ذهنی توانایی است که باعث می‌شود هیجانات زنده بمانند، درگیر شوند و با شرایط تحت فشار ارتباط برقرار کنند. ورزشکاران توانمند و سرسخت فعالیتشان را در زمان‌های تحت فشار به دلیل هیجاناتشان متوقف نمی‌کنند. به جای آن، این ورزشکار از لحاظ هیجانی ارتباط برقرار می‌کند و به شدت تمرکز می‌کند و در همان حال انعطاف پذیری خود را حفظ می‌کند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

سر سختی ذهنی چیست؟

سرسختی ذهنی به عنوان یک صفت شخصیتی

اهمیت سر سختی ذهنی در موفقیت ورزشی

راهبردهایی برای تقویت سرسختی ذهنی

دستاورد

عنوان : سرسختی ذهنی چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

سرسختی ذهنی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید