پاورپوینت ستاره نوترونی چیست

پاورپوینت ستاره نوترونی چیست

دسته بندی:

قیمت: 39800 تومان

تعداد نمایش: 145 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 9 جولای 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت ستاره نوترونی چیست

پاورپوینت ستاره نوترونی چیست شامل 21 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

ستاره نوترونی (neutron star)، ستاره‌ای عمدتاً متشکل از ذره بنیادی نوترون است که پس از پایان زندگی یک ستاره و انفجار اَبَرنواَختر و فروشکستن لایه‌های بیرونی ستاره در هسته آن، پدید می‌آید. ‌ستاره‌ای که جرم اولیه هسته آن ۱.۴ تا ۳ برابر جرم خورشید است، در پایان زندگیش با انفجار ابرنواختر بخشی از گازها و جرم خود را بیرون می‌پاشد؛ سپس لایه‌های بیرونی ستاره در اثر نیروی جاذبه هسته فرومی‌شکنند و در هسته متراکم می‌شوند.

شدت فشار در هسته ستاره، اتم‌ها را له می‌کند و پروتون‌ها و الکترون‌های هسته اتم در اثر نیروی جاذبه قوی ستاره، با هم ادغام و به نوترون تبدیل می‌شوند. این علاوه بر نوترون‌هایی است که از پیش در هسته اتم بوده‌اند. نهایتاً از تمام جرم ستاره حدود ۹۰ درصدش نوترون‌ خواهدبود که فاقد بار الکتریکی است.

در ادامه بیشتر توضیح داده می‌شود که ستاره نوترونی چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه تشکیل می‌شود.

ستاره نوترونی چیست و چگونه تشکیل می‌شود

در آغاز، اکثر جرم یک ستاره‌ را هیدروژن تشکیل می‌دهد. ستاره‌ها طی فرآیندی موسوم به هم‌جوشی هسته‌ای هیدروژن را می‌سوزانند. در هم‌جوشی هسته‌ای، دو اتم هیدروژن در دمای بسیار بالا به‌هم جوش می‌خورند و به اتم جدید هلیوم تبدیل می‌شوند. پس از آنکه تمام هیدروژن ستاره سوخت و به هلیوم تبدیل شد، ستاره سوزاندن هلیوم را آغاز می‌کند. با هم‌جوشی اتم‌های هلیوم، هسته بریلیوم تشکیل می‌شود. فرآیند هم‌جوشی و تشکیل اتم‌های عناصر سنگین‌تر تا تشکیل اتم‌های آهن ادامه می‌یابد. پس از آن‌که هسته یک ستاره کاملا سوخت و به آهن تبدیل شد، تولید انرژی آن متوقف می‌شود و هسته ستاره خیلی زود درهم‌می‌شکند.

با درهم شکستن هسته ستاره در اثر نیروی جاذبه قوی آن، الکترون‌ها و پروتون‌های اتم به نوترون و نوترینو تبدیل می‌شوند. نوترینوها به‌راحتی از هسته فشرده ستاره می‌گریزند، و لذا در نهایت، از هسته اتم فقط نوترون‌هایش باقی می‌ماند. نوترون‌ها آن‌قدر به‌هم نزدیک می‌شوند تا این‌که چگالی آن‌ها با چگالی هسته اتم برابر ‌شود. در این حالت، نوترون‌ها کوچک‌ترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند، اما همچنان سنگین هستند، چون جِرم دارند. اگر جرم هسته ستاره کمتر از ۳ برابر جرم خورشید باشد، شدت فشار نوترون‌ها می‌تواند نیروی جاذبه ستاره را خنثی و از درهم‌شکستن ستاره جلوگیری کند. چنین ستاره‌ای را ستاره نوترونی می‌نامند. اما اگر جرم ستاره بیش از ۳ برابر جرم خورشید باشد، حتی فشار نوترون‌ها نیز نمی‌تواند ستاره را در برابر نیروی جاذبه قوی آن پایدار نگاه دارد. لذا ستاره درهم‌می‌شکند و به یک سیاه‌چاله ستاره‌ای تبدیل می‌شود.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

ستاره نوترونی چیست و چگونه تشکیل می‌شود

اثر نیروی جاذبه هسته ستاره نوترونی و نیروی فشار نوترون‌ها

حجم، جرم و وزن ستاره نوترونی

علت چرخش سریع ستاره‌ نوترونی چیست

نحوه سنجش سرعت چرخش

سخن پایانی

عنوان : پاورپوینت ستاره نوترونی چیست

تعداد صفحات : 21

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت ستاره نوترونی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید