پاورپوینت ستاره‌ فراغول‌ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

پاورپوینت ستاره‌ فراغول‌ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

دسته بندی:

قیمت: 40000 تومان

تعداد نمایش: 106 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت ستاره‌ فراغول‌ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

پاورپوینت ستاره‌ فراغول‌ چیست شامل 20 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

فراغول (Hypergiant star) ستاره‌ پُرجِرم و بسیار تابنده‌ای است که شعاع آن معمولا بیش از ۱۰۰۰ برابر شعاع خورشید است. جرم برخی از فراغول‌ها ۱۵۰ برابر جرم خورشید است و برخی از آن‌ها میلیون‌ها برابر از خورشید تابنده‌ترند. همانطور که گفتیم، فراغول‌ها از نظر حجمی نیز ستاره‌های بزرگی هستند و قطر آن‌ها حدود هزار برابر قطر خورشید  یا بیش از آن است. دیگر ویژگی مهم فراغول‌ها ناپایداری آن‌هاست یعنی شرایط حاکم بر آن‌ها چندان دوام ندارد و دما و تابندگی آن‌ها پیوسته تغییر می‌کند. ستاره فراغول‌ از ابتدا چنین بزرگ نبوده است.

برخی ستاره‌ها پس از میلیون‌ها سال زندگی و تغییر از وضعی به وضع دیگر، رفته‌رفته بسیار بزرگ‌تر می‌شوند و جرم آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. طی این فرآیند، برخی از آن‌ها به ستاره‌های غول (Giant star)، برخی به ستاره‌های ابرغول (Supergiant star) و برخی دیگر به ستاره‌های بسیار بزرگ یا اصطلاحا فراغول (Hypergiant star) تبدیل می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با فراغول‌ها لازم است ابتدا مفهومی به نام «محدوده ادینگتون» را مرور کنیم.

محدوده ادینگتون چیست

محدوده ادینگتون یعنی: حداکثر تابندگی یک ستاره طوری که بین فشار تابشی حاصل از سوختن ستاره (که جهتش رو به بیرون است) و نیروی گرانش ستاره (که جهتش رو به درون است) تعادل ایجاد شود.

فراغول‌ها اغلب بسیار به این محدوده نزدیک هستند اما گاهی حتی از آن عبور می‌کنند و اگر چنین شود، ستاره بخشی از گازهای لایه خارجی خود را بیرون می‌پاشد که این پدیده به‌شکل انفجارهای پرنور مشاهده می‌شود. طی این فرآیند، ستاره در بازه‌های زمانی خاص سوسو می‌زند و به عبارتی میزان تابندگی آن تغییر می‌کند. منظور از ناپایداری فراغول‌ها نیز همین پدیده است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

محدوده ادینگتون چیست

انواع ستاره‌های فراغول

نام و ویژگی برخی از ستاره‌های فراغول

عنوان : پاورپوینت ستاره‌ فراغول‌ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

تعداد صفحات : 20

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت ستاره‌ فراغول‌ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید